Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Noen som har noen gode råd? Blir desperat snart. Anonymous poster hash: 43066...106
chillaot Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Jeg er gravid og har hatt migerene som diagnose i alle år. Men har hatt det i to måneder nå. Ikke i strekk, men noen dagers pauser av og til. Det er helt grusomt og legen sier at det ikke er annet å gjøre enn å slappe av og forebygge etter beste evne. Kan ta paracet, men det funker ikke mot slike sterke smerter i det hele tatt. Jeg er delvis sykemeldt pga av dette og håper virkelig ikke jeg må pines av dette resten av svangerskapet. Er 14+ 4 i dag. Jeg råder deg til å snakke med legen og ta det rolig ellers. Føler med deg. God bedring!!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 Dra til legen. Jeg har migrene omtrent hver dag, og jeg skal bli utredet for kronisk tensjonshodepine. Anonymous poster hash: 07816...618
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 jeg er kanskje frekk nå, men er det store forskjeller på migrene? stusser over at folk klarer å sitte på pc og fb osv når de har det. ring legen! Anonymous poster hash: 7572e...47c
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #6 Skrevet 10. november 2013 Har du ikke medisiner ? Joda. Bruker maxalt, funker alltid. Men migrenen kommer tilbake etter noen timer. Men kan jo ikke ta det hver dag. Kan ikke ta den på jobb, da jeg blir "rar" og ukonsentrert av den. Tar etter jobb og blir da liggende 2-3 t utslått på sofaen. Kvalm som fy og tar zofran for det i tillegg. Kan jo ikke ha det slik? Anonymous poster hash: 43066...106
Ziva Skrevet 10. november 2013 #7 Skrevet 10. november 2013 Koffein! Iskald cola kan ha litt effekt. Ta kontakt med din fastlege i morgen. Har aldri opplevd at et anfall kommer igjen etter at jeg har tatt Maxalt. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #8 Skrevet 10. november 2013 For meg så funker det med veldig varme dusjer, i tillegg med smertestillende. Eventuelt å sitte med hender og føtter i en balje med så varmt vann jeg klarer også ha en pose med frosne erter i nakken. Sitter da med hodet mellom beina. Men må ta smertestillende i tillegg. Anonymous poster hash: 82282...95d
n74 Skrevet 10. november 2013 #9 Skrevet 10. november 2013 Når jeg har sovet to døgn i strekk, men fortsett har migrene så får jeg ikke sove mer. Og da pleier jeg å kjede meg helt grusomt, for jeg orker jo ikke gjøre noe. Da hender det jeg sniker meg til å lese litt på nett via telefon. Klarer kanskje 5-10 min, men da er jeg helt kaputt og angrer nok litt. Men til HI - for ikke lenge siden hadde jeg en seksdagers som bare utviklet seg til det verre. Medisinene mine gjorde ingen tegn til å virke. Dro til slutt til lege og fikk en mildere type medisin, men som også var betennelsesdempende. Viste seg at jeg hadde betennelser i musklene som går oppover i hode. Et halvt døgn etter begynte de å virke og ble 100 % etter halvannet døgn.
Gjest Anybody Skrevet 10. november 2013 #10 Skrevet 10. november 2013 Maxalt brukte jeg i mange år. Og opplevde som deg at den kom tilbake. Zomig er nå eneste som fungerer på meg. Alikevel hadde jeg et migreneanfall for litt over et år siden som varte i 2 uker! Da ringte eg legevakten. Fikk komme inn og ble da behandlet med oksygen og noen medisiner. De beholdt meg da til observasjon (på legevakten) over natten. Beste dag dro jeg hjem. Holdt meg unna alt av elektronikk i 24 timer, fikk beskjed om det. Ble da bra. Nå har jeg anfall som før som blir helt borte bare jeg tar zomig. Har du ringt legen? Sykehus eller noe slikt?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #11 Skrevet 10. november 2013 Du bør begynne på forebyggende medisiner som du tar hver dag. Og du bør utredes hos nevrolog. Anonymous poster hash: ed886...131
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #12 Skrevet 10. november 2013 jeg er kanskje frekk nå, men er det store forskjeller på migrene? stusser over at folk klarer å sitte på pc og fb osv når de har det. ring legen! Anonymous poster hash: 7572e...47c Det er forskjeller på migrene, selvfølgelig. Noen får bare f.eks kvalme, synsforstyrrelser osv. Symptomer på migrene kan være så mangt. Jeg er ofte kvalm i forveien av migrene, og har også mye synsforstyrrelser før jeg får det. Blir også ekstremt lyssky, og klarer ikke dagslys (i forveien av migrene). Min migrene begynner ofte med vanlig hodepine, og så går den sakte over til å bli migrene. Før anfallet når toppen, kan jeg av og til klare enkelte ting, som å sitte korte perioder på data og mobil. Så lenge ikke ting beveger seg eller lager lyd. Jeg blir stort sett veldig kvalm når jeg har migrene (sammen med intens hodepine, ikke tåle lys, varme eller lyd), og det er først kvalmen som lammer meg, og ikke hodepinen, som oftest. Anonymous poster hash: 07816...618
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #13 Skrevet 10. november 2013 Hos meg er det dessverre ofte slik at migrenemedisinen utløser nye anfall. Både maxalt og immigran tar migrenen der og da, men innen 24 ti mer er den tilbake. Om jeg da bare fortsetter å ta tabletter ender det gjerne med migrene i ukevis... Har bare måttet slå meg til ro med at jeg bør ta minst mulig av medisiner, og la det gå sin gang... Veldig moro når man gjerne vil fungere både på jobb og hjemme, og har flere anfall i måneden... Anonymous poster hash: a5c62...cda
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #14 Skrevet 10. november 2013 Er gift med en lege. Han mener jeg bør ta en uke eller to hjemme fra jobb, men hater å være borte fra jobb. Har prøvd forebyggende, men fikk så plagsomme bivirkninger at jeg måtte slutte. Har prøvd imigran og zomig men funket ikke noe bedre. Har time hos fastlegen tirsdag. Noen som har prøvd kiropraktor? De mente de kunne hjelpe. HI Anonymous poster hash: 43066...106
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #15 Skrevet 10. november 2013 Hos meg er det dessverre ofte slik at migrenemedisinen utløser nye anfall. Både maxalt og immigran tar migrenen der og da, men innen 24 ti mer er den tilbake. Om jeg da bare fortsetter å ta tabletter ender det gjerne med migrene i ukevis... Har bare måttet slå meg til ro med at jeg bør ta minst mulig av medisiner, og la det gå sin gang... Veldig moro når man gjerne vil fungere både på jobb og hjemme, og har flere anfall i måneden... Anonymous poster hash: a5c62...cda Hørt om forebyggende medisin? Jeg hadde ikke overlevd uten. Eller da hadde jeg blitt ufør og vel så det. Tar pille morgen og kveld, hver dag resten av livet. Anonymous poster hash: ed886...131
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #16 Skrevet 10. november 2013 Er gift med en lege. Han mener jeg bør ta en uke eller to hjemme fra jobb, men hater å være borte fra jobb. Har prøvd forebyggende, men fikk så plagsomme bivirkninger at jeg måtte slutte. Har prøvd imigran og zomig men funket ikke noe bedre. Har time hos fastlegen tirsdag. Noen som har prøvd kiropraktor? De mente de kunne hjelpe. HI Anonymous poster hash: 43066...106 Hvor mange forskjellige forebyggende har du prøvd da? Det tok meg noen år før jeg fant de "perfekte" forebyggende medisinene. Man må gjerne gå på de noen mnd før de verste bivirkninger gir seg. Jeg har prøvd tre forskjellige og har endt på den siste nå som jeg er veldig fornøyd med. Anonymous poster hash: ed886...131
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #17 Skrevet 10. november 2013 Er gift med en lege. Han mener jeg bør ta en uke eller to hjemme fra jobb, men hater å være borte fra jobb. Har prøvd forebyggende, men fikk så plagsomme bivirkninger at jeg måtte slutte. Har prøvd imigran og zomig men funket ikke noe bedre. Har time hos fastlegen tirsdag. Noen som har prøvd kiropraktor? De mente de kunne hjelpe. HI Anonymous poster hash: 43066...106 Hvor mange forskjellige forebyggende har du prøvd da? Det tok meg noen år før jeg fant de "perfekte" forebyggende medisinene. Man må gjerne gå på de noen mnd før de verste bivirkninger gir seg. Jeg har prøvd tre forskjellige og har endt på den siste nå som jeg er veldig fornøyd med. Anonymous poster hash: ed886...131 Hva bruker du da? Har blodtrykk på 95/45 til vanlig, så medisiner som senker blodtrykket får jeg ikke v Anonymous poster hash: 43066...106
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #18 Skrevet 10. november 2013 Er gift med en lege. Han mener jeg bør ta en uke eller to hjemme fra jobb, men hater å være borte fra jobb. Har prøvd forebyggende, men fikk så plagsomme bivirkninger at jeg måtte slutte. Har prøvd imigran og zomig men funket ikke noe bedre. Har time hos fastlegen tirsdag. Noen som har prøvd kiropraktor? De mente de kunne hjelpe. HI Anonymous poster hash: 43066...106 Hvor mange forskjellige forebyggende har du prøvd da? Det tok meg noen år før jeg fant de "perfekte" forebyggende medisinene. Man må gjerne gå på de noen mnd før de verste bivirkninger gir seg. Jeg har prøvd tre forskjellige og har endt på den siste nå som jeg er veldig fornøyd med. Anonymous poster hash: ed886...131 Hva bruker du da? Har blodtrykk på 95/45 til vanlig, så medisiner som senker blodtrykket får jeg ikke v Anonymous poster hash: 43066...106 Jeg bruker topimax som er en epilepsimedisin. Har før brukt selo zok og atacand. Selo zok sluttet jeg på etter fire år pga gjentatte blodtrykksfall. Jeg har som deg et lavt blodtrykk til vanlig. Anonymous poster hash: ed886...131
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #19 Skrevet 11. november 2013 Er gift med en lege. Han mener jeg bør ta en uke eller to hjemme fra jobb, men hater å være borte fra jobb. Har prøvd forebyggende, men fikk så plagsomme bivirkninger at jeg måtte slutte. Har prøvd imigran og zomig men funket ikke noe bedre. Har time hos fastlegen tirsdag. Noen som har prøvd kiropraktor? De mente de kunne hjelpe. HI Anonymous poster hash: 43066...106 Hvor mange forskjellige forebyggende har du prøvd da? Det tok meg noen år før jeg fant de "perfekte" forebyggende medisinene. Man må gjerne gå på de noen mnd før de verste bivirkninger gir seg. Jeg har prøvd tre forskjellige og har endt på den siste nå som jeg er veldig fornøyd med. Anonymous poster hash: ed886...131 Hva bruker du da? Har blodtrykk på 95/45 til vanlig, så medisiner som senker blodtrykket får jeg ikke v Anonymous poster hash: 43066...106 Jeg bruker topimax som er en epilepsimedisin. Har før brukt selo zok og atacand. Selo zok sluttet jeg på etter fire år pga gjentatte blodtrykksfall. Jeg har som deg et lavt blodtrykk til vanlig. Anonymous poster hash: ed886...131 Det var en lang, god bivirkningsliste på den og ;-). Får høre med legen i morgen. Anonymous poster hash: 43066...106
Helene Harepus Skrevet 11. november 2013 #20 Skrevet 11. november 2013 Er gift med en lege. Han mener jeg bør ta en uke eller to hjemme fra jobb, men hater å være borte fra jobb. Har prøvd forebyggende, men fikk så plagsomme bivirkninger at jeg måtte slutte. Har prøvd imigran og zomig men funket ikke noe bedre. Har time hos fastlegen tirsdag. Noen som har prøvd kiropraktor? De mente de kunne hjelpe. HI Anonymous poster hash: 43066...106 Ja, jeg har migrene og jeg har gått til kiropraktor det siste halvåret pga skulder/nakke/ryggplager og det har hjulpet meg også mtp migrene. I fjor hadde jeg også en periode hvor jeg kuttet ut all hvete, det hjalp også.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #21 Skrevet 11. november 2013 Er gift med en lege. Han mener jeg bør ta en uke eller to hjemme fra jobb, men hater å være borte fra jobb. Har prøvd forebyggende, men fikk så plagsomme bivirkninger at jeg måtte slutte. Har prøvd imigran og zomig men funket ikke noe bedre. Har time hos fastlegen tirsdag. Noen som har prøvd kiropraktor? De mente de kunne hjelpe. HI Anonymous poster hash: 43066...106 Hvor mange forskjellige forebyggende har du prøvd da? Det tok meg noen år før jeg fant de "perfekte" forebyggende medisinene. Man må gjerne gå på de noen mnd før de verste bivirkninger gir seg. Jeg har prøvd tre forskjellige og har endt på den siste nå som jeg er veldig fornøyd med. Anonymous poster hash: ed886...131 Hva bruker du da? Har blodtrykk på 95/45 til vanlig, så medisiner som senker blodtrykket får jeg ikke v Anonymous poster hash: 43066...106 Jeg bruker topimax som er en epilepsimedisin. Har før brukt selo zok og atacand. Selo zok sluttet jeg på etter fire år pga gjentatte blodtrykksfall. Jeg har som deg et lavt blodtrykk til vanlig. Anonymous poster hash: ed886...131 Det var en lang, god bivirkningsliste på den og ;-). Får høre med legen i morgen. Anonymous poster hash: 43066...106 Ja men nå må du huske på at alle bivirkninger som pas. Har opplevd må inn på den listen. Produsentene må gardere seg så vis du henger deg oppi disse bivirkningene hver gang du skal begynne på medisiner så blir du helt tussete. Jeg har forresten ingen bivirkninger av topimax og har gått på de i 3 år nå. Anonymous poster hash: ed886...131
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #22 Skrevet 11. november 2013 Hos meg er det dessverre ofte slik at migrenemedisinen utløser nye anfall. Både maxalt og immigran tar migrenen der og da, men innen 24 ti mer er den tilbake. Om jeg da bare fortsetter å ta tabletter ender det gjerne med migrene i ukevis... Har bare måttet slå meg til ro med at jeg bør ta minst mulig av medisiner, og la det gå sin gang... Veldig moro når man gjerne vil fungere både på jobb og hjemme, og har flere anfall i måneden... Anonymous poster hash: a5c62...cda Hørt om forebyggende medisin? Jeg hadde ikke overlevd uten. Eller da hadde jeg blitt ufør og vel så det. Tar pille morgen og kveld, hver dag resten av livet. Anonymous poster hash: ed886...131 Ja, selvfølgelig har jeg det Er hos nevrolog to ganger i året, og har prøvd tre ulike typer forebyggende - med nada effekt. Det siste halvannet året har jeg imidlertid prøvd å bli gravid (klaffet endelig for et par måneder siden!), så har ikke kunnet teste ut andre. Når jeg er ferdig med graviditet og amming starter jeg opp igjen med nye typer. Anonymous poster hash: a5c62...cda
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #23 Skrevet 11. november 2013 Hodepine i 12 dager i strekk høres mer ut som tensionhodepine og ikke migrene. Det er ikke det samme, Hilsen en som har begge deler. Tensionhodepine fikses ved å gå til fysioterapi og løsne opp i nakke/skuldre det kan ta mange behandlinger men det funker:) Anonymous poster hash: 6ad3c...255
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #24 Skrevet 11. november 2013 Hodepine i 12 dager i strekk høres mer ut som tensionhodepine og ikke migrene. Det er ikke det samme, Hilsen en som har begge deler. Tensionhodepine fikses ved å gå til fysioterapi og løsne opp i nakke/skuldre det kan ta mange behandlinger men det funker:) Anonymous poster hash: 6ad3c...255 Med tensjonshopepine ville ikje migrenemedisin fungert i det hele tatt. Det fungerer jo i noen timer. Men den kommer tilbake. Anonymous poster hash: 43066...106
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #25 Skrevet 11. november 2013 Gå til naprapat om du plages med musklene dine,om det er de som er problemet ditt. Naprapat er gull verdt,de behandler de gsom en helhet,og kan alt om både muskler og skjelett. Jeg har mirgene og ofte hodepine,og da får jeg vondt i nakke og opp mot hodefestet. Naprapaten min har hjulpet meg noe helt utrolig! Anonymous poster hash: c8321...425
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå