Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #1 Skrevet 8. november 2013 Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal prøve å bli gravid til og med denne mnd, eller om jeg skal legge det på is til neste år slik at jeg kan få barnet i bhg når det er 12 mnd?! Huff, for et dumt spm. Men jeg kjenner flere som har et problem med at de står uten bhg plass nå og jeg har mulighet til å velge litt Anonymous poster hash: 5ae1a...50c
førskolelæreren Skrevet 8. november 2013 #2 Skrevet 8. november 2013 Barnet må være født innen august det året det fyller for å få rett på plass.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #3 Skrevet 8. november 2013 Leste akkurat 1.september. .. da er det vel for sent da. Hvis det er innen august.. Anonymous poster hash: 5ae1a...50c
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #5 Skrevet 8. november 2013 Du kan velge tidspunktet du vil prøve å bli gravid på, men du kan faktisk ikke velge å bli gravid en bestemt måned. Så å si at du "kan velge litt", synes jeg blir litt spesielt. Jeg tenker at man skal være veldig takknemlig for de barna man får, men om (garantert) barnehageplass er det aller viktigste, så er det jo selvsagt dumt å bli gravid det nærmeste halvåret. Ideelt sett bør du ikke bli gravid før september-oktober neste år om det skal klaffe ideelt med permisjon og barnehageplass. Er det virkelig noen som virkelig ønsker seg barn som hopper over prøvingen i månedsvis bare for at det skal passe med barnehageopptaket??? Anonymous poster hash: 0e837...fb6
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #6 Skrevet 8. november 2013 Vi har to fra før, så det haster ikke akkurat. Men nå med nr 3 har jeg endelig mulighet til å planlegge bittelitt. Anonymous poster hash: 5ae1a...50c
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #7 Skrevet 8. november 2013 Leste at man neste år skal få barnehageplass for barn som er født før 1.nov. Det vil si bli gravid senest i løpet av januar 2014 Anonymous poster hash: 58ab2...39b
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #8 Skrevet 8. november 2013 Planlegge,du aner ikke hvor heldig du er. Planla i 12 år jeg... Det jeg skulle nevne er at den regelen er det nå mange leger som går imot. Det som skjer er at sykehusene får mange fødende når halve staben er på ferie. Får inn flere vikarer, men det blir ikke et like godt tilbud. Anonymous poster hash: e4d09...727
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #9 Skrevet 8. november 2013 Ikke for å kuppe tråden, men siden jeg føder i februar, så vil jeg få barnehageplass i 2015, når barnet er 1, 5? Kan jo ikke sende en 6 mnd gammel baby i barnehagen.. Anonymous poster hash: 5588e...ecf
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #10 Skrevet 8. november 2013 Ikke for å kuppe tråden, men siden jeg føder i februar, så vil jeg få barnehageplass i 2015, når barnet er 1, 5? Kan jo ikke sende en 6 mnd gammel baby i barnehagen.. Anonymous poster hash: 5588e...ecf Helt riktig. Det vil si du kan søke om barnehageplass tidligere, og det kan også være at du får det (kommer an på dekningen der du bor) - men du er garantert barnehageplass senest i august 2015. Anonymous poster hash: 0e837...fb6
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #11 Skrevet 8. november 2013 Ikke for å kuppe tråden, men siden jeg føder i februar, så vil jeg få barnehageplass i 2015, når barnet er 1, 5? Kan jo ikke sende en 6 mnd gammel baby i barnehagen.. Anonymous poster hash: 5588e...ecf Helt riktig. Det vil si du kan søke om barnehageplass tidligere, og det kan også være at du får det (kommer an på dekningen der du bor) - men du er garantert barnehageplass senest i august 2015. Anonymous poster hash: 0e837...fb6 eller du kan velge å takke ja til plass når barnet er 6 mndr, for så å betale de første månedene uten at barnet går i bhg... Anonymous poster hash: 92ea6...866
♥ Notie♥ Skrevet 8. november 2013 #12 Skrevet 8. november 2013 Det stemmer det - du har krav på plass fra august det året barnet fyller ett år hvis det er født før 1. september. Men du kan jo være heldig og få plass før, dette er bare minstekravet!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #13 Skrevet 8. november 2013 Høres så enkelt ut. Det å bare planlegge bittelitt. Tror jeg blir gravid denne mnd jeg, for da får mini bhg plass. Så enkelt. Anonymous poster hash: e9b37...212
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #14 Skrevet 8. november 2013 Ikke for å kuppe tråden, men siden jeg føder i februar, så vil jeg få barnehageplass i 2015, når barnet er 1, 5? Kan jo ikke sende en 6 mnd gammel baby i barnehagen.. Anonymous poster hash: 5588e...ecf Helt riktig. Det vil si du kan søke om barnehageplass tidligere, og det kan også være at du får det (kommer an på dekningen der du bor) - men du er garantert barnehageplass senest i august 2015. Anonymous poster hash: 0e837...fb6 eller du kan velge å takke ja til plass når barnet er 6 mndr, for så å betale de første månedene uten at barnet går i bhg... Anonymous poster hash: 92ea6...866 Nei det hørtes fryktelig unødvendig ut, blir jo 6 mnd å betale for noe jeg ikke bruker. Men permisjonen min slutter jo i februar. Vil jeg få støtte til å gå hjemme disse månedene frem til barnet begynner i barnehagen? Anonymous poster hash: 5588e...ecf
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #15 Skrevet 8. november 2013 Ikke for å kuppe tråden, men siden jeg føder i februar, så vil jeg få barnehageplass i 2015, når barnet er 1, 5? Kan jo ikke sende en 6 mnd gammel baby i barnehagen.. Anonymous poster hash: 5588e...ecf Helt riktig. Det vil si du kan søke om barnehageplass tidligere, og det kan også være at du får det (kommer an på dekningen der du bor) - men du er garantert barnehageplass senest i august 2015. Anonymous poster hash: 0e837...fb6 eller du kan velge å takke ja til plass når barnet er 6 mndr, for så å betale de første månedene uten at barnet går i bhg... Anonymous poster hash: 92ea6...866 Nei det hørtes fryktelig unødvendig ut, blir jo 6 mnd å betale for noe jeg ikke bruker. Men permisjonen min slutter jo i februar. Vil jeg få støtte til å gå hjemme disse månedene frem til barnet begynner i barnehagen? Anonymous poster hash: 5588e...ecf Kontantstøtte. Anonymous poster hash: e9b37...212
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #16 Skrevet 8. november 2013 Ikke for å kuppe tråden, men siden jeg føder i februar, så vil jeg få barnehageplass i 2015, når barnet er 1, 5? Kan jo ikke sende en 6 mnd gammel baby i barnehagen.. Anonymous poster hash: 5588e...ecf Helt riktig. Det vil si du kan søke om barnehageplass tidligere, og det kan også være at du får det (kommer an på dekningen der du bor) - men du er garantert barnehageplass senest i august 2015. Anonymous poster hash: 0e837...fb6 eller du kan velge å takke ja til plass når barnet er 6 mndr, for så å betale de første månedene uten at barnet går i bhg... Anonymous poster hash: 92ea6...866 Nei det hørtes fryktelig unødvendig ut, blir jo 6 mnd å betale for noe jeg ikke bruker. Men permisjonen min slutter jo i februar. Vil jeg få støtte til å gå hjemme disse månedene frem til barnet begynner i barnehagen? Anonymous poster hash: 5588e...ecf Kontantstøtte. Anonymous poster hash: e9b37...212 Hva med overgangsstønad? Vil denne bli forlenget? Anonymous poster hash: 5588e...ecf
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #17 Skrevet 8. november 2013 Ikke for å kuppe tråden, men siden jeg føder i februar, så vil jeg få barnehageplass i 2015, når barnet er 1, 5? Kan jo ikke sende en 6 mnd gammel baby i barnehagen.. Anonymous poster hash: 5588e...ecf Helt riktig. Det vil si du kan søke om barnehageplass tidligere, og det kan også være at du får det (kommer an på dekningen der du bor) - men du er garantert barnehageplass senest i august 2015. Anonymous poster hash: 0e837...fb6 eller du kan velge å takke ja til plass når barnet er 6 mndr, for så å betale de første månedene uten at barnet går i bhg... Anonymous poster hash: 92ea6...866 HVIS du i det hele tatt får plass til en baby på seks måneder, OG HVIS barnehagen (eller kommunen) tillater at du betaler for plassen uten at barnet bruker den. Ville ikke belaget meg på å få barnehageplass til en på seks måneder altså... Anonymous poster hash: 0e837...fb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå