Gå til innhold

Erfaring og råd ved bekkenproblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Kvalmen har avtatt her, og som erstatning har jeg nå smerter i ryggen ved bekkenet. Regner jo da med at dette er starten på bekkenløsning? Eller kan det være bekkenlÅsning? Hm.

Noen som har råd til hvordan jeg går frem med dette? Bør jeg oppsøke lege? Eller Kiropraktor? Bør jeg kjøpe ekstra gode joggesko til turene med bikkja??

Setter stor pris på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt være det er bekkenlåsning og da kan en fysioterapeut eller kirooraktir hjelpe deg. Det funket for en venninne av meg hvertfall, hun fikk knekt det opp og ble bra igjen. Jeg derimot har bekkenløsning men jeg får ikke smertene i ryggen, men framme i symfysen.dessverre er det ikke så mye å gjøre med det annet enn å være forsiktig så det ikke blir altfor vondt

Gode sko bør du ha uansett nå som du er gravid. Jaja det bør en jo ha alltid, men hvertfall nå

Skrevet

Takk Fru Pinne! Er usikker på hva d egentlig er dette her, men er sikker på at d gjør vondt i alle fall. Og ja, enig i d med skoene, hehe :)

Skrevet

Jeg kan ikke svare på om du har bekkenlåsning eller -løsning, eller om det er noen av de, men jeg har noen tips  :)

Pass på å ta korte skritt. Spesielt når du er på luftetur og går lengre strekninger.

Hold beinene så samlet som mulig (når du reiser deg for eksempel)

Ikke løft med vridning av bekkenet! Altså ikke løft noe mens du står vridd med overkroppen.

Får du vondt så prøv å ta det med ro en periode. Bekkenløsning er et problem som blir forsterket ved varig belastning.

Ellers vet jeg at svømming er god trening for oss med bekkenløsning :tommelsmil:

Skrevet

Knall! Tusen takk Tieran :)

Skrevet

Prøv akupunktur, jeg sleit veldig, og er mye bedre nå, ikke nærheten så ille nå...

Anonymous poster hash: 77228...d2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...