Gå til innhold

Noen med Fibromyalgi her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var prosessen for å få diagnosen? Har hatt mye smerter i grunn i hele kroppen i rundt 15 år. Har vært til utredning for revmatisme, men det hadde jeg ikke. Ingenting gir utslag på blodprøver annet enn D-vitamin mangel. Har nå D-vitaminer på resept, og merker ikke mindre smerter.
Har vondt i rygg, nakke og skuldre konstant. Er 28 år gammel, og klarer ikke å henge opp en klesvask uten å måtte ta pause. Er trøtt og sliten hele tiden, kjenner meg omtrent aldri uthvilt.

Føler egentlig at legen ikke tror meg lenger.

Mellom 2006 til høsten 2008 hadde jeg attføring pga prolaps i ryggen. Prolapsen er borte. Var i jobb fra høsten 2008 til mai 2009 fullt. Var etter dette mer eller mindre sykemeldt i ukesvis i slengen fram til jeg fikk barn i 2011. Har etter dette gått på dagpenger. Nå kreves det fra NAV at jeg skal få meg jobb, for nå får jeg snart ikke noe støtte derfra mer.

Veldig fortvilende situasjon. Både det at jeg er såpass ung og har så mye smerter, og tanken på at jeg føler at jeg ikke blir trodd på.

Anonymous poster hash: 19495...e25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om ting har gått i stå med fastlegen vil jeg anbefale deg å bestille time hos en manuellterapeut, du trenger ingen henvisning for å få time.

Da vil du bli grundig undersøkt og om nødvendig henvist videre til spesialist, å få undersøkt triggerpunktene dine bør ikke være noe problem, det er jo første skritt mot en fibromyalgidiagnose.

Anonymous poster hash: 70022...92c
Skrevet

Ingen fler?

Skrevet

Min fibromyalgi forsvant når jeg fikk lav dose Levaxin for behandling av mitt noe lave stoffskifte. Blodprøver innenfor den omdiskuterte normalen, men godt utenfor optimalen. Mange symptomer og smerter i årevis.

Anonymous poster hash: 36506...d95

Skrevet

Min fibromyalgi forsvant når jeg fikk lav dose Levaxin for behandling av mitt noe lave stoffskifte. Blodprøver innenfor den omdiskuterte normalen, men godt utenfor optimalen. Mange symptomer og smerter i årevis.

Anonymous poster hash: 36506...d95

Gjør behandlingen at du kan jobbe fullt?

Skrevet

Jeg har hatt vondt i ryggen etter fødsel. Så vondt at jeg ikke kunne stå mer en 10 min av gangen (problem ved matlaging feks).

Hadde også mye verk spesielt i en hofte, som jeg trodde kom av den samme ryggskaden.

Trodde det var på grunn av en gammel ryggskade, og ingen trening. Begynte hos fysioterapeut, ble litt bedre men langt fra bra.

Fysioterapeuten sender meg til kiropraktor som finner en låsning i bekkenet blant annet. Nå etter flere måneders behandling begynner ryggen min å bli bra. Jeg blir fortsatt sliten avmålt stå, men kan godt stå i 30-40 min.

Greia er at je fikk vondt i ryggen fordi jeg feilkompenserte med den når bekkenet ikke virket. Har etterhvert begynt å skjønne at det gjelder flere vondter i kroppen. Så siden du har hatt en prolaps, kanskje du også gjør det?

Anonymous poster hash: bbf1b...87d

Skrevet

Få henvisning til reumatolog fra din fastlege.det tar tid så har du muligheten så gå til en privatpraktiserende reumatolog så får du en grundig undersøkelse og diagnose.kan anbefale Cybele Kristo på skøyen, der får du time på en uke el to-flink og grundig dame som tar deg på alvor. Lykke til, , fibromyalgi er no forbanna herk og vanskelig å leve med!

Anonymous poster hash: 77def...306

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...