Gå til innhold

julegaver..ipod/ipad/kurio.. hjelp meg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sitter langt inne og kjøpe noe sånt, men barna mine på 3,5 og 5,5 eeeeeelsker musikk, og finne fram på spotify på ipadn vår, og synge og danse. Så nå har vi begynt å tenke på nå i den duren, for ipaden vår skal de egentlig ikke de bruke. (jobben sin) DS og slike ting med bare spill som formål er uaktuelt, men prøver å finne noe de kan bruke i hovedsak til musikk, også slik at de kan ordne det selv på rommene sine, ikke her i stua. men vil også ha mulighet for nedlastning av spill.. også virker jo den foreldrestyringa på kurioen veldig kjekk. men det er dyrt. Noen innspill om mine tanker? :)

Anonymous poster hash: b9f19...32a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

mini her har IPOD touch til apper, spill, youtube osv... ville valgt IPAD i år, kun fordi det er større skjerm! blir nok en del spilling likevel ;)

Kurio og musikk? nei....

Og har Kurio og, DÅRLIG dritt, og ikke særlig morsomt og barnevennlig. bomkjøp

Anonymous poster hash: 0108a...b10
Skrevet

ok. ja, kjekt med mulighet for spill, mange fine spill du kan laste ned. Men DS er foreløpig uaktuelt her i huset. Så kurio er ikke å anbefale? satt akkurat å så på et kurio nettbrett 4# til 799.- ipad er jo ganske dyrt, men kunne tenkt meg til kurio kun fordi det står foreldrestyring på omtalen ;)

Skrevet

det er ganske innvikla, og ikke bra.....

Min mening =) ville mye heller brukt de pengene på en IPOD touch om IPAD blir for dyrt (er jo samme greia) bare mer vennlig hvis det er musikk som er hovedsaken ! =) du kan skru av Wifi så du kontrollerer nettet, bare nedlasting som du laster ned spill for eksempel, og da er det ikke så mye å gjøre galt på en ipod...

Skrevet

musikk er hovedsaken, så må sjekke ipoder litt da.... det var mange fine farger på de ser jeg :) men ipod er akkurat lik som ipad da, bare at ipad er større?

Skrevet

jo, så og si... min unge har brukt sin SYKT mye etter at h*n fikk den til jul som 4 åring (6 år nå)... og den funker like fint, ikke en skramme på den selv om den eies av et barn :)

Men anbefaler litt lagringskapasitet ! er kjempebra kamera på den også og barna elsker å ta bilder/filme, og det tar litt plass etter hvert med alle apper (og de liker ikke å slette ting etter seg) ;)

Skrevet

bare husk å kjøp med gummibeskyttels/deksel =) et must !

Skrevet

er det ipod nano eller touch du har? finner ikke forskjellen på skjermene, men touch ser jo større ut... tenkte jo en stund når jeg så kurio nettbrett til 799,. at de kunne få en hver, men hvis det blir 1300 +++++ vet jeg sannelig ikke lengre ;)

Skrevet

Styr LANGT unna kurio!!

Anonymous poster hash: 61b50...bba
Skrevet

ville ikke brukt 800kr på kurio i det hele tatt, da jeg kjøpte kosta den 1500 (angrer sykt)...

Har Ipod touch, nano er vel en del mindre og er vel ikke helt det samme..

MEN jeg ville ikke gitt dem en på deling, det blir fort en del krangling kan du tro !=) opp til deg, men da ville jeg evt spleisa med besteforeldre/tanter el. kanskje? slik at de får en hver ....

Skrevet

det kan fort blir grobunn for et rent H&%#¤# her hjemme hvis de ikke får en hver ja, så det må nok bli sånn hvis de skal få i det hele tatt... får kjøpt sort eller hvis og kjøpe et fancy deksel i stedet for en turkis til 2000 :P når man kan få den svart for 15-1600... ok, så flere mener man må styre unna kurio altså... har hørt det "bygda" også, så da skal jeg i alle fall det... hmm, det hjalp med litt tips her :)

Skrevet

Hva med en tab? Barna har Samung Galaxy, kostet vel ca 1200 med frakt. Har iPad i hus også, men de har sluttet å låne den må som de har egne brett.

Anonymous poster hash: 9169d...7b4

Skrevet

Slenger meg på. Ikke kjøp kurio!!

Anonymous poster hash: 8cc62...481

Skrevet

tusen takk for tilbakemelding og tips. setter jeg veldig stor pris på. Samsung tab skal sjekkes ut. er jo heeelt utdatert på slike ting jo.. før var jeg jo en racer ;)

Skrevet

det kan fort blir grobunn for et rent H&%#¤# her hjemme hvis de ikke får en hver ja, så det må nok bli sånn hvis de skal få i det hele tatt... får kjøpt sort eller hvis og kjøpe et fancy deksel i stedet for en turkis til 2000 :P når man kan få den svart for 15-1600... ok, så flere mener man må styre unna kurio altså... har hørt det "bygda" også, så da skal jeg i alle fall det... hmm, det hjalp med litt tips her :)

Samsung TAB kan sikkert og funke bra, men det har jeg ikke erfaring med! 

Om hovedsaken er musikk ville jeg nok sett ekstra på Ipod, da denne er laget for dette og det er enkelt med Apple.. selv om barn lærer seg det meste fort! (Kurio derimot var litt verre for alle..)

Min har en helt hvit og har et lilla deksel og et hello kitty deksel ;) funker som bare det !

Skrevet

hovedsaken er musikk... bare det ikke blir sånn at jeg angrer til neste år at jeg ikke kjøpte en ipad, for da melder det seg andre behov.. for dette blir ikke en vane hvis vi kjøper det..

Skrevet

eneste du får av en ipad som du ikke får av ipod er større skjerm vel ?? og det klarer de fint å leve med de små =)

Skrevet

Kurio har jo akkurat kommet med et nytt brett nå, tror det heter 7S, noen som har prøvd det enda. Vil jo tro de har blitt en del bedre disse også? Det nye koster mellom 1300 og 1500 alt etter hvor du kjøper det...

Anonymous poster hash: b7911...a7b
Skrevet

skulle jo tro det, men hvis den blir så slaktet, har ikke hørt noen sagt noe positivt nå når jeg har forhørt meg litt rundt her og der... titter litt på Samsung tab og, den virker jo grei... og litt mer overkommelig pris siden vi skal kjøpe to... anbefalinger av Samsung Galaxy tab???

• 4 uker senere...
Skrevet

Dytter denne.

Anonymous poster hash: 7550b...348
Skrevet

Om du skal ha Kurio må du ikke kjøpe de eldre modellene som er på tilbud, da må du kjøpe årets nye modell hvor de har fjernet alle barnesykdommene og forbedret den.

Vi har valgt ipad til våre barn og er veldig fornøyd med det valget, spotify ruller og går dagen lang :)

Anonymous poster hash: b7911...a7b
Skrevet

Gubben her i huset har Samsung tab2. Veldig fornøyd med den. Han bruker den til akkurat det samme som jeg bruker min iPad til. :)

Anonymous poster hash: 12810...42f

Skrevet

Kurio var et stort bomkjøp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...