Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #26 Skrevet 9. november 2013 Blystadlia er nok det rimeligste området som er nevnt (Rælingen kommune), men hvis dere er opptatt av antall minoritetsspråklige, er det et dårlig valg. Personlig synes jeg ikke at Blystadlia er særlig koselig, og synes ikke beliggenheten er særlig god, men det er jo smak og behag. Anonymous poster hash: 31fe9...45f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #27 Skrevet 9. november 2013 Vi flyttet til Fjellhamar i sommer etter mange år i byen. Vi har nå begge jobb utenfor byen så da var det like greit å flytte ut. Vi stortrives på Fjellhamar. Har et barn som nettopp startet på Fjellhamar skole i august og har ingenting negativt å si om skolen. For barnet vårt var det ikke noe problem å starte på en stor barneskole. Hun hadde allerede gått to år på en stor skole i oslo. Nå er de 25 stk i klassen og i oslo var de 32. Nå reiser ingen av oss inn til byen pga jobb men mange i området her gjør det. Da går det tog fra Fjellhamar stasjon til oslo. Anonymous poster hash: 118c8...9b5
Jern-Erna Skrevet 10. november 2013 Forfatter #28 Skrevet 10. november 2013 Hmm.. Ser jo at mange anbefaler Fjellhamar! Men ser jo også at det er en del dyrere der enn strømmen, og det er vel kanskje derfor da.. Vanskelig å vite med skoler osv.. Ønsker jo en bra skole for barna våre! Men de skal jo ikke begynne på skolen før om 3 og 5 år, så mye kan jo skje på den tiden! Fjellhamar tror jeg har blitt en bra barneskole altså, men Norges største barneskole? Ønsker du det for barna dine? For den utadvendte og trygge er det helt fint, men for små og litt usikre førsteklassinger gir skolen et overveldende inntrykk! Da liker jeg bedre den delen av Strømmen som ligger til høyre for jernbanesporet når toget kjører mot Oslo. Oppi lia der er det fint å bo og gangavstand til Strømmen stasjon. Jeg liker ikke så godt Vittenberg og heller ikke Løvenstad som du har spurt om tidligere. Hvis man skal jobbe i Oslo, er det jo et poeng å ikke måtte ha så mange transportetapper. Er jobben midt i sentrum, altså i gangavstand fra Oslo S eller National, tåler man kanskje litt avstand til stasjonen. Hvis man må videre med T-bane eller trikk i Oslo ville jeg prøvd å bo et sted hvor jeg kunne gå til toget. Og dessuten ville jeg valgt en stasjon der annet enn lokaltogene som stopper på alle stasjoner går fra. Altså ville jeg droppet Fjellhamar av den grunn, Sagdalen også. Hva med Kolbotn, det er et fint område? Direktetoget tar 12 minutter, det er kortere vei til åpent land og hav, skolene er bra og barnehagedekningen også. Anonymous poster hash: 0750a...383 Det er den delen som ligger på høyre side for jernbanelinjen og stasjonen når toget kjører mot Oslo vi har sett på.. Altså retning Skjetten /sagdalen.. Ser jo koselig ut der! Og gåavstand til strømmen stasjon..Men ser jo at andre har svart i tråden at de absolutt ikke liker den delen.. Har hørt flere skryte av Fjellhamar skole, og at de absolutt ikke tenker over at den er stor! Er da mer bekymret for det jeg hører om 60 % andel elever med minoritetsbakgrunn på skoler i strømmen og Skjetten, og at skolene derfor har store utfordringer! Jeg anbefaler skjetten på det varmeste! Ja det er en del med minoritersbakgrunn her, men det er det i hele oslo område. Skjetten er som et lite tettsted, man blir kjent med de aller fleste. Og rykte til skjetten stemmer ikke ( og jeg har vokst opp her). I tillegg er det tre flotte nye skoler,god barnehage dekning (anb bredablikk barnhage på det sterkeste!!) , matvarebutikker, bra bussforbindelser, kort vei til skog og masse masse barnefamilier :-) Jeg elsker det her og ville faktisk ikke valgt et annet sted å bo på, om jeg s vsr kjenpe rik! Anonymous poster hash: d4b40...5cf Har du barn i bredablikk bhg selv? Har du barn på skolen? Hvordan er ungdomsmiljøet?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #29 Skrevet 10. november 2013 Hvor mye kan dere bruke på bolig og hvor mange soverom/kvm er minstekravet deres? Skjetten ligger jo heller ikke i nærheten av togstasjonen. Da anbefaler jeg mye heller Kurland. Anonymous poster hash: 31fe9...45f
Jern-Erna Skrevet 10. november 2013 Forfatter #30 Skrevet 10. november 2013 Skjetten i seg selv er nok ikke aktuelt.. Ser på et hus på strømmen som ligger midt mellom to skoler (Skjetten og sagdalen) + at det ligger i nærheten av togstasjon.. Derfor vi vurderer strømmen - men usikre på om det 'bra nok' liksom og om vi vil trives der! Og da er det jo særlig barnehager og skoler vi tenker på.. Er jo opptatt av at barna skal ha en bra oppvekst der! Så det er nok egentlig bare stedene i nærheten av togstasjonene som er aktuelle.. Lørenskog, hanaborg, Fjellhamar, strømmen, sagdalen og Lillestrøm.. Men hører at mange sier at Fjellhamar er bra - så kanskje vi må droppe planene om dette huset på strømmen og heller vente og se hva som dukker opp på Fjellhamar! Eller så må vi satse på at skolene på strømmen er bra nok, og gå for det huset.. Vi har et romslig budsjett - men vil gjerne ha noe med en utleiedel! Minst 4 soverom - eventuelt 3 soverom + kjeller/loftstue!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2013 #31 Skrevet 10. november 2013 Hvis dere har et romslig budsjett, anbefaler jeg Fjellhamar på det sterkeste. Det er et av de dyreste områdene i Lørenskog (ved siden av Rasta), og det er en god grunn til det. Jeg synes området ved Sagdalen ikke er noe særlig, og kunne ikke tenkt meg å bo der selv, men det er jo smak og behag. Den delen av Strømmen er jo rimeligere enn den øvre delen av Strømmen (hvor deler ligger i Lørenskog kommune og sogner til Fjellhamarskolene). Anonymous poster hash: 31fe9...45f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå