Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #1 Skrevet 8. november 2013 Venter baby når som helst. Store sjanser for at jeg ikke kan amme (pga. medisiner) og at jeg derfor må gi MME på flaske. Har i den forbindelse noen spørsmål. Har kjøpt in noen Dr. Brown flasker og en slik dings til å ha i oppvaskmaskinen slik at delene blir helt rene. Lurer derfor på om man må koke flaskene etter at de er vasket i maskinen? (Jeg er ikke av den hysteriske sorten, så koking av smokker og flasker i mange måneder kommer jeg ikke til å gjøre uansett.) Har tenkt til å kjøpe inn MME før fødselen, for å ha i bakhånd dersom jeg MÅ ha det, men er i tvil om hvilket merke/type jeg burde kjøpe? Baby blir tatt med keisersnitt senest i uke 37, så den vil jo være litt for tidlig født også. Tenker at jeg vil koke vann og ha det ferdig oppmålt i kjøleskapet for en dag av gangen og har også kjøpt en slik "doseringsboks" til MME-pulveret for å gjøre ting så enkelt som mulig, men om noen har flere flaske-tips blir jeg veldig glad :-) Anonymous poster hash: 8301e...4ac
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #2 Skrevet 8. november 2013 Man må sterilisere flaskene i tillegg. Veldig viktig de første månedene. Anonymous poster hash: fba38...f1a
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #3 Skrevet 8. november 2013 Hvis du har program på maskinen som vasker 95grader, så holder maskin. Hvis ikke bør du koke de i 3-4 mnd. Anbefaler en sterilisator, gjør jobben MYE enklere. Nan HA 1 er veldig bra, og god for sarte baby mager. Hvis du bor nærme sverige lønner det seg å kjøpe på Eurocash, over halv pris fra her hjemme. Veldig lurt å ha vann ferdig oppmålt på flasker i kjøleskapet, sett i mikro, varm, og pulver i. Enkelt og greit når baby er sulten og vil ha mat NÅ. Vi har brukt steketermometer i flaska for å sjekke temperaturen Anonymous poster hash: 96989...59c
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #4 Skrevet 8. november 2013 Vaskemaskin er ikkje og anbefale dei 6 første mnd. Kjøp Avent sterilisator for flaske. Anonymous poster hash: 501d2...2ee
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #5 Skrevet 8. november 2013 Et lite tips...Jeg kjøpte flaskesterilisator (avent) på elkjøp-betalte 649,-...koster nesten det dobbelte på barnas hus og lignende forhandlere... Anbefales på det sterkeste:-) Anonymous poster hash: efc06...3cc
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #6 Skrevet 8. november 2013 Hvis det blir kun flaske vil jeg også anbefale en sterilisator. Av mme-merker vil jeg anbefale Hipp:) Anonymous poster hash: 738cc...86a
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #7 Skrevet 8. november 2013 Forresten, ikke alltid godt å vite hvilken type flaske som fungerer best på babyen, så prøv gjerne en aventflaske også. Selv likte jeg godt dr. Brown, men syntes de lakk litt, dessverre. Anonymous poster hash: 738cc...86a
Vicky 83 Skrevet 8. november 2013 #8 Skrevet 8. november 2013 Et tips er å bruke urinprøveglass til å måle opp pulver i. Jeg syntes det var bedre enn slik dispenserboks. Lettere å få pulveret ut og lettere å rengjøre.
Helene7 Skrevet 8. november 2013 #9 Skrevet 8. november 2013 Vi hadde dr brown flasker, og dr brown dispenser til pulver. Den hadde tre rom. Når vi dro på tur hadde jeg avkjølt kokt vann i flasken, og hadde med varmt kokt vann på termos. Blandet til rett temperatur ute i farta, og var da ikke avhengig av å få varmet den. Brukte og å ha kaldt kokt vann i kjøleskapet, og koke nytt med vannkokeren og blande til rett temp hjemme.
Helene7 Skrevet 8. november 2013 #10 Skrevet 8. november 2013 Dr brown har en del små deler som burde vaskes for hånd med den lille kosten som følger med. Du får og kjøpt dr brown flaskebørste på feks barnas hus.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #11 Skrevet 8. november 2013 Tusen takk for mange tips og råd! Anonymous poster hash: 8301e...4ac
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #12 Skrevet 8. november 2013 Det er viktig å sterilisere/koke tåteflasker og alle tilhørende deler, pga. at noen av bakteriene i morsmelkerstatningene kan være dødelige for babyer. Så å koke flasker er ikke hysteri, det er en selvfølgelighet. Anbefaler å kjøpe enten elektrisk sterilisator eller sterilisator for micro. Sett flaskene i den og la dem steriliseres mens du rydder resten av oppvaskmaskinen. Samtidig koker du opp vann, og hell riktig mengde kokt vann på flaskene. Sett dem deretter i kjøleskapet. Når barnet er sultent, varmer du opp vannet til riktig temperatur (micro går helt bra, evt. vannbad eller blande med nykokt vann) og heller i pulver. Anbefaler å ha flasker for et helt døgn (og gjerne en ekstra eller to), slik at du bare trenger å ta steriliseringen og klargjøringen av flaskene en gang om dagen. Kjøp pulverdispenser med tre rom og en liten termos til kokt, varmt vann til du skal ut. Bland det kokte vannet på termosen med det kalde vannet på flaska (som du bare tar med deg rett fra kjøleskapet når du går). Da kan du lage flaske til babyen hvor som helst, når som helst, på 1-2-3. Vi har brukt NAN til alle barna. Anonymous poster hash: 1b138...411
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #13 Skrevet 8. november 2013 Vaskemaskin er ikkje og anbefale dei 6 første mnd. Kjøp Avent sterilisator for flaske. Anonymous poster hash: 501d2...2ee Vi fikk beskjed om at vaskemaskin og koking var ok fra 4 mnd alder. Anonymous poster hash: c027b...712
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #14 Skrevet 8. november 2013 Men kokt vann på kokte flasker trenger man vel ikke å oppbevare i kjøleskapet? Går jo mye raskere å varme opp romtemperert vann? Anonymous poster hash: 8301e...4ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå