Gå til innhold

lavt stoffskifte og i 1 trimester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg har lavt stoffskifte og har hatt denne diagnosen siden 2007. Er godt medisinert og mine nivåer har vært stabile. For 5 år siden var jeg gravid og gikk gjennom hele svangerskapet uten andre problemer enn at jeg var utrolig trøtt, og stoffskiftenivåene svingte litt. Fikk god oppfølging av fastlegen. Er gravid igjen nå, og blir fulgt opp med blodprøver tatt hos fastlegen. Min erfaring er at svangerskap og lavt stoffskifte er relativt uproblematisk, så lenge stoffskiftet er stabilt.

Problemene kan vel dukke opp hos pasienter med uoppdaget eller dårlig regulert stoffskifte. Da kan man ha problemer med å bli gravid, og spontan abortere..

For min del endrer nivåene i stoffskiftet sakte, så det gjelder å følge opp med blodprøver jevnlig. Til vanlig når jeg ikke er gravid tar jeg blodprøver ca hver tredje måned. Under graviditeten på hver svangerskapskontroll. Så justeres dosen med Levaxin utfra disse resultatene. Sist svangerskap måtte dosen med Levaxin justeres ganske mye opp.

Symptomene på lavt stoffskifte varierer veldig fra person til person. Men oppfølging via fastlegen gjennom svangerskapet er viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...