Ugl@ ruger... Skrevet 8. november 2013 #1 Skrevet 8. november 2013 Stuptrøtt etter nattevåk med pjusk minstefrøken, pluss dette forbaska ubehaget etter gynekologens rasering og herjinger i mitt underliv, vurderer nesten å tatovere skiltet for Innkjøring forbudt over! Dårlig samvittighet over at jeg måtte bryte en avtale med en venninne pga sykt barn har jeg også, av en eller annen grunn får hun meg alltid til å få dårlig samvittighet over slike hendelser som jeg faktisk ikke kan noe for selv! Men lyspunkter er at mannen var søt å henta ved, smurte brødskiver til meg og satte på kaffen da han fant meg i halvsvime på sofaen i 5-6 tida i morres med snorkende førsteklassing i fanget og liten bustete hund som lå som en krave rundt nakken på meg. At han tar helgehandel og ga meg husarbeid forbud i dag kan også elskes!
bIomstre Skrevet 8. november 2013 #2 Skrevet 8. november 2013 Fyller på med: - elendig avslutning på arbeidsuka, der "to do lista" nå er lengre enn den var på starten av uka (hæ, hva sjedde?) - må ha med meg bil hjem = køståing (pleier å gå) - må innom butikken med tomt hode (blæ) - kvelden skal brukes til å finne frem antrekk til familiefotografering. Å få barna til å enes her blir jo lett når man har en rosaprinsesse og en joggebukseslamp... På den annen side: Har jobb, har bil, har mat, har familie - yey! Og i morgen skal jeg på shopping alene på dagen og ut å spise middag med bare mannen på kvelden - ELSK! God helg
Ugl@ ruger... Skrevet 8. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2013 Fyller på med: - elendig avslutning på arbeidsuka, der "to do lista" nå er lengre enn den var på starten av uka (hæ, hva sjedde?) - må ha med meg bil hjem = køståing (pleier å gå) - må innom butikken med tomt hode (blæ) - kvelden skal brukes til å finne frem antrekk til familiefotografering. Å få barna til å enes her blir jo lett når man har en rosaprinsesse og en joggebukseslamp... På den annen side: Har jobb, har bil, har mat, har familie - yey! Og i morgen skal jeg på shopping alene på dagen og ut å spise middag med bare mannen på kvelden - ELSK! God helg God helg til deg også, Ser ut til at det til syvende og sist opprettholdes en viss balanse tross alt. ;-) Vurderer seriøst å rote fram alt av fludium, ringe gubben å bestille en orgie av spekemat, upasteruriserte oster, raka og grava ørret/ laks....
sug lut Skrevet 8. november 2013 #4 Skrevet 8. november 2013 Stooor gulpebolle: Stuck på jobb fordi noe som er avhengig av noen andre ikke kan gjøres ferdig før noen andre er ferdig og likevel må det altså gjøres ferdig før helg, fanden spare. Og all tid jeg blir sittende på jobb gjør det enda mer stress å komme hjem og få vaska hus og ordna og stappa i mat før avtale i kveld kl sju. På Ikea. Som er kos men vi er neppe de eneste der. Men i morgen blir alt så bra atte - skal på lang skautur på morran, og så fine besøk med shopping og vin i 24 timer, hurra!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 8. november 2013 #5 Skrevet 8. november 2013 Åh, store gulpeboller her i hus også... Men i god fredagsånd skal jeg bare fokusere på det positive, tvinge på meg et smil og tvangsinnstille hjernen på at alt er flott og fint, ihvertfall for helgen Sjokolade, vin og armkroken til mannen er planen for kvelden
Ugl@ ruger... Skrevet 8. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2013 Akk jeg venter og leeeengter....mann, armkrok, mere ved....SJOKOLADE!!!! Må vel nærme seg at han er på hjemvei med godsakene ( de i posene ja!)
Iiiiik Skrevet 8. november 2013 #7 Skrevet 8. november 2013 Hmmm, er jeg ond som byr på glede i en sådan stund? Jeg er lykkelig med jobbskiftet som ble gjennomført for en måneds tid siden. Lærer og behersker i passe blanding! Midterste ungen og jeg er alene hjemme hele helgen, borger for god tid, glad unge og fravær av konkurranse om oppmerksomhet. Tre alenekvelder i sofaen fremstår som herlig akkurat nå!
Ugl@ ruger... Skrevet 8. november 2013 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2013 Hmmm, er jeg ond som byr på glede i en sådan stund? Jeg er lykkelig med jobbskiftet som ble gjennomført for en måneds tid siden. Lærer og behersker i passe blanding! Midterste ungen og jeg er alene hjemme hele helgen, borger for god tid, glad unge og fravær av konkurranse om oppmerksomhet. Tre alenekvelder i sofaen fremstår som herlig akkurat nå! Slett ikke, undertegnede er rimelig tilfreds, mannen kom akkurat hjem med fulle handleposer, pluss at han fikk med de to viktigste: Always UTEN de hersens vingene og sjokolade til mor...Da er kvelden berga for meg.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 8. november 2013 #9 Skrevet 8. november 2013 Gulpebolle: Femte bursdagshelg på rad. Sjuk selv. Tlf fra barnehagen kl 14. Febersjuk unge nr 2. Nå: popcorn til middag... jaja... Heller det enn ikkenoe i det hele tatt når matlysten svikter. Har sjokolade, kaffe og Paracet til kvelden. Da blir det nok litt helg allikevel.
bIomstre Skrevet 8. november 2013 #10 Skrevet 8. november 2013 Stooor gulpebolle: Stuck på jobb fordi noe som er avhengig av noen andre ikke kan gjøres ferdig før noen andre er ferdig og likevel må det altså gjøres ferdig før helg, fanden spare. Og all tid jeg blir sittende på jobb gjør det enda mer stress å komme hjem og få vaska hus og ordna og stappa i mat før avtale i kveld kl sju. På Ikea. Som er kos men vi er neppe de eneste der. Men i morgen blir alt så bra atte - skal på lang skautur på morran, og så fine besøk med shopping og vin i 24 timer, hurra! Du, jeg gjorde unna adventshadelen på Ikea i går kveld, og det var en fryd faktisk! Med unntak av at jeg sikkert ikke kjøpte nok pepperkakedeig, så fant jeg alt jeg trengte og det var nesten folketomt - siste timen! 21-22, anbefales.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 8. november 2013 #11 Skrevet 8. november 2013 Her er det 2,5 måned med gulpebolle - 2 pokkerns tenner som bare ligger rett under overflata og klør og gnager. Ungen sikler, gnager og er så utilpass at halvparten er nok. Snart 3 måneder med tannplageri vs 10 min fødsel - jeg kunne godt født en halvtimes tid hvis det kunne gjort at tenna kom opp før. Håper bare at dette kun gjelder de 2 første tennene og så spretter de andre ut som perler på en snor - man er da optimist eller?
LilleBjella Skrevet 8. november 2013 #12 Skrevet 8. november 2013 12 gutter i verste barnehagealder på bursdagsbesøk, med et assortert utvalg bokstavdiagnoser (Neida, Joda, Neida....men kan til tider virke sånn, når sjokoladeglasuren flyr veggimellom i takt med Ylvis og reven). På den gode siden: særs lykkelig og oppglødd, nybakt femåring, rik på Lego og høy på sukker, rød i kinna og svett i håret. Men fint at det er en gang i året bare...pr unge...
Ritz@ Skrevet 9. november 2013 #13 Skrevet 9. november 2013 Hmmm, er jeg ond som byr på glede i en sådan stund? Jeg er lykkelig med jobbskiftet som ble gjennomført for en måneds tid siden. Lærer og behersker i passe blanding! Midterste ungen og jeg er alene hjemme hele helgen, borger for god tid, glad unge og fravær av konkurranse om oppmerksomhet. Tre alenekvelder i sofaen fremstår som herlig akkurat nå! Ukene kan bli travle, så kjekt at mannen kan handle inn til heimen! Min mann jobber ute på bøljan blå, så når han er hjemme tar han seg av den slags ting. Syke barn, handling, matlaging osv. Jeg jobber som husmor og på et legekontor. 50% stilling, vurderer å bytte jobb. Prøve meg som frisør igjen. Hva jobber dere med og hvor høy stilling har dere?
bIomstre Skrevet 9. november 2013 #14 Skrevet 9. november 2013 Blæh, gulpeboller hele føkkings natta! Sjeldent jeg blir spysjuk, men når jeg først blir det er INGEN så sjuke som meg
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. november 2013 #15 Skrevet 9. november 2013 Gulper opp noen tenner jeg også. Eller, de er på vei ut av kjeften til mini, da. Og det merkes. Både på den ene og den andre måten. Føler meg opptygd og spytta ut- også rent bokstavelig talt.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 9. november 2013 #16 Skrevet 9. november 2013 Tygger mini på deg også LillaGorilla? Her er haka mi et yndet punkt for gnaging og tygging. Min kjære sier "du er våt på skuldra " - hehe den skuldra mi sluttet å være tørr sånn omtrent i juni, så den er grei du. Så jeg tror snart at gulpe og sikleklut pent dandert over skuldra blir det nyeste håtte! I hvertfall så jobber jeg hardt for å fremme den moten hehe. Men akk jeg kjenner jeg er så drittlei tenner som det går an og mini har enda ikke fått trøkka ut de 2 første - lord have mercy!
Ugl@ ruger... Skrevet 9. november 2013 Forfatter #17 Skrevet 9. november 2013 Kommer en stor feit gulpebolle i kveld også. Gubben har fylt og fyra opp stampen, pilsa står på kjøling, her var det duket for kos og hygge. merk dere mine damer, ordet VAR! For gjett hva, blødninga som var over i går kveld hadde tydeligvis bare ei aldri så lita pause, for nå er det full guffe igjen i ordets rette forstand :-( Pilsa ryker med uansett, om ikke annet enn for å drukne sorgene.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. november 2013 #18 Skrevet 9. november 2013 Tygger mini på deg også LillaGorilla? Her er haka mi et yndet punkt for gnaging og tygging. Min kjære sier "du er våt på skuldra " - hehe den skuldra mi sluttet å være tørr sånn omtrent i juni, så den er grei du. Så jeg tror snart at gulpe og sikleklut pent dandert over skuldra blir det nyeste håtte! I hvertfall så jobber jeg hardt for å fremme den moten hehe. Men akk jeg kjenner jeg er så drittlei tenner som det går an og mini har enda ikke fått trøkka ut de 2 første - lord have mercy! Heh, hadde det enda vært så vel. Nei, her er det puppen som gjelder. Han har jo aldri skjønt poenget med hverken flaske eller smokk (i en alder av 8,5 mnd tygger han fremdeles på alt av "tutter", og drikker vann kun av vanlig kopp/glass), så på kveld og nattestid når alt er ille og tenna er vonde og han er sulten og trenger trøst, så er det puppen som er tingen. Prøver å venne ham av det verste, men når tenna er som vondest nytter jo ikke det.. Og en ting er jo å amme når han faktisk spiser, da merker man ikke så mye til disse tenna. Men når han bare koser eller trøster seg med det, jo, da føler man seg tygget på.. Og min har 4 tenner- og 2 til på vei! Gaaaaah, skulle ønske han her var en av dem som avvendte seg selv!
Gjest Helle_Høygir Skrevet 10. november 2013 #19 Skrevet 10. november 2013 Når tenna er som vondest så må mor gjøre det far ikke liker - nemlig å sette en rumperakett. Jeg kliner på dentinox gel så det tyter, men enkelte ganger må det sterkere kjemikalier til! Idag - en indisk gulpebolle ! Jeg spurte min kjære om hva han kunne tenke seg som farsdagsmiddag - jo indisk hadde vært knall. Mye kan jeg lage, men så kreativ er jeg ikke, så vi bestiller hos den lokale restauranten (skikkelig restaurant, ikke luke i veggen). Jeg får feil mat - altså helt feil rett, men det var jo vår skyld fordi vi ikke sjekket før vi dro fra stedet selv om det stod hva retten het på boksen... Så sier de joda du får en gratis neste gang og riktig mat kan hentes om 20 min. Enda godt jeg kikka 2 ganger rundt meg for riktig nok gikk lurifaksen fra q-park og lusket rundt bilene. Jeg spurte om den gratis retten, hvordan fikser dere det? Lapp, skrive opp i boka eller hva? Neida, jeg hadde jo fått en ny rett nå som jeg hentet maten, så det var greit det nå!! For jeg hadde jo fått en gratis rett i den jeg fikk feil...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. november 2013 #20 Skrevet 10. november 2013 Jeg spurte om den gratis retten, hvordan fikser dere det? Lapp, skrive opp i boka eller hva? Neida, jeg hadde jo fått en ny rett nå som jeg hentet maten, så det var greit det nå!! For jeg hadde jo fått en gratis rett i den jeg fikk feil... Hahahah, nå måtte jeg le!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå