Gå til innhold

Hjertesorg og gravid

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg og min samboer var i lag i ca. 1 år, i denne tiden brukte vi halvdelen av tiden på å bli gravide. Vi gledet oss kjempemasse, men plutselig en dag for noen uker siden sa min samboer at han plutselig ikke elsket meg mere. Han viste ikke hvorfor. Han hadde ikke noe negativt å si om meg. Men han elsket meg ikke lenger og dette hadde han gått og tenkt på i noen måneder. Jeg er/var selvfølgelig kunst, fordi jeg mente dette var mannen i mitt liv som jeg prøvede å få et barn sammen med. Jeg skulle få min mensturasjon på tirsdag, men den kom ikke. Jeg tenkte at det nokk var fordi jeg hadde vært under så mye stress/sorg på det siste at det sikkert tullet med min sykulus. I morges mannet jeg meg opp og tok en test, den var positiv, to veldig klare rosa streker. Jeg tok testen rett før jeg skulle på skole og ha min frammførsel, så det var en rar dag. Jeg ringte min lege og bad dem sjekke om jeg var grevid. For ned på legesenteret og fikk et 100% JA! Så jeg er nå kommet 5 uker, enlig kommende mor og tar min utdannelse i et fremmed land.

Jeg har veldig ambivalense følelser runt min egen gradivitet. Barnet beholder jeg 110% og det skal få så mye kjærlighet og skal ikke mangle noe. Og egentlig så gleder jeg meg MASSE og vil komme fordi denne fasen hvor spontanabort er størst, fordi jeg vil ikke miste mitt barn, men samtidig er jeg så redd. Det var jo meningen at vi skulle være to, men nå er jeg kun en..
Har ikke fått snakket så mye med faren enda, men regner med at jeg blir å se litt til han. Jeg vet ingenting enda.

Unnskyld at det blev et så langt innleg, men jeg måtte bare få mine tanker ned på "papir" ..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144095360-hjertesorg-og-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære deg, for ein lei situasjon!

Så godt du kjenner deg trygg i forhold til barnet. Det kan tenkast at situasjonen med barnefar vil endra seg når han får vite om barnet. veit han det?

Det som er sikkert når det kjem til kjærlighet, er at ein ikkje kan tvinga den. Smerten du kjenner er nok enorm, og i tillegg er du ekstra sårbar no. men eg vil råda deg til å "la han gå" Kun då kan han evt. velga deg frivillig. og det er kun ein slik mann du treng! lykke til!

Ja det er en veldig uheldig situasjon, men jeg må tenke at dette klarer jeg! Jeg er ikke den første enlige mamman som går på skole samtidig. Og som sagt så gleder jeg meg kjempemasse til dette barnet kommer til verden og håper at alt går bra med det. Jeg elsker det allerede!

Ja faren til barnet fikk å vite i dag at han skulle være far. Han vart litt overrasket, men han viste jo at dette kunne skje siden denne graviditeten egentlig er planlagt.

Ja kjærlighetsorgen er ikke lett og den er som du sier enorm, og synes at ditt råd er godt. Jeg har latt han gå og gjør ikke noe for å få han tilbake, han er en voksen mann, så hvis han mener han har det bedre uten meg, så er det ingenting jeg kan gjøre med det. annet en å gå videre i livet.

tenker på deg. Høyres ut som du har ei flott innstilling.no gjeld det å retta ryggen og henta fram styrken sin ja. samtidig; dette er ei stor sorg,du har lov å sørga. ver god mot deg sjølv.

og ein dag kjem det ein mann som absolutt vil ha deg! enten barnefar, eller ein heilt an. du skal få oppleva kjærligheten,og behalda den.

kva sa han forresten om graviditeten no i første omgang?

stå på,livet vil bli godt. eg har mista to menn eg Elska,som det vart slutt med. smerten var umenneskeleg, men om ikkje det hadde skjedd, hadde eg gått glipp av ektemannen min. og det er mykje meir behagelig å Elska han, for han er så god tilbake.

lykke til :)

Annonse

Du låter stark! Han var med och planerade detta barn, så han har dock lika mycket ansvar som du i uppfostran av det, om du vill det. Om han inte tar ansvar, så er han vældigt liten som mænniska. Och han kan inte kræva abort heller, då det er han som pløtsligt mitt i allt bara ændrat sig om ert førhållande. Detta barn var planlagt! Jag hoppas ni kan hjelpes åt med detta, trots att ni inte er ett par. Lycka till! Kram

Ja det er en veldig uheldig situasjon, men jeg må tenke at dette klarer jeg! Jeg er ikke den første enlige mamman som går på skole samtidig. Og som sagt så gleder jeg meg kjempemasse til dette barnet kommer til verden og håper at alt går bra med det. Jeg elsker det allerede!

Ja faren til barnet fikk å vite i dag at han skulle være far. Han vart litt overrasket, men han viste jo at dette kunne skje siden denne graviditeten egentlig er planlagt.

Ja kjærlighetsorgen er ikke lett og den er som du sier enorm, og synes at ditt råd er godt. Jeg har latt han gå og gjør ikke noe for å få han tilbake, han er en voksen mann, så hvis han mener han har det bedre uten meg, så er det ingenting jeg kan gjøre med det. annet en å gå videre i livet.

Hei alle sammen. Jeg og min samboer var i lag i ca. 1 år, i denne tiden brukte vi halvdelen av tiden på å bli gravide. Vi gledet oss kjempemasse, men plutselig en dag for noen uker siden sa min samboer at han plutselig ikke elsket meg mere. Han viste ikke hvorfor. Han hadde ikke noe negativt å si om meg. Men han elsket meg ikke lenger og dette hadde han gått og tenkt på i noen måneder. Jeg er/var selvfølgelig kunst, fordi jeg mente dette var mannen i mitt liv som jeg prøvede å få et barn sammen med. Jeg skulle få min mensturasjon på tirsdag, men den kom ikke. Jeg tenkte at det nokk var fordi jeg hadde vært under så mye stress/sorg på det siste at det sikkert tullet med min sykulus. I morges mannet jeg meg opp og tok en test, den var positiv, to veldig klare rosa streker. Jeg tok testen rett før jeg skulle på skole og ha min frammførsel, så det var en rar dag. Jeg ringte min lege og bad dem sjekke om jeg var grevid. For ned på legesenteret og fikk et 100% JA! Så jeg er nå kommet 5 uker, enlig kommende mor og tar min utdannelse i et fremmed land.

Jeg har veldig ambivalense følelser runt min egen gradivitet. Barnet beholder jeg 110% og det skal få så mye kjærlighet og skal ikke mangle noe. Og egentlig så gleder jeg meg MASSE og vil komme fordi denne fasen hvor spontanabort er størst, fordi jeg vil ikke miste mitt barn, men samtidig er jeg så redd. Det var jo meningen at vi skulle være to, men nå er jeg kun en..

Har ikke fått snakket så mye med faren enda, men regner med at jeg blir å se litt til han. Jeg vet ingenting enda.

Unnskyld at det blev et så langt innleg, men jeg måtte bare få mine tanker ned på "papir" ..

forstår godt at det er masse følelser i sving hos deg nå! Jeg er hverken for eller i mot abort, men jeg ble veldig glad da du skrev du ønsker å gjennomføre dette :) vi kvinner er faktisk veldig sterke når det kommer til stykket, fysisk og psykisk. Jeg vet ikke om dette hjelper litt, men jeg opplevde nesten det samme som deg for 3 uker siden. Kjæresten min og samboeren min etter 6 år dro fra meg da vi fant ut at jeg var blitt gravid. Det var et ønsket svangerskap fra begge, men når det ble en realitet var han plutselig ikke klar likevell, og pakket sakene å dro. Igjen satt jeg med tusen spørsmål! Han ønsker fortsatt ikke å snakke med meg. Jeg har hvertfall lært utrolig mye av meg selv. Hvor sterk jeg faktisk er og at dette skal jeg klare! Jeg gleder meg kjempe masse over graviditeten nå, jeg føler nesten ikke savn lenger og det til tross for at den første uka er noe sv det vondeste jeg har opplevd! Trodde aldri det skulle bli bra igjen. Til plutselig en dag hvor alt føltes mye lettere å jeg kjente en enorm glede over det jeg faktisk er så heldig å få oppleve. Det er mennene som har tatt sitt valg her. Vi kan bare gjøre det beste ut av det :) jeg er sikker på at du vil få det kjempe fint! Jeg er som deg også redd for at noe skal gå galt og kan ikke vente til uke 12! Men som regel går det bra :) jeg vet at tiden leger alle sår, det er litt individuelt hvor fort det skjer, men når du tenker over hva du har i vente, tror jeg du fort vil se det positive i livet å føle glede! Jeg ønsker deg masse lykke til! Vi er ikke kvinner for ingenting, det er også en grunn til at det er vi som bærer barnet. Dette ordner seg for deg! Klem :) og vil du snakke så bare send meg en pm

tenker på deg. Høyres ut som du har ei flott innstilling.no gjeld det å retta ryggen og henta fram styrken sin ja. samtidig; dette er ei stor sorg,du har lov å sørga. ver god mot deg sjølv.

og ein dag kjem det ein mann som absolutt vil ha deg! enten barnefar, eller ein heilt an. du skal få oppleva kjærligheten,og behalda den.

kva sa han forresten om graviditeten no i første omgang?

stå på,livet vil bli godt. eg har mista to menn eg Elska,som det vart slutt med. smerten var umenneskeleg, men om ikkje det hadde skjedd, hadde eg gått glipp av ektemannen min. og det er mykje meir behagelig å Elska han, for han er så god tilbake.

lykke til :)

Ja jeg gleder meg til den dagen, men jeg er i et punkt i mitt liv nå hvor denne sorgen har vært så stor og varet i så lang tid  (er kun 4 uker, men føles som en evighet!) at jeg vil aldri ha en mann igjen. Men jeg er også godt klar over at denne tankegangen kun er nå fordi jeg er i en sorg prosess. Så bra å høre at du fant din ektemann, kjempe glad på dine vegne! :)

Jeg har snakket med han igjen og vi vil jobbe så godt som mulig sammen. Han ville på en åte ha abort sa han, men samtidig ikke. Tror han er veldig redd. Han sa at han hørte godt at jeg var 100% fast bestemt på å beholde dette barnet. Så tror vi skal klare dette sammen. Barnet blir jo mest sammen med med da han ikke er så mye hjemme.

Jeg har tenkt litt på om vi kanskje skal gå til familieterapeut. Tror det vil være ganske lurt. Så vi kan lære oss å sammarbeide best mulig sammen.

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...