Gå til innhold

Etter at klærne har ligget litt i skapet blir det en ekstremt ekkel "skaplukt" i de...

Anbefalte innlegg

På noen av klærne kommer det etter bare èn dag, mens med andre tar det litt lenger tid, men uansett kommer denne lukta snikende i alle klærne etterhvert. Lukta er så ille at de må vaskes på nytt, kan umulig bruke de når de lukter sånn.

Skapet i seg selv lukter ingenting, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har vasket skapet flere ganger, uten at det har hjulpet. Har også satt inn diverse "godlukter" og skål med eddik som jeg leste kunne hjelpe. Men ingenting hjelper på dette problemet. Sikkert fordi at det ikke er skapet i seg selv som lukter. Men nå aner jeg ikke hva jeg kan gjøre. Har ingenting å si om klærne er nye eller gamle, dette skjer med dem uansett.

Hva skal jeg gjøre?

Er helt desperat etter hjelp nå, blir helt deppa av dette. Gjør jo ikke annet enn å vaske ubrukte klær :(

Anonymous poster hash: 85e82...d6d

Fortsetter under...

Ja, de er det. Dette har jeg også testet ut, for tenkte i starten at dette kunne være noe av problemet. Men de er altså helt tørre.

HI

Anonymous poster hash: 08994...1c0

Hvordan er ventilasjonen til skapet og veggene rundt det? Hvis veggene rundt er infisert med sopp kan lukt i klær forekomme.. Opplevde det selv da jeg bodde i gammelt hus. Ingen lukt fra selve skapet eller veggene men klærne stinket. Kom etterhvert synlige tegn på sopp og hele soverommet måtte skiftes ut fra vegger, tak og gulv...

Anonymous poster hash: 7b58e...458

Vi bor ikke i et veldig gammelt hus, men det er fra 1991. Hvordan oppdager man om det er sopp på soverommet? HI  Anonymous poster hash: 08994...1c0

Det er vanligere med sopp i hus bygget på feks 80-90 tallet enn hus bygget feks på 1930 tallet.

Anonymous poster hash: 69330...70c

Annonse

Vi hadde det samme problemet, luktet forferdelig i skapet og av klærne. Det er ganske luftig med kurver, alt er tørt når det lagt inn osv. Jeg la inn noen duftposer med lavendel, og nå lukter klærne ingenting. :-O Den vonde lukta blir nøytralisert virker det....

Kutt ut parfymert vaskemiddel og skyllemiddel og tørk klær i friluft om mulig. Jeg orker ikke lukten av parfymert såpe og hvis det da blir blandet med en annen type lukt i skyllemiddel er det mulig det blir skjæring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...