Tired mama Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Verken jeg eller mannen røyker. Veeeldig få av våre venner røyker, nesten ingen. Var flere før. Er det blitt "ut" å røyke?
*Miss Marple* Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Ingen av oss røyker og veldig få i både vennegjeng og familie gjør det. Det virker heldigvis som det er færre og færre som holder på den uvanen.
IreneUtålmodig Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Ingen her røyker, kun en eller to i nærmeste familie røyker.
Gjest Østfold-80 Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 Mannen min røyker,men kun på jobb. Jeg sluttet for 3 år siden. Mannen min skal slutte før babyen kommer.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 Det har blitt veldig ut å røyke ja. Spesielt blandt ungdommer. Her i huset er det ingen som røyker. Barna har to tanter som røyker, men det vet de ikke om, da de kun røyker på kveldstid utenfor barns syns- og rekkevidde. Heldigvis! Ellers kjenner jeg nesten ingen som røyker lenger.. Anonymous poster hash: 04d7c...f47
Plutselig_gravid Skrevet 10. november 2013 #6 Skrevet 10. november 2013 (endret) Jeg sluttet da jeg ble gravid med sistemann. Snart 1 år siden nå. Men røykte generelt lite. 1-5 for dagen. Jeg snuste nemlig i tillegg. Før i tiden røykte jeg 20-30. Satt mye på kafe med venner før den strenge røykeloven trådte i kraft Min samboer sluttet å røyke for noen mnd siden, men sprakk da det nærmet seg fødsel. Han har vel det man kan kalle ekstrem fødselsangst og jeg syntes oppriktig synd på han. Og jeg hadde mange falske alarmer. Da måtte han roe seg ned med en røyk... Jeg ble litt sur da, men han holder heldigvis antallet nede og det kan gå flere dager mellom hver røyk. Han er litt sånn som røyker mye i stressa perioder og lite/ingenting ellers. Det er færre og færre røykere i vennekretsen vår, men nesten alle snuser. Er også en del som snuser til hverdags og røyker på fest. Endret 10. november 2013 av Plutselig_gravid
Mandala Skrevet 10. november 2013 #7 Skrevet 10. november 2013 Verken jeg eller kjæresten røyker, og ingen av mine venner heller. Jo, en litt halvvenn. Veldig få på jobben røyker, men ganske mange på skolen. Og så er det mange som snuser da.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #8 Skrevet 10. november 2013 Jeg slutta å røyke for 14 år siden, men mannen røyker. Før jeg ble gravid røyka han ut av vinduet, men så utviklet jeg en oversensitivitet til røykt. Så da måtte han ut. Jeg tåler ikke å gå bak folk som røyker ute engang. Er veldig plagsomt. Om vi sitter på utekafe, må vi ofte rullere rundt ettersom hvor vinden fører røyken med seg, både hans og andres. Han har planer om å slutte da, men jeg tviler litt at han klarer det. Alle andre i min omgangskrets røyker ikke. De som har gjort det har slutta. Har et par bekjente som snuser. Anonymous poster hash: d2994...999
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 10. november 2013 #9 Skrevet 10. november 2013 Svigers røyker her, ingen andre.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #10 Skrevet 10. november 2013 Mannen har aldri røkt, jeg har slutta, svigers og mine foreldre har også slutta. Har fortsatt noen venner som røyker, men de blir færre og færre. Har alltid had røykfritt hjem, hadde/ har røykestue ute. Jeg bruker den ikke til det lengre, men gjester bruker den fortsatt. Aldri røkt i svangerskap eller ammeperioder, men det har vært vanskelig å la være i visse sosiale sammenhenger tidligere. Nå synes jeg imidlertid at det både lukter og smaker vondt. Det har vel vært ut å røyke i mange år, for ikke snakke om helse, økonomi og ikke minst hvilket forbilde man vil være for barna sine. Jeg driver nå litt slutte kampanje retta mot et par nære venninner som så absolutt burde slutte, hun ene mistet sin mor i lungekreft i fjor. Pga siste setningen velger jeg å huke av for Anonym Anonymous poster hash: 54db4...cde
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #11 Skrevet 10. november 2013 jeg røyker, barnefar røkte, mine foreldre røyker, søsken har sluttet. noen venner som røyker/snuser. jeg skal slutte og aldri begynne igjen neste gang jeg skal ha barn. Anonymous poster hash: 8645b...141
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #12 Skrevet 10. november 2013 Jeg røyket mye før. Sluttet helt i forbindelse med graviditet og amming. Men begynte å snuse en stund etterpå. Ikke særlig lurt, men bedre enn røyk. Lukter ikke røyk og det er viktig i forhold til hvilken signaler jeg sender til barna. Barna ser ikke snusen. Syns det lukter fryktelig av røyk. Det hender jeg tar en røyk i festlig lag, men det er sjelden. Anonymous poster hash: 61b73...29f
Musemora Skrevet 10. november 2013 #13 Skrevet 10. november 2013 Nei heldigvis ikke. Kunne ikke vært sammen med/gift med noen som røyket. Hadde mannen min begynt med det, hadde jeg flyttet. Han er og av samme oppfatning. Når man har jobbet med KOLS/hjerteinfarkt/hjerneinfarktpasienter osv bør man ikke ha lyst til å røyke. Alle røykere burde fått se en kolser som ligger og hiver etter pusten med 70 i O2 metning.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #14 Skrevet 10. november 2013 Ingen av oss har noengang forsøkt å røyke, heldigvis. Kunne aldri ha vært sammen med en røyker, er SKIKKELIG turnoff. Har VELDIG få i vennekretsen og familien som røyker også nå, heldigvis! Har vel gått opp ett lys for mange! Anonymous poster hash: 0930a...131
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #15 Skrevet 10. november 2013 ingen av oss. Anonymous poster hash: 1ba96...a72
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #16 Skrevet 10. november 2013 Hverken mannen eller jeg røyker, jeg kunne aldri ha giftet meg med en mann som røyket. Har jobbet på lungeavdeling i 5 år og ser hva røyking kan gjøre med kroppen. Tror ikke at noen av vennene våre røyker heller, men de fleste av vennene våre er småbarnsforeldre da. Foreldrene mine røyker dessverre, og det samme gjør flere av deres jevnaldrende venner. Tror nok at røyk først og fremst er forbeholdt de over 50 og de under 20 som røyker for å passe inn/være kule. Anonymous poster hash: 2a5ab...a81
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #17 Skrevet 10. november 2013 Det har blitt harry og flaut å innrømme at man røyker, heldigvis, da blir det forhåpentligvis færre ungdommer som begynner. Vi har en tenåringssønn som sier røyking er sløs med penger han heller vil bruke på andre ting... Ingen på jobben min røyker, og veldig få i omgangskretsen, det store flertallet røyker ikke og de få som røyker synes det er flaut at de er avhengig. Jeg festrøyka da jeg var mellom 17 og 24 år, men har aldri røyka fast. Mannen slutta å røyke da vi flyttet sammen, jeg sa han måtte røyke ute ellers ville jeg ikke flytte sammen med han og da valgte han å slutte. Min mamma og svigerfar røyker, men ikke pappa og svigermor, ingen røyker inne eller i bil. Anonymous poster hash: e3bed...889
☆☆☆ Skrevet 10. november 2013 #18 Skrevet 10. november 2013 Ingen av oss røyker. Eg er oppvokst i eit krematorium av ein heim, og med to røykande foreldre i forseta på bilen i feriane. Dei røykar (for det meste) ute no. Mannen er oppvokst med uterøyking.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #20 Skrevet 10. november 2013 Jeg har aldri røyket, men mannen min røyket fram til vi fikk barn. Så han har vært røykfri i snart 4 år. Få i vår omgangskrets som røyker. Kun svigermor, som ikke en gang vil overveie å slutte, det er uaktuelt visstnok. Ja, også har både mannen og jeg hver vår tante som røyker, men det er ikke noen vi omgås så veldig ofte. Anonymous poster hash: f6005...b27
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #21 Skrevet 10. november 2013 Jeg røyker, mannen røyker, gubben til svigerinna mi røyker og de aller fleste vennene våre røyker. Alle røyker inne, her i området er det vanlig å røyke inne selvom man har barn. Anonymous poster hash: 5a597...ac9
Musemorbr / Skrevet 10. november 2013 #22 Skrevet 10. november 2013 Nei vi røyker ikke. Svigermor røyker på verandaen, men ser ikke noe problem med å røyke rundt barn i frisk luft ute. Ikke at det har så fryktelig mye å si når hun bor i utlandet og vi kun ses en uke hvert tredje år sånn ca. Ellers vet jeg ikke om noen som gjør det, hverken av familie, eller venner.
*Lissi* Skrevet 10. november 2013 #23 Skrevet 10. november 2013 Nei, ingen av oss røyker selvsagt ikke. Og kjenner nesten ingen som røyker. Er jo så utrolig harry!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #24 Skrevet 10. november 2013 Ja, begge røyker dessverre....vi har en på 18 år og en på 2 år. For endel år siden røyket vi inne (flau av det)så på kontoret (fysj)Nå røyker vi UTE heldigvis. I bilen har vi aldri røyket. Begge er vokst opp i hjem med innerøykene foreldre. Noen av dem er sluttet nå, og det røykes ikke inne med barnebarn. Vårt eldste barn har ikke begynt å røyke takk og pris for det! Røyker heller ikke i nærheten av minste barn, og slettes ikke med barnevogn! Det ser ikke pent ut..... Selv om det lukter dårlig røyklukt, er ikke det farlig! Anonymous poster hash: 67952...961
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #25 Skrevet 10. november 2013 Ingen av oss røyker nå. Jeg sluttet for over 9 år siden før vi begynte å prøve på å bli gravid. De vennene vi hadde som røykte er også sluttet. Vil egentlig ikke ha røykende venner. Så deilig å slippe det. Anonymous poster hash: c0e5f...979
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå