Gjest Kransekakestanga Skrevet 11. november 2013 #26 Skrevet 11. november 2013 Om han hadde tatt en tur til sin far på farsdagen hadde jeg skjønt det, men moren hans nei det blir feil. Men kan jo hende moren hans ikke var klar over at det var farsdag? Ellers er svigermoren din rar som ikke inviterer med kone og barnebarn om hun skal invitere han i en helg. Men til syvende og sist er det mannen din som gjør noe galt her, hun spør/kommer med et ønske det er faktisk han som må bli voksen og sette egen familie først. Spørsmålet er bare om mannen er redd for å si nei til sin mor eller om han faktisk heller ønsket å tilbringe dagen med moren foran sin kone og sitt barn Anonymous poster hash: c3ac3...e1d Hva feilet det dere? Er det "feil" å dra til sin egen mor? Dere som sier slikt: har dere sønner selv? Kommer dere til å syntes det er greit at kommende svigerdøtre skal bestemme at DIN sønn ikke får komme på besøk til deg? Selv om det er farsdag så betyr vel ikke det at dere kan diktere alt mannen skal gjøre hvert minutt av dagen? Eller?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #27 Skrevet 11. november 2013 Jeg er nok litt sær for jeg synes det er positivt at han har et bra forhold til moren sin jeg da. Det betyr at han er en person som har et godt forhold til andre og som er opptatt av de han er glad i. Men det er kanskje ikke så viktig for alle. Anonymous poster hash: 05bf5...280
rytme Skrevet 11. november 2013 #28 Skrevet 11. november 2013 Fordi hun så gjerne ville se han på farsdagen. Så her sitter jeg og litja, mens pappan altså er hos sin mor. Jeg har aldri møtt et menneske med større kontrollbehov enn svigermor. Noen flere her som heller ikke har en ålreit søndag? Del med meg, jeg trenger å høre at jeg ikke er alene Anonymous poster hash: 01303...48b Det kan godt være at svigermor har kontrollbehov, men du bør tenke over at din mann har all mulighet til å ta sine egne valg og takke nei til de invitasjoner han ønsker. Så jeg synes du er irritert på feil person. Hva synes du selv?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #29 Skrevet 11. november 2013 Hi her. Jeg skjønner at jeg har forklart meg dårlig, for jeg nekter å tro at dere som ikke ser problemet her, hadde godtatt dette selv. Svigermor har et enormt kontrollbehov. Hun gjør dette stadig vekk, ringer og ber han(og bare han) komme. Dette gjør hun gjerne når hun vet at det er noe spesielt, som at vi har besøk av min familie, vi skal ha middagsgjester eller som i går, når det er en "merkedag". Grunnen til at hun gjør dette(tror jeg), er at hun må bevise ovenfor meg at mannen min hører på henne, ikke på meg. Dette ser jeg tydelig i sammenhenger hvor vi er sammen også, hun kan si i mot meg og deretter henvende seg til mannen min og spørre om ikke han er enig med henne. For eksempel. Hun takler også svært dårlig at sønnen hennes nå har sin egen familie, og ser nok helst at hun kommer først uansett. Hun ville for eksempel at mannen min skulle være med henne ut og spise, på hans bursdag. Jeg mener at en farsdag er noe mannen feirer sammen med sine barn og kone, ikke med sin mor. Men svigermor ville altså feire sin sønn hjemme hos seg, uten min og vår datters deltakelse. Og ja, jeg vet at mannen min er en dust som ikke tar tak. Men svigermor er også en stor del av problemet, og det var det jeg ville fortelle om i går. Han kom forøvrig hjem klokka 18.50, da hadde mamman servert hans favorittmiddag og kake. Kaka jeg hadde bakt, tok han med på jobb i dag. Så han(og sikkert også svigermor) hadde nok hatt en fin farsdag! Anonymous poster hash: 01303...48b
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 11. november 2013 #30 Skrevet 11. november 2013 Om han hadde tatt en tur til sin far på farsdagen hadde jeg skjønt det, men moren hans nei det blir feil. Men kan jo hende moren hans ikke var klar over at det var farsdag? Ellers er svigermoren din rar som ikke inviterer med kone og barnebarn om hun skal invitere han i en helg. Men til syvende og sist er det mannen din som gjør noe galt her, hun spør/kommer med et ønske det er faktisk han som må bli voksen og sette egen familie først. Spørsmålet er bare om mannen er redd for å si nei til sin mor eller om han faktisk heller ønsket å tilbringe dagen med moren foran sin kone og sitt barn Anonymous poster hash: c3ac3...e1d Hva feilet det dere? Er det "feil" å dra til sin egen mor? Dere som sier slikt: har dere sønner selv? Kommer dere til å syntes det er greit at kommende svigerdøtre skal bestemme at DIN sønn ikke får komme på besøk til deg? Selv om det er farsdag så betyr vel ikke det at dere kan diktere alt mannen skal gjøre hvert minutt av dagen? Eller? Jeg kommer til å forvente at min sønn feirer farsdag med kone og barn. At han kommer på besøk til meg som hans mor på MORSdagen er noe helt annet. Eller at han drar og besøker sin FAR på FARSdagen. Men ikke at han tilbringer hele farsdagen hjemme med meg mens kone og barn sitter hjemme. Men altså for det første hadde jeg uansett ikke invitert KUN min sønn på besøk når sønn har kone og barn. Det er noe man ikke gjør, med mindre man planlegger overraskelse for sin svigerdatter og barnebarna.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 11. november 2013 #31 Skrevet 11. november 2013 Hi her. Jeg skjønner at jeg har forklart meg dårlig, for jeg nekter å tro at dere som ikke ser problemet her, hadde godtatt dette selv. Svigermor har et enormt kontrollbehov. Hun gjør dette stadig vekk, ringer og ber han(og bare han) komme. Dette gjør hun gjerne når hun vet at det er noe spesielt, som at vi har besøk av min familie, vi skal ha middagsgjester eller som i går, når det er en "merkedag". Grunnen til at hun gjør dette(tror jeg), er at hun må bevise ovenfor meg at mannen min hører på henne, ikke på meg. Dette ser jeg tydelig i sammenhenger hvor vi er sammen også, hun kan si i mot meg og deretter henvende seg til mannen min og spørre om ikke han er enig med henne. For eksempel. Hun takler også svært dårlig at sønnen hennes nå har sin egen familie, og ser nok helst at hun kommer først uansett. Hun ville for eksempel at mannen min skulle være med henne ut og spise, på hans bursdag. Jeg mener at en farsdag er noe mannen feirer sammen med sine barn og kone, ikke med sin mor. Men svigermor ville altså feire sin sønn hjemme hos seg, uten min og vår datters deltakelse. Og ja, jeg vet at mannen min er en dust som ikke tar tak. Men svigermor er også en stor del av problemet, og det var det jeg ville fortelle om i går. Han kom forøvrig hjem klokka 18.50, da hadde mamman servert hans favorittmiddag og kake. Kaka jeg hadde bakt, tok han med på jobb i dag. Så han(og sikkert også svigermor) hadde nok hatt en fin farsdag! Anonymous poster hash: 01303...48b Så jævlig. Du har stått på og bakt kake, så drar han til mora si og hans egen farsdagskake skal noen andre spise. For en tulling.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #32 Skrevet 11. november 2013 Hun ville aldri vært noe problem om din mann satte ned foten. Går an å gjøre det på en grei måte også Snakk med mannen din du. Anonymous poster hash: 4c8ce...784
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #33 Skrevet 11. november 2013 Du bekrefter jo enda mer at ahn er problemet. HUn virker også dum, men det er hans ansvar Anonymous poster hash: 140df...59d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #34 Skrevet 11. november 2013 Jeg synes helt klarte man skal få besøke sin mor, men jeg får en følelse av at din mann muligens er en mammadalt og at svigermor nyter det? Synes forøvrig han kunne holdt seg hjemme den dagen og heller besøkt sin mor dagen etter. Mannen min var i begynnelsen mammadalt, men det klarte jeg å avvenne han med. Tror ikke svigermor var så happy med det da, men hun har fortsatt to sønner til som er avhengig av mammaen sin. Anonymous poster hash: 442bf...352
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. november 2013 #35 Skrevet 11. november 2013 Vel, du bare sementerer inntrykket av at det er mannen som er idioten. Svigermor er kanskje rar, men mannen din er kronidioten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå