Gå til innhold

Pakkekalender og flere barn - får alle barna pakke hver dag, eller deler de kalenderen?

Anbefalte innlegg

Har to barn og de får annenhver dag. Gjorde det første gang i fjor, da var minsten nesten 2 og eldste 4,5. Jeg oppdaget mange positive sider ved å gjøre det på denne måten (i tillegg til at det "bare" ble 24 pakker å kjøpe/pakke inn):

-De skjønner konseptet med å dele

-De lærer seg ¨glede seg over hva den andre får

-De har full kontroll over dagene, hvem sin dag det er

-De blir ikke grådige/ kravstore (slik man ser mange barn er nå til dags)

Jeg skjønner kanskje at hvis de begynner å snakke om det i bhg at andre får hver dag, men da sier jeg bare at sånn har vi det i vårt hus. De må lære seg at folk gjør ting forskjellig også.

I fjor hadde jeg sånn at den som ikke åpnet pakkekalender fikk trekke et singsang julesangkort, så sang vi en ny julesang hver dag i desember. Gjør nok det i år også, kanskje vi har tv-kalenderen i tillegg så de får åpne den annenhver dag, ikke bestemt meg.

Fortsetter under...

3 barn, 3 pakkekalender.

Det året jeg ikke gidder å finne gave til alle alle dagene blur det Lego-kalender.

En kalender med hver tredje dag hver synes jeg er bare tull. Skal det være så skal det være.

Begynner å handle til neste kalender alledrede idet forrige er pakket inn, så det blir hverken masse stress eller en kjempe utgift i november. Årets var ferdig i sommer.

Endret av It's all about me!

Har pleid å lage til 3,

Men i år har eldste på snart 14 valgt å få 4 større gaver i helgene.

Kjøper foundation , kinobillett + snop , mascara&kajal og kontantkort tenker jeg.

4 større gaver i helgene? Da blir det vel ikke kalender og sjarmen med å telle dager som er i fokus......

Anonymous poster hash: 726c5...8c2

Har pleid å lage til 3,Men i år har eldste på snart 14 valgt å få 4 større gaver i helgene.Kjøper foundation , kinobillett + snop , mascara&kajal og kontantkort tenker jeg.

4 større gaver i helgene? Da blir det vel ikke kalender og sjarmen med å telle dager som er i fokus...... Anonymous poster hash: 726c5...8c2
hun har flaxkalender i tillegg, har ikke sjans å finne 24 småting til henne.

Kjøper heller noe hun setter pris på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...