Gå til innhold

Å holde ut kvalmen - på jobb

Anbefalte innlegg

Lurer skikkelig på hvordan det her skal gå.... er i uke sju, og helt svimmel her....periodevis grusomt kvalm.... men har verken fortalt noen at jeg er gravid - eller ønsker å gjøre det enda heller.

Og av erfaring vet jeg at nå er vi knapt i gang - i uke 9- 10 blir dette helt kriiise.

Gruer meg enormt til den neste måneden, og må vel bare ta dag for dag.

Nå manner jeg meg opp til å klare å hente to små i barnehagen og reise meg fra stolen på jobb - ble brått vanskelig å konsentrere seg her med kvalmebølge fra h.....

Er vi flere?

Fortsetter under...

JA, vi er flere, dessverre. Har og to små fra før, og jobber i tillegg som lærer. Spypose i klasserommet er kanskje løsningen.... Var ikke like kvalm med de forrige. Nå spyr jeg midt på dagen liksom. Og er svimmel med hodepine. Håper det går over senest i uke 12! Er litt over seks uker nå....

Hei! Ja vet hvordan du har det. Konstant kraftig kvalme her i 4 uker nå. Jeg har vært sykmeldt i 3 uker nå, og en uke til. Da er jeg i uke 12-13 og håper virkelig at kvalmen har roet seg. Hvis jeg legger godviljen til, så er formen kanskje litt bedre nå...:) bittelitt!

Titter inn fra 3. Trimester. Har spydd meg gjennom nå mitt tredje svangerskap. Så jeg vet hvordan det føles, denne gangen gav kvalmen seg tidlig,,, dvs uke 17 ; )) var borte fra jobben tre dager ellers har jeg klart å jobbe 100%. Kan dele mine tips om hva som lindrer kvalmen !

Isvann eller bare knaske isbiter.

Saft med isbiter

Drikke med kullsyre

Syrlige ting som mandariner og appelsin. Bringebær og jordbær.

Tyggis, drops eller pastiller

Nok søvn

Hold ut det blir bedre tider : ))

Jeg begynte å kaste opp i uke 6, er nå 17 uker og kaster fortsatt opp:( Har ikke hatt mulighet til å sykemelde meg. Var hos jordmor i går hun mente at jeg fortsatt var kvalm pga stress. håper at jeg blir bra i jula, skal ha en laaang juleferie:) Så har du mulighet til å sykemelde deg, ville jeg ha gjort det. er ikke gøy å fortsatt være så dårlig fordi jeg ikke kan ta det med ro.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...