Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #1 Del Skrevet 8. november 2013 Øre-nese-hals Spesialisten anbefaler å fjerne mandlene på toåringen vår da de er veldig store og gjør at småen puster veldig tungt. Noen som har en toåring som har mistet mandlene så tidlig? De er jo så små at de ikke skjønner hvorfor de har så vondt i ettertid, tror foreldrehjertene våre kommer til å verke veldig når det skjer. Anonymous poster hash: a3355...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #2 Del Skrevet 9. november 2013 Ja det var veldig tidlig, det er sjeldent at legene ønsker å operere før de er minst 3 år. Men det må jo bety at gutten deres er veldig plaget. Tenk på hvor mye bedre livet hans blir et par uker etter operasjonen, og tenk på hvor fort han glemmer den postoperative tiden Anonymous poster hash: 8307d...3d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 9. november 2013 #3 Del Skrevet 9. november 2013 Bare vær forberedt på at det kan bli litt søvnvansker i tiden etterpå. Jeg ble operert som 3-åring, og ifølge mora mi slet hu med å få meg til å sove i 6 mnd etterpå. Skal dog sis at jeg aldri har hatt noe godt sovehjerte. Tror allikevel det er fordelaktig å ta de tidlig. Jeg fikk enormt mye fravær på barneskolen grunnet veldig betente mandler. Da jeg endelig fikk de fjernet var det helt fantastisk :-D. Pass bare på å ha godt med smertestillende i tilfelle han plages ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #4 Del Skrevet 9. november 2013 Bare vær forberedt på at det kan bli litt søvnvansker i tiden etterpå. Jeg ble operert som 3-åring, og ifølge mora mi slet hu med å få meg til å sove i 6 mnd etterpå. Skal dog sis at jeg aldri har hatt noe godt sovehjerte. Tror allikevel det er fordelaktig å ta de tidlig. Jeg fikk enormt mye fravær på barneskolen grunnet veldig betente mandler. Da jeg endelig fikk de fjernet var det helt fantastisk :-D. Pass bare på å ha godt med smertestillende i tilfelle han plages ;-)Du tok mandlene når du var 3. Men fikk masse fravær på skolen før du fjernet dem? Når begynte du på skolen??? Anonymous poster hash: e4ca3...5e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 9. november 2013 #5 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg ble operert, men ikke for mandlene. De fikk jeg beholde nesten ut barneskolen :-P. Det finnes mange andre operasjoner også vet du ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 10. november 2013 #6 Del Skrevet 10. november 2013 En venninne sin 2-åring fjernet mandlene, og det gikk kjempefint. Ingen problemer etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
otlitappap Skrevet 11. november 2013 #7 Del Skrevet 11. november 2013 Min sønn fikk sine mandler fjernet rett etter passert 3 år. Slik jeg har forstått årsaken til at legene vil vente til 3-årsalder er at kroppen er liten og barnet har lite blod. Ved slike operasjoner kan det bli litt blodtap. Utover dette gikk operasjonen og tiden etter veldig greit. Det gikk mye smoothie første dagene, men det er jo bare sunt Du kan godt pressisere for kirurgen at "alt" skal fjernes, slik at du ikke risikerer å komme inn igjen etter et år med nye mandler og polypper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galskapens overhode Skrevet 14. november 2013 #8 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Min gutt fjernet mandler da han var 2 år og 1 mnd. Han var mer syk enn frisk pga mandlene. Det gikk veldig fint. Han spiste knekkebrød etter operasjonen :-0. Gikk på smertestillende i 3 uker etterpå. 2. Uka var verst for ham. PS: etterpå var han nesten aldri syk fungerte nesten som magi:) Endret 14. november 2013 av Stopp toget!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #9 Del Skrevet 26. november 2013 Oi, tusen takk for mange gode tilbakemeldinger. Godt å høre han ikke er alene om det, ja, han ble vurdert til å ha plager på grunn av mandlene. Spesielt når han sover. Blir godt når det bare er overstått tror jeg. Takk nok en gang for oppmuntring. Vi venter bare på dato nå Anonymous poster hash: a3355...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå