erdbeer Skrevet 8. november 2013 #1 Skrevet 8. november 2013 Sa til damen i kassen at jeg ikke ville ha med eskene, og hun sa at da mistet jeg reklamasjonsretten...? Kan det virkelig stemme?!
det er berre mordi Skrevet 8. november 2013 #2 Skrevet 8. november 2013 Det stemmer sikkert - for ho sa det sikkert ikkje berre for å seie noko.
erdbeer Skrevet 8. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2013 Poenget var vel at jeg mistenker at dette er noe butikken selv har funnet på, uten at jeg skal være bastant. Høres jo veldig rart ut at man ikke kan reklamere på feil eller mangler hvis man ikke tar med seg en eske. Man trengte forøvrig ikke ta med esken tilbake dersom man skulle returnere skoene.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #5 Skrevet 8. november 2013 Hun mente nok bytteretten, de tar ikke inn igjen sko uten orginalembalasjen. Men reklamere om noe er feil kan du selvfølgelig gjøre med kun kvitteringen. Anonymous poster hash: fbda3...1cd
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #6 Skrevet 8. november 2013 Reklamasjonsretten mister du nok ikke, for de kan jo ikke forlange at man skal spare på esker til alle sko og alt annet, sånn tilfelle det går i stykker om 3,6 eller 10 mnd, men bytteretten har hun nok rett i at du mister. Jeg har opplevd å måtte diskutere meg til å bytte en del av et sett med bukse og jakke til en baby på H&M en gang, for jeg måtte jo skjønne at hun måtte ha tilbake jakka jeg hadde også, for begge delene måtte jo byttes. Jeg prøvde meg med at hvis hun måtte ha begge delene av settet samlet for å sende i retur, så kunne hun jo legge med jakka til den nye buksa jeg fikk, men det var visst veldig vanskelig. Hun gikk heldigvis med på det til slutt, for jakka jeg hadde, lå hjemme. Anonymous poster hash: 5bcb1...299
erdbeer Skrevet 8. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2013 Hun mente sikkert bytteretten ja. Jeg påpekte forresten at jeg ikke kunne (ville) oppbevare eskene hjemme, og da sa hun altså at jeg ikke trengte å ta de med tilbake.. Snodig, for da må jeg tydeligvis det hvis jeg vil bytte. Takk for svar
LeTwinsA Skrevet 8. november 2013 #8 Skrevet 8. november 2013 Har hørt de i kassen opplyse flere om at om de skal bytte sko - så må de ha med skoeskene tilbake, så hun mente sikkert bytteretten
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. november 2013 #9 Skrevet 8. november 2013 Jeg har også fått beskjed flere ganger om at jeg trenger eskene hvis jeg vil bytte sko så vil også tro det er det hun har ment.
valkyrien Skrevet 8. november 2013 #10 Skrevet 8. november 2013 Det stemmer det ja, policy i hele kjeden det
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #11 Skrevet 8. november 2013 Jeg jobber på XXL, i kassa faktisk:) Du mister bytteretten om du ikke tar med skoesken. Dette er fordi vi vanskelig får solgt skoene igjen uten eske.. Om skoene blir ødelagt, kan du selvsagt reklamere uten esken. Har du kvitteringen gjør det ting mye lettere for oss, men det er ikke påkrevd. Vil du benytte deg av 30dagers fornøyd garantien, så må du ha kvitteringen, men ikke esken. Anonymous poster hash: 9f78a...56c
erdbeer Skrevet 8. november 2013 Forfatter #12 Skrevet 8. november 2013 Takk for oppklaringen, anonym Jeg har ikke tenkt å bytte dem, men ble jo litt betuttet da hun sa jeg ikke kunne reklamere. Anyway, mystery solved
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå