Gå til innhold

Hvor mye legger dere i julegave til barna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år blir det ca 1000 kr på hver av de to eldste. Jeg teller ikke kroner, det viktigste i den alderen (3,5 og 5) er at det blir like mange pakker. Babyen på da 6 mnd har jeg ikke kjøpt til enda, tipper det blir klær og en liten leke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver å holde oss rundt 5-600 kr pr unge. Både til steunger og fellesen. I tillegg kommer adventskalenderen, på kanskje 1000,- som blir delt på, og nissepresanger og presanger til hverandre. Men skal innrømme jeg setter over noen hundrelapper i banken til fellesen om jeg har råd, dette er det kun jeg som gjør - ikke pappaen - siden han eller eksen hans ikke har gjort det med noen av dei andre tidligere så synes jeg det er feil at han skal begynne å gjøre det med fellesen. føler selv dette er en rettferdig måte å gjøre det på, men vet ikke hva andre synes. bare kom med tilbakemld om noen er enig/uenig. 

Anonymous poster hash: 019d7...413
Skrevet

1000-1500 tenker jeg. Blir kanskje noe nyttig og noe leker.

Skrevet

Prøver å holde oss rundt 5-600 kr pr unge. Både til steunger og fellesen. I tillegg kommer adventskalenderen, på kanskje 1000,- som blir delt på, og nissepresanger og presanger til hverandre. Men skal innrømme jeg setter over noen hundrelapper i banken til fellesen om jeg har råd, dette er det kun jeg som gjør - ikke pappaen - siden han eller eksen hans ikke har gjort det med noen av dei andre tidligere så synes jeg det er feil at han skal begynne å gjøre det med fellesen. føler selv dette er en rettferdig måte å gjøre det på, men vet ikke hva andre synes. bare kom med tilbakemld om noen er enig/uenig.

Anonymous poster hash: 019d7...413

Skal "fellesen" liksom bety felles barn?

Anonymous poster hash: ff8c1...316

Skrevet

15 mnd. 1000kr

Anonymous poster hash: aa8c3...ab3
Skrevet

1000-1500,- til de eldste som da er 10 år og nesten 7 år.

Minsten på nesten 8 mnd i julen får vel for rundt 500,-

Skrevet

Mine to får en fellesgave til 1800. (den største esken med kapla byggeklosser kjøpt på salg, koster egentlig myyye mer)Så får de alltid en bok hver fra nissen og ett Klesplagg.De får nok ett av ønskene sine i tillegg. Så 1500+ på hver.

Skrevet

2-åringen skal få ski, så det blir det det koster. Skal også kjøpe noe møbler til rommet hans, men vet ikke om jeg får gjort det før jul. Spiller vel ingen rolle, for han synes nok ikke det er så fryktelig interessant. Kaller det bare julegave for å få mannen til å godta å bruke penger på det. :P

Anonymous poster hash: 99383...cf0
Skrevet

Jente på 3 år, og får for ca 5000 kr av meg. Hva hun får av sin far vet jeg ikke, og det har jeg heller ikke noe med.

Anonymous poster hash: 6b496...7a8

Skrevet

Tenker veldig lite pengesum når vi handler gaver. Det viktige er at de får noe de trenger og ønsker seg.

I år blir det alt fra fullt snowboardutstyr til ca 10-12 000 til ene barnet og litt duplo og andre leker til mini for ca 1000-1500 kr. Selv om prisforskjellen er stor jamnet det seg ut etterhvert. Kjøper ikke bare for å passe en viss sum.

Vi kaller heller ikke nødvendige ting som seng, stol og vinterdress til de små for gaver - det er ting de får uavhengig av jul og bursdag. Men når ene tenåringen ønsker seg skidress til 6000 blir det julegave siden han godt kunne fått en like god dress til halve prisen ;)

Skrevet

Ca 2500 til 2-åringen min :-)

Hun får dukkevogn, dukke og litt Duplo.

Anonymous poster hash: 8f82c...581

Skrevet

kjøpte en gave for 179 kr til hver av dem som skulle være julegaven i år, men så kom jeg over skidressen fra bjørn dælhie på obs på tilbud for 399 så kjøpte en slik til hver av dem også. de skal nemlig starte på ski over jul. så ble ca 500 kr da! =) 

til yngste som er 2 har vi ikke kjøpt noe enda, men får vel for ca samme sum! 

babyen får ingenting =) 

Skrevet

Jeg blir helt svimmel av alle nullene hos enkelte. Ikke at det er noe galt i det, hvis folk har råd og lyst. Her blir det en liten bok han har ønsket seg, og sansynligvis et nytt briotog som går av seg selv, siden forrige juls biltematog åt batterier rekordfort og nå er dødt i tillegg. Utenom det får han julekalender med et klistremerke i for hver dag. Han er nesten tre.

Skrevet

Vet ikke, men blir fort 2000-2500 pr barn.

Anonymous poster hash: 7bf99...6ef
Skrevet

Største her, 5i des. Fikk atv og ny sykkel i sommer. Så han får noe billigere greier til jul fra lillesøster, samt bursdag.lillesøs får et eller annet for en tusing. Vi pleier å gi for 1000 kr både til jul og bursdag. De får jo alt de trenger ellers",

Anonymous poster hash: 71ca6...abe

Skrevet

Hun får mitt gamle dukkehus. Hun er tre år. Babyen får ingenting, han aner ikke hva jul er ;)

Anonymous poster hash: 1a62f...a4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...