Gå til innhold

Handlelisten!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Den er jaggu vits i å skrive og sende pr sms, når mannen tross liste over tre smser presterer å komme hjem med en slunken handlepose med fire av varene i, et fortvilt ansiktsuttrykk og med frasen: jeg måtte UT av butikken! Nå er fjortisen og tredjeklassingen sendt med far som shoppingassistenter. ;-)

Endret av Ugl@ er tilbake...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter spent på hva min kommer hjem med. Han skulle sjekke kjøleskapet og lage liste på egenhånd i går og handle på vei hjem i dag...

Skrevet

Venter spent på hva min kommer hjem med. Han skulle sjekke kjøleskapet og lage liste på egenhånd i går og handle på vei hjem i dag...

Ai, risikosport!

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Ha ha, her i huset er det jeg som er helt elendig på å handle det som trengs :) jeg kommer hjem med mye, men det er alltid en del vesentlig som mangler... ^^

Skrevet

Det var ikke helt galt det han kom hjem med, og det ble en slags taco til middag, men vi må handle i morgen også :P

Men han kjøpte jo ikke sjokolade da :(

Skrevet

Her sender vi med utfyllende liste når far i huset skal handle. Type: 

- Yoghurt (Safari sin, 8 pk, den med fire blåbær, to banan og to vanilje). 

- Pepsi Max (4 pk, 1,5 l)

- Blomkål (fersk, ikke frossen)

:regler:

Und zu weiter. Likevel får man i gjennomsnitt tre telefoner per handlerunde, for å oppklare forvirringer. Hva mener du EGENTLIG med fløte? Noen vil kanskje påstå at surmuling over handleposer med feil innhold har bidratt til dette behovet for å ha det inn med t-skje, men det vil jeg si er en klassisk problemstilling a la høna og egget. 

Nødvendig å si at jeg handler helst selv?

Skrevet

Her sender vi med utfyllende liste når far i huset skal handle. Type: 

- Yoghurt (Safari sin, 8 pk, den med fire blåbær, to banan og to vanilje). 

- Pepsi Max (4 pk, 1,5 l)

- Blomkål (fersk, ikke frossen)

:regler:

Und zu weiter. Likevel får man i gjennomsnitt tre telefoner per handlerunde, for å oppklare forvirringer. Hva mener du EGENTLIG med fløte? Noen vil kanskje påstå at surmuling over handleposer med feil innhold har bidratt til dette behovet for å ha det inn med t-skje, men det vil jeg si er en klassisk problemstilling a la høna og egget. 

Nødvendig å si at jeg handler helst selv?

Åh så godt å se at jeg ikke er den eneste med utførlig og detaljert handleliste! :D

Jeg føler meg som en hustyrann når jeg skriver handleliste til mannen, så nå jeg har sørget for å ta meg av det meste av mathandlinga selv. Har til og med en fast handledag som kun er til nettopp det. Og mannen puster lettet ut :D

Skrevet

...jeg er blandt familie kjent som listenazi'n... nuff said!

Skrevet

Jeg glemmer alltid lista mi hjemme jeg da, og må skrive liste om at jeg må skrive liste.

Skrevet

Men damer da, hvis det utelukkende bra nok hvis det gjøres på deres måte, er det ikke da bedre å gjøre det selv? Jeg kan kjenne meg igjen, det er ikke det. Men å skriv en detaljert liste for dusten, sitte og irritere seg litt på forhånd mens han er i butikken fordi det sikkert blir feil uansett og så få det bekreftet når posene ankommer kjøkkenet, det er vel en unødvendig test av mannen? Jeg jobber hardt med å ikke ta ansvar for alt, vet at jeg kommer til å bli irritert over det til slutt.

Skrevet

Men damer da, hvis det utelukkende bra nok hvis det gjøres på deres måte, er det ikke da bedre å gjøre det selv? Jeg kan kjenne meg igjen, det er ikke det. Men å skriv en detaljert liste for dusten, sitte og irritere seg litt på forhånd mens han er i butikken fordi det sikkert blir feil uansett og så få det bekreftet når posene ankommer kjøkkenet, det er vel en unødvendig test av mannen? Jeg jobber hardt med å ikke ta ansvar for alt, vet at jeg kommer til å bli irritert over det til slutt.

Mannen er lærenem! Listene blir mindre og mindre detaljerte, og det som blir med hjem er oftere og oftere rett :) I det lange løp, tid spart. Og jeg hater butikker, he, he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...