Gå til innhold

Dere som fødte store barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra 4 kg og opp mener jeg, for det synes jeg er stort! Hvordan var kostholdet deres under svangerskapet? Helt ærlig :) og hvordan lå dere an på sf målene, viste dere at barnet ville bli stort? Takknemlig for svar her!:)

Anonymous poster hash: 4bd7c...da9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4,3 kg her. Spiste Sundt, men også litt godteri innimellom, men beveget meg veldig lite pga dårlig form. Ante ikke at barnet var stort før han var på vei ut, da kjente jeg stor forskjell fra førstemann som var 3,5.

Anonymous poster hash: 15ae5...fb4

Skrevet

Har fire barn, 4100g, 4725 g, 4858g og 4350g.

Jeg var normalt slank før jeg ble gravid (174 cm og 65 kg), spise helt normalt i svangerskapene og la på meg mellom 12 og 14 kg.

SF-målene var langt over gjennomsnittet hele veien, på slutten helt utenfor arket. Jeg har hele tiden visst at jeg ville få store barn, det ligger i genene. Både søsteren min, mamma og mormor har alle fått store barn (mormor som var ei lita dame som brukte str 34/36 i klær og ikke la på seg mye i svangerskapene fikk en unge på over 5 kg).

Ingen av oss har hatt svangerskapsdiabetes og alle lever normalt sunne og aktive liv, så jeg tviler på at det er våres egen skyld at barna har blitt så store...

Jeg fikk oppfølging pga størrelsen i mine svangerskap, og legen på sykehuset mente at vi kunne påvirke størrelsen på barnet med opptil en halv kilo med kostholdet vårt. Han mente derfor at det var viktig at jeg som produserer barn på over 4,5 kg fra naturens side ikke spiste for mye raske karbohydrater og sukker så jeg spiste de opp til over 5 kg. Han sa at ting som gir rask blodsukkerstigning for mor går rett i morkaka og forer opp babyen mer enn nødvendig. Han mente derfor at jeg ikke skulle spise lørdagsgodt engang i svangerskapene mine, men det gjorde jeg altså.

I to av svangerskapene la jeg på meg 12 kg, begge gangene veide jeg mindre enn startvekten da jeg kom hjem fra sykehuset. Jeg har gått ned ca 14 kg på en uke etter alle mine fødsler.

Anonymous poster hash: b80fa...65f
Skrevet

4,3 og 3 uker på overtid. Han var ikke så tykk for han var 55 cm. Hadde normalt kosthold, mye fisk.

Har også fått et større barn når jeg hadde svangerskapsdiabetes og et normalvektig barn. Alle fødsler var vonde, ingen uoverkommelige :)

Anonymous poster hash: 32255...fa7

Gjest Sekretøsa
Skrevet

4.8 var min. Spiste ikke de første 5 mnd. Etter det litt middag, og et par skiver brød. Sjokolade og potetgull i helgene. Lå strak omtrent fra uke 15, og "trente" (bassengtrening) 2 ganger i uka.

Kontroll hos lege oppdaget at han var stor ja :)

Skrevet

4115 g førstemann

Ingen unormale mål.

Jordmor tippet jente på ca 3500 g.

Ut kom gutt.

Spiste normalt, men mye stillesitting på slutten pga bekkenlåsninger.

4480 g andremann.

Ingen unormale mål.

Oppførte meg akkurat som med førstemann.

Svigermor fortalte at min mann veide 3800 da han ble født tre uker for tidlig så jeg lurer på om det er derfor jeg har fått store barn. Normalvektig selv.

Anonymous poster hash: 918f5...440

Skrevet

Født ei på 4 kg, de to andre var 3,4 og 3 kg. Hu på 4 kg var lettest å få ut :)

Skrevet (endret)

Første svangerskap: spiste ganske normalt, men ikke mye sukker (klarte ikke søte ting). Klarte ikke grovt brød, ble mye nudler, poteter, lyst brød osv. Var mye kvalm, så spiste for å holde kvalmen i sjakk. Drakk MYE melk.. Var aktiv. Baby 4,1 kilo

Andre svangerskap: spiste ekstremt sunt, fyste på brokkoli, gulrøtter, vannmelon.. Spiste ikke sukker, hvitt brød osv. Ikke melk. Ikke godteri. Spiste ganske mye mer sunt enn første svangerskap. Mye fisk. Var ikke kvalm. Var ikke aktiv (bekkenløsning). Baby: 4,5 kilo

Hadde helt normale sf-mål. Visste ikke at baby ble stor, men regnet med at nr 2 ble stor siden nr 1 var det.

Endret av Fruen i huset
Skrevet

Fødte en lang kar på 4kg. Var ikke klar over at han var så stor før han kom ut. Spiste normalt i svangerskapet, men det ble en del stratos og fruktnøtt den siste mnd. Var i fysisk aktivitet hver dag frem til fødsel.

Skrevet

Ser at du sier 4 kg og opp. Men svarer alikevel jeg da.

Født to barn. Ett på 3,8 og ett på 3,7kg. Begge to uker før termin. Så er temmelig sikker på at de hadde blitt store og gode hadde jeg gått til termin.

Var dårlig i begge svangerskapene, så ble lite fysik aktivitet. Var også veldig kvalm så spiste lite i perioder. Det jeg spiste var heller ikke så sunt. Men fikk beskjed sv jordmor at det var bedre jeg spiste usunt enn at jeg ikke spiste. Sumfysemålene var høye. Vektoppgang 20 kg med første, 12 kg med andre.

Store barn ligger nok litt i familien da min søster som gikk til termin og noen dager over fødte ett barn på over 5 kg. Hun med normale symfyse mål.

Skrevet

Fra 4 kg og opp mener jeg, for det synes jeg er stort! Hvordan var kostholdet deres under svangerskapet? Helt ærlig :) og hvordan lå dere an på sf målene, viste dere at barnet ville bli stort? Takknemlig for svar her! :)

Mine var ikke såå store men.. Første var 3940 og andre var akkurat 4 kg.

Jeg spiste ikke så veldig sunt, men heller ikke så ille ;)

Helt vanlig vekt, ikke tynn og ikke overvektig.

Magen var liten med begge to, hos førstemann trodde de andre gravide at jeg skulle på ultralyd når jeg kom for å føde fordi magen var så liten ;)

Målene var normale og de gjettet små barn. IKKE over 3,5 hvertfall.

Anonymous poster hash: cde71...aba

Skrevet

4,3 kg. Var normalvektig(nedre sjikt). Spiste normalt, men kunne nok vært srengere med meg selv. Masse aktivitet, trening helt fram til fødsel(var i god form).. mange barn i familien har vært store ved fødsel.

Anonymous poster hash: b5982...0f7

Skrevet

Har fire barn, 4100g, 4725 g, 4858g og 4350g.

Jeg var normalt slank før jeg ble gravid (174 cm og 65 kg), spise helt normalt i svangerskapene og la på meg mellom 12 og 14 kg.

SF-målene var langt over gjennomsnittet hele veien, på slutten helt utenfor arket. Jeg har hele tiden visst at jeg ville få store barn, det ligger i genene. Både søsteren min, mamma og mormor har alle fått store barn (mormor som var ei lita dame som brukte str 34/36 i klær og ikke la på seg mye i svangerskapene fikk en unge på over 5 kg).

Ingen av oss har hatt svangerskapsdiabetes og alle lever normalt sunne og aktive liv, så jeg tviler på at det er våres egen skyld at barna har blitt så store...

Jeg fikk oppfølging pga størrelsen i mine svangerskap, og legen på sykehuset mente at vi kunne påvirke størrelsen på barnet med opptil en halv kilo med kostholdet vårt. Han mente derfor at det var viktig at jeg som produserer barn på over 4,5 kg fra naturens side ikke spiste for mye raske karbohydrater og sukker så jeg spiste de opp til over 5 kg. Han sa at ting som gir rask blodsukkerstigning for mor går rett i morkaka og forer opp babyen mer enn nødvendig. Han mente derfor at jeg ikke skulle spise lørdagsgodt engang i svangerskapene mine, men det gjorde jeg altså.

I to av svangerskapene la jeg på meg 12 kg, begge gangene veide jeg mindre enn startvekten da jeg kom hjem fra sykehuset. Jeg har gått ned ca 14 kg på en uke etter alle mine fødsler.

Anonymous poster hash: b80fa...65f

Takk for godt svar :-) jeg var stor når jeg ble født selv, og samboeren min hadde og vært det om han kom til termin.. Jeg ligger over det grønne feltet på sf mål, og får nok et stoooort barn! :-(

Skrevet

Jeg har født tre barn over 4 kg. Jeg har spist litt sunnere i svangerskapene enn jeg gjør ellers. Jeg er normalvektig, og jeg la på meg mindre enn 12 kg i alle svangerskapene. Sf- målet lå i øvre delen av normalen, men ikke veldig høyt. Alle barna var lange ved fødselen. Den største var godt over 5kg og 57cm, og jeg veide 4kg mindre da jeg kom hjem fra sykehuset enn jeg gjorde da jeg ble gravid..

Anonymous poster hash: 410bf...b46
Skrevet

4,3 kg og spiste normalt og trente normalt.

Anonymous poster hash: 402d4...d5d
Skrevet

Mine to var 4,5 tilsammen.. Annen pappa denne gangen, han er 2 meter høy og magen er humungus.

Mistenker megababy, så moro å lese svarene deres :)

Anonymous poster hash: 506c8...449

Skrevet

Jenta mi var akkurat 4 kg. Jeg gikk bare opp 6 kg i svangerskapet fordi jeg mistet en del vekt samtidig. Klarte ikke spise, så alt jeg fikk i meg var egentlig sett på som positivt, være den en salat eller en brownie.
SF-målene lå litt under gjennomsnittet hele veien. Var på ekstra UL-sjekk rundt uke 38 for å måle baby, fikk vite at babyen ville bli akkurat gjennomsnittlig. Ble litt overrasket da hun var såpass stor :)
Men nå er hun på nederste kurve på vekt, så hun er vel litt av den mindre typen alikevel.

Anonymous poster hash: 0beb4...37e
Skrevet

Såvidt under 4 kg, klarte ikke lukten av fett og sukker gjennom svangerskapet. Spiste mye grønnsaker og frukt og generelt sunn kost og trente moderat.

Anonymous poster hash: 95aca...1be

Skrevet

Nr 2 veide 4600 gram på 11 dager overtid.

Jeg var veldig aktiv og sunn :) ikke noe som ligger i genene heller. Førstemann var 3560 gram. Så var veldig overrasket selv. Lå LITT over på

Målene bare.

Nå er jeg på overtid med nr 3. De sa på terminen at hun er maks 3600 gram men gjenstår å se da.

Skrevet

4810 her.3 dager før termin.

Er normalt 162cm og 55 kg

Spiste helt vanlig,faktisk mere grønnsaker enn noen ganger før eller etter.

Målene lå jevnt over normalen hele svangerskapet.ingen hadde noen gang drømt om at han skulle være så stor.ble hastesnitt tilslutt.

Skrevet

Første her var 4400 gram. Spiste helt vanlig, eneste som ikke var bra var at jeg nok trykket i meg litt mye sure føtter (hadde dilla på appelsiner og surt smågodt). Burde trent mer. Var i normal bevegelse.

Nr 2 var 3900 gram. Spiste vanlig. Husker ikke helt om jeg spiste for mye snop? Sikkert. Var mer aktiv i svangerskapet denne gangen. Løp på fjellet til fire uker før fødsel.

Nr 3 var 3800 gram. Spiste igjen vanlig. Med to barn fra før og full jobb ble det for lite trening. Syklet noe til jobb og gikk en del på tur.

Usikker på hvorfor første var såpass mye større. Ingenting jeg gjorde skulle tilsi at det var så stor forskjell på første og de andre.

Anonymous poster hash: 88b00...3c4

Skrevet

Første veide 3,7 og andre veide 4,3. Helt ærlig så spiste jeg normalt sunt. Sønnen min var ikke tjukk da han ble født, men han var lang med store hender og føtter. Født som full arbeidskar har flere kommentert.

Selv veide jeg 5 kg da jegble født. Ingen overvekt i familien, men vi er en høy familie.

Anonymous poster hash: 7caf3...080

Skrevet

Jenta mi var 3690g og 49 cm lang.

Spiste hva jeg ville. Lå over på sf målene og fikk beskjed om at jeg fikk stort barn..la på meg 32 kg!

Gutten min var 4500g og 54 cm lang.

Spiste hva jeg ville. Lå under på sf målene hele veien å fikk denne gang beskjed om liten baby. La på 12 kg..

Med andre ord helt bakvendt land:)

Skrevet

nr 1- rett under 4 kg,  Normal kost, snop i helger. MYE aktiv hele sv skapet

nr 2 - rett under 3 kg, lite mat pga kvalme og ikke aktiv

nr 3 (venter i spenning, men tipper rundt gj snitts vekt selv) Svært sunn mat, lite aktiv

Anonymous poster hash: 79bc2...28c
Skrevet

Lillebror var litt over 4, 6 kilo. Jeg fikk bekkenløsning når jeg var 10 uker på vei så det ble lite bevegelse. Jeg spiste alt jeg kom over. Det er grusomt å tenke på. Masse usunn mat.

Alle mål var litt store, men han snudde seg i hytt og pine inni magen frem til nesten termin så jeg trodde ikke han var så stor. Fikk beskjed om at jeg ikke fikk føde om han lå i sete pga str. Men tenkte aldri at han skulle være såå stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...