Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #1 Skrevet 8. november 2013 Bor en times tid fra Oslo og er "avhengig" av en Oslo-tur før jul (shopping-gal...). Venter baby hvert øyeblikk og lurer derfor på når DU hadde med baby på "heldags-tur" første gang? Lurer litt på om jeg tar meg litt vann over hodet ved å ha slike planer....... Har jo hatt nyfødte før, men det er så mange år siden at jeg ikke husker det. Anonymous poster hash: 137d9...37d
Flettfrid og lilleprins Skrevet 8. november 2013 #2 Skrevet 8. november 2013 Du får det nok til i løpet av desember!
bønni Skrevet 8. november 2013 #4 Skrevet 8. november 2013 Fordelen er jo at du er i permisjon og kan dra en hverdagsformiddag og unngå lørdags- og ettermiddagsrushet!!! Jeg er ikke så glad i juleshopping, men var en skrekkelig tur på sandvika storsenter og handlet julegaver da min var drøye måneden gammel.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #5 Skrevet 8. november 2013 Du kan jo f.eks ta deg en tur på Storo-senteret. Der har de stelle- og ammerom, da står du friere. Ser for meg å traske i sentrum, inn og ut av butikker, kulde-varme-kulde-varme, ikke er så godt for en liten baby. Anonymous poster hash: 53921...634
Appelsinpiken Skrevet 9. november 2013 #6 Skrevet 9. november 2013 Nå har jeg sommerbaby, men hun var en uke akkurat når vi var på marked en hel dag.
Gjest Julia1984 Skrevet 9. november 2013 #7 Skrevet 9. november 2013 Anbefaler også kjøpesenter. Da kan baby ligge i inneklær. Slippe ut og inn av butikker, på og avkledning.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #8 Skrevet 9. november 2013 Når de er nyfødte er det ikke store problemet, da sover de seg gjennom alt. Verre nå når mini er 5 mnd, utålmodig Anonymous poster hash: f3c8f...31e
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #9 Skrevet 9. november 2013 Tok med meg lillemann på senter noen dager etter at vi kom hjem fra sykehus, gikk veldig greit. Ammet når jeg måtte, skiftet bleie osv Ville valgt et senter slik at du kunne holde deg inne så mye som mulig Ikke noe sak syntes jeg ihvertfall Verre nå som han er 5 Anonymous poster hash: 9370b...88e
frueoglille Skrevet 9. november 2013 #10 Skrevet 9. november 2013 Hvis du skal på senter, vil jeg også anbefale Strømmen Storsenter. De har ikke ammerom (såvidt jeg vet), men de har fått en veldig fin og stor ny del av senteret med mange butikker
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #11 Skrevet 9. november 2013 Strømmen har fått et kjempefint amme og stellerom store sofaer, lange benker med stellematter, micro og det ligger div utstyr som man kan ta (bleier og slikt). Ligger i 3 etg ved barneparken Anonymous poster hash: 15c7b...8db
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #13 Skrevet 9. november 2013 Takk for mange svar :-) Ser ikke for meg en senter-tur, hater senter og alle kjedebutikkene. Tenkte mer på Bogstadveien og ned mot carl johan.... Får vel bare se det an, eller ta en tur på Sandvika (som faktisk har noen greie butikker). Må jo på Sprell ;-) Anonymous poster hash: 137d9...37d
frueoglille Skrevet 9. november 2013 #14 Skrevet 9. november 2013 Nå vet jeg ikke når du tenker å reise, men de driver å bygger om Bogstadveien. Alle butikkene er åpne, men det er ganske vanskelig å traske rundt der med barnevogn.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #15 Skrevet 9. november 2013 Jeg tok første heldagsbytur da han var en mnd, men kunne fint gjort det to uker tidligere. Så lenge amming fungerer fint er det null stress å amme på cafe synes jeg. Anonymous poster hash: ab9a4...843
