Gå til innhold

Arg de barna mine!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei krangling, syting, trassing og skriking!! 

Mannen min ( far til barna) er mye borte pga jobb og hobby, nå har han byttet jobb er mer hjemme, men ikke hver dag. 9 åringen kan finne på å slå faren sin, skrike til han og kjefte på både faren og 6 åringen. Skjer ikke hver dag heller i perioder, men det virker som om 9 åringen er sint fordi faren ikke er sammen med oss hele tiden og bruker den tiden pappa er her til å agere/ få oppmerksomhet.

Det skal legges til at 9 åringen har noen i klassen sin som plager alle, men han litt mer. Dette går jo selvfølgelig innpå han og nå virker det som han ikke klarer å legge igjen dette på skolen.

6 åringen sliter litt med å finne plassen sin på skolen og at 9 åringen kjefter, skriker og slår (faren sin) og har gått fra å være blid og glad til å bli litt usikker. Tar lett til tårene og trenger masse kos. Da reagerer selvfølgelig 9 åringen med å bli sjalu fordi noen andre får oppmerksomhet.

Mannen/faren prøver så godt han kan å bruke tid sammen med barna når han har fri. Han prøver å overse utbruddene til 9 åringen for å ikke fore monstret, finne på morsomme ting sammen, gjøre ting litt spesielt. Det bare hjelper ikke.

Skolen jobber aktivt med de barna i 9 åringens klasse og for å hjelpe 6 åringen.

Når jeg er alene med barna er de flotte barn, de krangler som vanlige søsken, men finner aldri på å trasse rundt, syte ustanselig og ingen av dem har noen gang slått meg eller truet med at de skal gjøre det.

De hører på og tar i mot beskjeder, hjelper til hjemme, ja rett å slett vanlige barn. Vi snakker mye om det som skjer på skolen, hva de kan gjøre med det, hvordan de vil at vi skal hjelpe etc. 

Jeg har alltid vært der for barna mine, er med på det meste og er sjeldent borte fra dem. I dag skal jeg og noen venninner reiser på "julebord" med overnatting, mannen min skal kjøre oss dit siden mormor gjerne ville passe barna. Barna er helt rabiate, ALT er feil, ALT skal krangles om så lenge jeg ikke sier det da. 

Jeg tror jeg må reise på husmorsferie slik at barn og mann for klare seg selv, de siste 10 dagene har vært helt ekstreme!! Jeg må da kunne reise på en overnatting uten at barna skal gå helt i grus. Skjer dette bare i vår familie? Hva er deres tips til å forbedre situasjonen? Føler vi har prøvd forskjellige løsninger på dette og ikke kommet noen vei. Vi kommer ikke til å kontakte BUP, PPT, eller andre offentlige instanser før vi har jobbet mer med dette, men hvis du har et tips så del det gjerne.

Anonymous poster hash: 2af28...ba6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barna er små bør foreldre legge hobbyer som tar mye tid ( og spesielt dersom de innebærer mye reising/ fravær fra familien) på hylla. Barna skal settes høyest og være i hovedfokus.

Anonymous poster hash: 5afe0...780

Skrevet

Når barna er små bør foreldre legge hobbyer som tar mye tid ( og spesielt dersom de innebærer mye reising/ fravær fra familien) på hylla. Barna skal settes høyest og være i hovedfokus.

Joda, om det er noe som skjer ofte/på fast basis.

Men en på 9 og 6 år må da for pokker meg klare seg uten mamma i EN natt! Noe annet er unormalt! Vil tro ihvertfall eldste overnatter hos venner, og det er jo ikke unormalt at barn sover hos besteforeldre innimellom....

Anonymous poster hash: e96bb...cd4

Skrevet

Men en på 9 og 6 år må da for pokker meg klare seg uten mamma i EN natt! Noe annet er unormalt! Vil tro ihvertfall eldste overnatter hos venner, og det er jo ikke unormalt at barn sover hos besteforeldre innimellom....

Men vil legge til, i tillfelle jeg misforsto deg, at jeg er enig i at far bør ta seg mindre tid til sin hobby spesielt når han merker at 9 åringen reagerer negativt. Jobb er en ting, hobby er ikke et must..

Skrevet

Selvfølgelig var det jo faren jeg siktet til....

Moren bør få slippe litt mer i fra. Foreldre har behov for å ha litt egentid, men det er da måte på. Og som i dette tilfellet går det jo tydelig utover både mor og barn at far er så mye borte. Å måtte være mye borte pga jobb er noe en kanskje ikke alltid kan velge, men pga egen hobby...NEI

Skrevet

Men vil legge til, i tillfelle jeg misforsto deg, at jeg er enig i at far bør ta seg mindre tid til sin hobby spesielt når han merker at 9 åringen reagerer negativt. Jobb er en ting, hobby er ikke et must..

Faren hobby er nå 6 ganger i måneden nå. Litt mer i sommer pga arrangement.

Begge barna har hobbyer de driver med på ukentlig basis, ligger over borte og er med på ting som skjer på skolen på fritiden, kinoturer, svømmeturer osv. 

De virker som, spesielt 9 åringen ikke takler at vi voksne skal noe annet, helst vil han at alle skal være med på hans aktiviteter og han skal være med på alle våre. Det er helt greit å være med 6 åringen på treninger, kjøre til venner mm. Ikke greit at mor eller far skal bort. Han var ikke sånn før altså.

Han er jo ikke dum å skjønner at vi eks må i møter, må på jobb, men etter jobb og barnas aktiviteter skal vi sitte hjemme. Ingen voksene kan komme på besøk for det ødelegger planen om å sitte hjemme sammen med familien på lørdagskvelden. ( vi er stort sett hjemme i helgene og er sjeldent borte på noe som ikke har med barna å gjøre)

Anonymous poster hash: 2af28...ba6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...