Gå til innhold

Barne-tv fra 80-tallet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som husker et program på barne-tv hvor Harald Mæle var programleder og i hvert program var det et "kapittel" av Rødhette? Såvidt jeg husker var det en bok som åpnet seg også gikk man liksom inn i boken. Mulig dette høres helt kokko ut, men det er sånn jeg husker det :-P. Det var også en tegnefilm i dette programmet. I den husker jeg at det var en jente som gikk frem og tilbake med en gressklipper. Kjenner mens jeg skriver at det er lire sannsynlig at noen skal dra kjensel på dette, men verdt et forsøk;) Må ha vært tidlig 80-tall.

Anonymous poster hash: 298de...287

Fortsetter under...

Skrevet

Prøv og google Harald Mæle og sjekk ut karrieren hans. Kanskje det vil ringe noen bjeller da?:)

Skrevet

Prøv og google Harald Mæle og sjekk ut karrieren hans. Kanskje det vil ringe noen bjeller da? :)

Har prøvd, men fant ingenting som lignet :)

Skrevet

JA husker dette. Men husker ikke navnet dessverre. :)

Godt å høre at det ikke bare er jeg som husker det da :) Ingen av de jeg har spurt husker dette programmet.

Skrevet

Jeg husker også, men ingen aning hva det heter. Er du sikker på at det var Harald Mæle? Mener å huske det var en mann med skjegg og briller, og alltid mørk brun t-skjorte. Mener han snakket tegnspråk også?? Mulig jeg på et annet barne program?Var det kanskje en "Gulltopp" historie, der hun var inne i huset til tre bjørnet (?..)

Hehehe, nå havnet jeg langt på viddene, så kanskje et annet program jeg snakker om

Anonymous poster hash: 79095...c99

Annonse

Skrevet

Synes jeg ser han for meg og sier, nå skal vi sette oss ned i go`stolen og alt det der... Hmmm tegn på at vi begynner å bli gamle kanskje? :fnise:

Skrevet

Jeg husker også, men ingen aning hva det heter. Er du sikker på at det var Harald Mæle? Mener å huske det var en mann med skjegg og briller, og alltid mørk brun t-skjorte. Mener han snakket tegnspråk også?? Mulig jeg på et annet barne program?Var det kanskje en "Gulltopp" historie, der hun var inne i huset til tre bjørnet (?..)

Hehehe, nå havnet jeg langt på viddene, så kanskje et annet program jeg snakker om

Nei... det var han andre som jeg lærte tengespråk av :) Husker det også godt gitt.

Skrevet

Nei... det var han andre som jeg lærte tengespråk av :) Husker det også godt gitt.

Ja, jeg tror det var et annet program.. Irriterende altså!

Skrevet

Synes jeg ser han for meg og sier, nå skal vi sette oss ned i go`stolen og alt det der... Hmmm tegn på at vi begynner å bli gamle kanskje? :fnise:

I know.. ;)

Skrevet

Jeg vet hvilket program du mener: "Kan du se hva jeg sier", het det! Var ikke Harald Mæle men en annen fyr med skjegg, het Terje, tror jeg, google det! Han hadde med seg en hund som rev ned klossene hans også, og det var tilrettelagt for døve, derav tittelen. Husker boka man kunne åpne, så var det dansere som fremførte Rødhette ja, og kanskje andre eventyr? :) Gjorde sterkt inntrykk, av en eller annen mystisk grunn ;) Men jenta med gressklipper tror jeg var noe annet, var noe med at man hørte lyder og skulle gjette hva hun gjorde! Het hun Mina kanskje...?

Anonymous poster hash: 399ed...914

Skrevet

Men var godt mulig Harald Mæle var fortellerstemme for hun med gressklipperen, ja. Hehe, så nå at du hadde vært inne på det samme ang. tegnspråk. Men han Terje hadde iallfall med det med boka som åpnet seg! Mye rart som blir sauset sammen her nå ;) Hilsen forrige anonym!

Annonse

Skrevet

Husker han med gyngestolen som fortalt eventyr jeg også....meeen jeg husker ikke hva det heter. Mulig at det bare het eventyrstund med ......

Anonymous poster hash: 14883...f58

Skrevet

Googlet litt nå og fant ut at Harald Mæle var stemme for "Kva er det som læt"; det var Mina med gressklipperen, den jeg tenkte på iallfall!

Skrevet

Jeg vet hvilket program du mener: "Kan du se hva jeg sier", het det! Var ikke Harald Mæle men en annen fyr med skjegg, het Terje, tror jeg, google det! Han hadde med seg en hund som rev ned klossene hans også, og det var tilrettelagt for døve, derav tittelen. Husker boka man kunne åpne, så var det dansere som fremførte Rødhette ja, og kanskje andre eventyr? :) Gjorde sterkt inntrykk, av en eller annen mystisk grunn ;) Men jenta med gressklipper tror jeg var noe annet, var noe med at man hørte lyder og skulle gjette hva hun gjorde! Het hun Mina kanskje...?

Ja, kanskje det er jeg som blander flere programmer sammen! Takk!

Skrevet

Tusen takk, dere! Er ikke grenser for hva man kan få hjelp til med her på dib! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...