oslofrk Skrevet 9. november 2013 #16 Skrevet 9. november 2013 Bogstsdveien er dessverre håpløst med barnevogn! Det er små trapper i nesten alle butikkene+masse arbeid i gaten... Jeg gater også kjøpesenter, men har måttet bite i det sure eple. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #17 Skrevet 9. november 2013 Bogstsdveien er dessverre håpløst med barnevogn! Det er små trapper i nesten alle butikkene+masse arbeid i gaten... Jeg gater også kjøpesenter, men har måttet bite i det sure eple. Lykke til!Er klar over forholdene i Bogstadveien, men mannen er med så må ikke ta med vogna inn over alt. Blir ikke jul uten cupcakes og julestash fra Nest, eller en ny Maileg nisse fra Sprell :-) Anonymous poster hash: 137d9...37d
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #18 Skrevet 9. november 2013 Barneklinikken der jeg bro er rysta over hvor mange som tar med små babyer på handel. Det er mange som blir veldig syke. Det er sesong for diverse sykdommer som f.eks influensa. De mener det er uansvarlig og egoistisk rett og slett. De ser hvor syke noen babyer blir. Anonymous poster hash: be945...6fd
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #19 Skrevet 9. november 2013 Min baby var 1 uke da jeg var i Trondheim en hel dag (fra ca 09 - 19). Vi trilla rundt overalt. Gikk veldig bra det. Amma når behovet oppsto, enten på kafe, eller et annet sted jeg kunne sette meg (parken osv). Dette var på sommeren i august. Anonymous poster hash: c132a...d29
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #20 Skrevet 9. november 2013 Bogstadveien skal ikke være ferdig til desember, men det skal "ryddes opp" for vinteren sånn at det skal være mye bedre fremkommelighet til julegata åpner. Det ser ikke så lovende ut nå, men av erfaring går ting plutselig raskt og så ser det veldig bra ut likevel. Men jeg hadde ikke valgt å dra en liten baby ut og inn av butikker i desember, da hadde jeg handlet på et senter eller dratt uten babyen. Jeg var på senter og handlet første gang med babyen min da han var tre dager, det var ingen god opplevelse og eneste grunnen til at jeg gjorde det, var at vi hadde hørt på alle anbefalinger om å ikke kjøpe størrelse 50 og babyen druknet i str 56. I tillegg gulpet han masse, så det gikk mange skift om dagen, så vi trengte mer klær. For han var det ikke noe problem, men for meg var det et problem å gå, så jeg måtte ha mange pauser. Anonymous poster hash: 36cc4...4d2
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #21 Skrevet 9. november 2013 Barneklinikken der jeg bro er rysta over hvor mange som tar med små babyer på handel. Det er mange som blir veldig syke. Det er sesong for diverse sykdommer som f.eks influensa. De mener det er uansvarlig og egoistisk rett og slett. De ser hvor syke noen babyer blir. Anonymous poster hash: be945...6fd Uff stakkar deg som har havnet på en barneklinikk med lite opplyste helsearbeidere. Babyer får ikke influensa av å ligge i vogna. Greit å ha litt medisinsk kunnskap når man skal uttale seg. Anonymous poster hash: 8ff75...867
Anonym bruker Skrevet 9. november 2013 #22 Skrevet 9. november 2013 Barneklinikken der jeg bro er rysta over hvor mange som tar med små babyer på handel. Det er mange som blir veldig syke. Det er sesong for diverse sykdommer som f.eks influensa. De mener det er uansvarlig og egoistisk rett og slett. De ser hvor syke noen babyer blir. Anonymous poster hash: be945...6fd Uff stakkar deg som har havnet på en barneklinikk med lite opplyste helsearbeidere. Babyer får ikke influensa av å ligge i vogna. Greit å ha litt medisinsk kunnskap når man skal uttale seg. Anonymous poster hash: 8ff75...867 Du er ikke så lur du heller. Babyen kan f.eks bli smitta av mor. Mor tar på forskjellige ting, og deretter på babyen. Jeg har selv vært mye på bk. Og selv sett hvor syke små babyer blir av influensa, omgangssyke osv. Anonymous poster hash: be945...6fd
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 9. november 2013 #23 Skrevet 9. november 2013 Med første gikk det 6 uker før jeg orket så mye som en 1 time borte... Hadde KS og fikk infeksjon. Var med mannen for å handle litt prematurklær til ungen og etter 30 min holdt jeg på å gå i bakken Greit med planer, men ikke bli skuffa dersom du ikke klarer det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå