Gå til innhold

Navn som begynner på O. Gjerne et kort som kan brukes i dobbeltnavn.

Anbefalte innlegg

Jeg synes Ole og Olav er litt kjedelig.

På jente har jeg Olea eller Olivia men barnefaren er ikke enig her. Olivia er alt tatt som mellomnavn i familien så jeg føler det er litt opptatt også.

Vil gjerne kalle opp etter kjærestes far som dessverre ikke lever lengre. Han het Olav.

Vi vet ikke kjønn ennå men synes det er spennende å tenke på navn alt.

Fortsetter under...

Takk for fine navn.

Det heller mot Olav hvis det er gutt selvom jeg har litt gammel mann/kongelig følelse. :-)

Oda var et jentenavn jeg hadde glemt men som er veldig fint. Og utrolig nok hadde ikke barnefaren noen innvendinger på dette navnet.

Dere skulle hørt alle argumenter han har for et navn. Han har noe jeg kaller "rope testen" dvs... Hva kan navnet høres ut som om han roper det. Olea som er min favoritt påstår han høres ut som Olja når det ropes.

Må ta av meg hatten for den mannen, OG dette minner meg på hvorfor jeg ble forelsket i han. Han har bra humor.

Fin søndag til alle mine medsøstre. :-)

Annonse

Olav er kjempefint! Hadde også sånn "gammelmann-følelse" på det navnet helt til jeg ble kjent med en liten gutt som het det.. Da ble det pluttselig kjempefint, så den følelsen av gammelmann/konge vil nok forsvinne;) ellers synes jeg Olai også er nydelig!

Annonse

Olav er nydelig på en liten gutt! Også Olai. Oliver er det så mange som heter nå, og ligner heller ikke så mye iom at o'en uttales mer som 'å'.

Oda, Olava, Olea eller Othilie er fine jentenavn, synes jeg.

• 2 uker senere...

Oliver er det så mange som heter nå, og ligner heller ikke så mye iom at o'en uttales mer som 'å'.

Det spørs hvilken dialekt du snakker, her jeg bor uttaler vi det med O.

Anonymous poster hash: eb804...872

Oliver er det så mange som heter nå, og ligner heller ikke så mye iom at o'en uttales mer som 'å'.

Det spørs hvilken dialekt du snakker, her jeg bor uttaler vi det med O.

Anonymous poster hash: eb804...872

her og ;) og jeg må si at Ålliveer ikke er spesielt pent.. :P.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...