Gå til innhold

Dere med tenåringer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når synes dere det er trygt å reise fra de 1 natt? Skal på en konsert i desember, og har ordnet med overnatting til små og store. 

Kom til å tenke på når de er store nok til å klare seg selv en natt? Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 7b270...ef5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på tenåringen det....

Noen er veldig modne for aldern, og veldig klare for det  veldig tidlig, men andre er ikke det. Trur ikke det finnes noe fasitsvar på  akkurat det.

Skrevet

Mine to er modne for alderen, men er vel litt hønemor ;) HI

Skrevet

Jeg fikk være alene hjemme en helg fra jeg var 14 år. Flyttet på hybel da jeg begynte på videregående. Da var jeg 15 år.

Anonymous poster hash: b920e...9cf
Skrevet

En natt klarer de da fra de er 12 år... Har ikke barn selv men jeg vet om barn/ungdom som er alene en natt når de er 12, og tror da vi fikk lov til det da vi var små...

Anonymous poster hash: 5cc23...bf2
Skrevet

Jeg kunne ikke drømt om å reise fra en 12 åring over natten :o det er jo rett og slett omsorgsvikt å reise fra et barn.

Ellers er jo "tenåring" et vidt begrep, det er stor forskjell på 13 og 19 år.

Vi reiste på ferie da ene barnet var 17 år og det gikk helt fint, mens jeg ikke tror at husets 16 åring hadde likt å være helt alene over natten - så det kommer helt an på hvor trygge de er og om de er til å stole på - i den grad man kan stole på en tenåring da :)

Skrevet

Å reise fra en 12 åring hadde ikke vert aktuelt. De er 14 og 16 år. Flyttet selv på hybel da jeg var 16 år, så hun er nok gammel nok. Søsteren er 14 år. Stoler på de da, og er aldri noe tull. HI

Skrevet

16åringen her i huset får ikke være hjemme alene, men er en av de to minste hjemme får hun lov. De to eldste er nemlig noe virrer uten like, så føler oss ikke trygge på at de husker å skru av komfyr og slikt. 10åringen hadde jeg kunnet la være hjemme alene, men kommer ikke til å skje med det første.

Jeg var alene på hytta fra jeg var rundt 12 tror jeg. Jeg ønsket å være på hytta så mye som mulig om sommeren, så at mine foreldre dro på jobb hver dag og en og annen natt ikke var der gjorde meg ingen ting. De hadde en avtale med en nabo slik at de holdt litt overblikket, men jeg kan aldri si de kom for å sjekke meg. Ikke hadde vi telefon der heller, så vi fikk ikke kontakt med hverandre så lett. Søstra mi var ikke alene på hytta før hun ble voksen. Hun hadde ingen ønske om det, så var aldri ett diskusjonstema engang. Vi var alene sammenen og annengang. (Mulig hun trengte noen til å lage mat og annet for seg.. Hun er større enn meg)

Anonymous poster hash: 36b59...df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...