Gå til innhold

Flere som går på trandate

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet med dette torsdag etter en innleggelse på intensiv med altfor høyt blodtrykk. Er kun i uke 26 (onsdag 27).

Tar nå 300 mg om dagen og håper dette stabiliserer blodtrykket slik at den lille slippe å bli tatt ut av magen så tidlig.

Noen som har hatt god effekt av trandate???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok mikrodose Trandate i uke 35 pga. hypertensjon. Altså 100 mg. Ble sinnssykt dårlig av dem og fikk seponert driten etter tre dager :( Ble lagt inn istede. Mitt bt er nå stabilt. Håper du blir i bedre form av dem enn jeg ble. Bortkasta 300 kr her ihvertfall. Hehe.

Anonymous poster hash: 70099...b77

Skrevet

Jeg går på trandate og har god effekt.

Fikk svangerskapsforgiftning forrige svangerskap, så håper det går bedre denne gangen.

Forrige gang gikk jeg ikke på blodtrykksmedisin.

300 mg/dag.

Anonymous poster hash: 27485...a2b

Skrevet

Jeg går på trandate og har god effekt.

Fikk svangerskapsforgiftning forrige svangerskap, så håper det går bedre denne gangen.

Forrige gang gikk jeg ikke på blodtrykksmedisin.

300 mg/dag.

Anonymous poster hash: 27485...a2b

Hva lå blodtrykket ditt på før trandate og hva ligger den på nå?

Det som er meg er at jeg nå gruer meg sin sykt til å måle. Var innlagt på Rikshospitalet to dager forrige uke, en natt på intensiv og skal tilbake på tirsdag for ny kontroll. Er så redd for å bli innlagt igjen:(

Det har også vist seg at jeg klarer å påvirke blodtrykket mitt veldig mye av å grue meg. De fant ut at den steg fra 80-100 på noen minutter.

Skrevet

Hvis man har et kosthold med mye raske karbohydrater er man mer utsatt for svangerskapsdiabetes, så det kan være lurt å gjøre noe med kostholdet - det kan også påvirke blodtrykket ditt.

Mange kan få lavere blodtrykk ved inntak av magnesium også, men det bør du i så fall gjøre i samarbeid med en lege siden du går på blodtrykkssenkende medisin.

Noen får ned blodtrykk ved akupunktur også!

Anonymous poster hash: c61df...616
Skrevet

Ble satt på Trandate ved alt for høyt trykk i uke 22, det normaliserte seg i løpet av et par måneder og i tredje trimester behøvde jeg ikke lenger medisiner. Barnet ble født til termin.

Anonymous poster hash: 35b69...436
Skrevet

Jeg har brukt trandate dette og forrige svangerskap. Bruker 100 mg om dagen. Har ingen bivirkninger. Tar de pga høyt blodtrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...