Gå til innhold

Dere som fødte store barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

4,3 kilo.

Spiste ganske sunt. De siste mnd. visste jeg at barnet lå an til å bli stort. Da spiste jeg ofte sukkererter og minigulrøtter som snacks. Kunne med fordel drukket mindre melk, kunne kanskje spist mindre brød også. Bekkenet og ribbeina var ganske dårlig de siste ukene, så da fikk jeg ikke beveget meg så mye som jeg gjerne skulle. Trente frem til uke 20.

Mitt første barn var 3570 gram, og jeg trente og spiste da omtrent det samme. Lurer veldig på hvorfor barn nummer to ble såpass mye større.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nr 1- rett under 4 kg,  Normal kost, snop i helger. MYE aktiv hele sv skapet

nr 2 - rett under 3 kg, lite mat pga kvalme og ikke aktiv

nr 3 (venter i spenning, men tipper rundt gj snitts vekt selv) Svært sunn mat, lite aktiv

Anonymous poster hash: 79bc2...28c

jeg veide forøvrig 2,5 da jeg ble født, mannen nærmere 5kg. Alle tre lå likt på streken ved sf mål,

Anonymous poster hash: 79bc2...28c

Skrevet

Her ligger det nok i genene. Både min mor og jeg er små og slanke og føder 4-5 kg unger.

Sistemann var nesten 5 kg. Hadde hyperemesis så spiste veldig lite de 4 første mnd. Etter dette hadde jeg et normalt sunt kosthold. Er i utgangspunktet liten og slank. Kiloene raste av i løpet av en liten uke etter fødsel.

Skrevet

Første: 4,4kg. Spiste sunt, var aktiv og i jobb helt frem til fødsel. Gikk opp 12kg. Alt var borte innen 2 uker.

Andre: 4,7kg. Spiste nokså sunt, men spiste mye sukkerholdig mat i tillegg. Var lite aktiv pga bekkenet. Ikke i jobb etter uke 30. Gikk opp 19kg. 5kg gjensto etter 2 uker.

Første var en kraftig kar, med store never og føtter, den siste var en tjukkas... Jeg er selv normalvektig og veide 4,5 da jeg ble født. Normalvektig mor. Dette er genetisk, men jeg tror barn nr 2 kunne veid litt mindre om det ikke hadde vært for sukkerinntaket mitt. Om jeg skal bli gravid igjen, kommer jeg til å gjøre et forsøk på å kutte ut all sukker.

Anonymous poster hash: 56800...dd1

Skrevet

Første veide 4400 kom to uker over, jeg spiste normalt sunt.

Nr 2 veide 2700, og nr 3 veide 2900, men godt de ikke veide mer da de er tvillinger.

Anonymous poster hash: 47b2b...1fc
Skrevet

Kostholdet var helt greit, men lå langt over på sf-mål hele veien. Fryktelig mye vann i kroppen så fryktelig mange kg også (16 kg lettere to uker etter fødsel).

Anonymous poster hash: 7bb09...36a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...