Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #26 Skrevet 8. november 2013 Dette ble jeg skuffet over. Vi må betale mer for barnehage, må betale for at sønnen vår får frukt på skolen. Men hey- Thon og Reitan og Hagen slipper å skatte av sine penger- de som allerede har ræva full! kjenner jeg blir så irritert, og blir så forbanna på alle som stemte fram disse folka!!!! Anonymous poster hash: 0dce6...786 Barnehagen er ikke dyr i dag. Har vært alenemor til to så har ikke ræva full av penger. De som for skattelette som har ræva full av har jobbet for det. Er jo bare for oss andre å stå på også Anonymous poster hash: aee10...97c Helt enig med deg Anonymous poster hash: 793fe...9ea
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #27 Skrevet 8. november 2013 Dette ble jeg skuffet over. Vi må betale mer for barnehage, må betale for at sønnen vår får frukt på skolen. Men hey- Thon og Reitan og Hagen slipper å skatte av sine penger- de som allerede har ræva full! kjenner jeg blir så irritert, og blir så forbanna på alle som stemte fram disse folka!!!! Anonymous poster hash: 0dce6...786 Barnehagen er ikke dyr i dag. Har vært alenemor til to så har ikke ræva full av penger. De som for skattelette som har ræva full av har jobbet for det. Er jo bare for oss andre å stå på også Anonymous poster hash: aee10...97c Helt enig med deg Anonymous poster hash: 793fe...9ea Er helt enig med deg. For snart fem år siden var jeg vanlig lønnsmottakere og fikk betalt deretter. Tok ansvar for meg selv og min misnøye over jobben og startet egen bedrift. Har jobbet ræva av meg de siste årene på minimalt med lønn og det er førstes i år jeg har kunnet ta ut en grei lønn. Nå har jeg fjorten ansatte, lønner de bra og som sagt tar ut en bra lønn selv. I tillegg kan jeg ta ut en del i overskudd i neste år. Og vet dere hva, med tanke på all jobben jeg har lagt ned (og ikke minst minimum 60 arbeidstimer i uken fortsatt) så mener jeg faktisk at jeg har rett til å skumme av fløten og sitte igjen med betydelig mer i lommeboka enn hva en vanlig lønnsmottakere har. Jeg er veldig langt fra Hagen mm, men de startet også i det små og jobbet seg oppover, og det er helt logisk at de som tar stor risiko og investerer enormt mye tid og krefter skal få igjen for jobben. De skaper verdier både for seg selv, for samfunnet og ikke minst mange arbeidsplasser. Er man misfornøyd får man slutte å syte og ta ansvar for sitt eget liv. Anonymous poster hash: 883d0...c4c
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #28 Skrevet 8. november 2013 Ehhh. De har faktsik kunnet jobbet med statsbudsjettet LEEEEENGE før valget. Nei, ikke sammen i regjering, men hvert parti kunne laget sitt budsjett, og deretter kunne de lagt bort de rød-grønnes forslag helt og jobbet ut fra de to budsjett FrP og Høyre hadde laget hver for seg. ;Men siden de "rød Grønnes egentlig var et ganske "blått" budsjett i år, så var det lite og gjøre. Når det er sagt, de "skattelettene" alle får er jo minimale. De lavtlønnede sparer 200 kr.....i ÅRET..De rikeste 50 000...Dette på LØNNSinntekt. På formue sparer de fattige null, der sparer de rikeste milliarder... Om man da ikke er en bortkommen sønn/datter av rik mann/dame.. Og når det kommer til arveavgift, tenk dere om..hvor mange arver egentlig over 2mill i verdier/penger fra sine foreldre (det var hva grensen for fritak fra arveavgift hadde blitt med gammel regjering..!mill fra hver av foreldrene utløser ikke avgift)? Er man tre søsken, så vil det si at foreldrene til sammen har en formue, etter fratrukket gjeld på over 6mill for at noen av barna skal betale arveavgift.... Veldig få "folk flest" har noe og tjene på det mao..Høres bare så j...fint ut... Og skattelettelsene på lønn blir spist opp av økt trygdeavgift, helt eller nesten helt, samt de som betaler fagforeningsavgift mister en del av fradraget der, noen vil altså da betale MER i skatt til tross for "skattelette"....Og de som bor i kommuner uten eiendomsskatt vil uansett få høyere skatt, da det mer eller mindre er fastslått at den nye regjering etterhvert vil tvinge alle kommuenre til og innføre eiendomsskatt. De som velger IKKE gjøre det, må regne med trekk i tilførte midler, elelr straffegebyr..... Men selvsagt, de som tjener over 2mill, vil fortsatt sitte igjen med en betydelig årsli gskatteredksjon.. Anonymous poster hash: 63670...e9c Jeg fikk brev i barnehagen igår om at barnehagenbetalingen økte etter at rødgrønn regjering har anbefalt det... Men det du sier om skattelette er jo litt feil. Vi har ett skattesystem som sier at vi skal yte etter evne. Når da prosenten går ned fra 28 til 27% så vil jo de som tjener mer får mer skattelette. Er veldig glad for fradraget for fagforening blir redusert. Det du kan gjøre er å gå ut fra fagforening så slipper du hele kontigenten. Anonymous poster hash: cbc34...dbe vi har også fått mail i dag om at prisen øker. Riktignok ikke så mye hver mnd, men når man har tre barn og bor i en kommune uten moderasjon er det mye i året. Faen ta blå!!!! Anonymous poster hash: 0dce6...786 Barnehage og sfo har alltid steget i pris hvert år Anonymous poster hash: fac48...132
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #29 Skrevet 8. november 2013 Dette ble jeg skuffet over. Vi må betale mer for barnehage, må betale for at sønnen vår får frukt på skolen. Men hey- Thon og Reitan og Hagen slipper å skatte av sine penger- de som allerede har ræva full! kjenner jeg blir så irritert, og blir så forbanna på alle som stemte fram disse folka!!!! Anonymous poster hash: 0dce6...786 Hvorfor i all verden skulle ikke folk betalt for frukten til sine egne barn??? Anonymous poster hash: ebab1...0fe
Musemorbr / Skrevet 8. november 2013 #30 Skrevet 8. november 2013 Så lenge de aldri klarte å innføre skolefrukt på landsplan uansett, er ikke det noe jeg gidder henge meg opp i. Det er så mye annet som rammer de fattigste. Skatteklasse to for gifte, for eksempel. Vi klarer oss greit, for vi ble uansett først gift i sommer og har aldri hatt den skatteklasen. Andre i vår situasjon blir hardere rammet. At kontantstøtten ikke ble utvidet er heller ikke avgjørende for oss, siden jeg yansett er hjemme, men det hadde hjulpet veldig på og gjort så vi kunne unne barna litt mer. Hvis barnehageprisen i tillegg øker, og for øvrig også kostprisen, vil mange som nå lever stramt slite med økonomien. At strømregningen i gjennomsnitt blir 250kr billigere i året, det hjelper faktisk ikke så veldig. Engangsstønaden ble sånn sett heller ikke økt, men det var vel ikke å forvente heller da krf ikke gikk i regjering. Det kunne likevel ha hjulpet flere av de som faller mellom to stoler. Studerende, lærlinger, arbeidsledige og uføre. Mange har vært uheldige i systemet og lider under alle de nevnte løftebrudd/ utelatte endringer. At det likevel ikke blir mer en et bhg opptak i året rammer nevnte gruppe enda hardere. Og mange andre. Igjen klarer vi oss greit siden jeg uansett er hjemme. Vi er heldige sånn, selv om samfunnet blir mer og mer fientlig mot hjemmeværende mødre.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #31 Skrevet 8. november 2013 http://mobil.aftenposten.no/okonomi/Slik-ryddet-Jensen-i-snubletradene-7367295.html Anonymous poster hash: 2982d...64a
Cat.68 Skrevet 8. november 2013 #32 Skrevet 8. november 2013 Dette ble jeg skuffet over. Vi må betale mer for barnehage, må betale for at sønnen vår får frukt på skolen. Men hey- Thon og Reitan og Hagen slipper å skatte av sine penger- de som allerede har ræva full! kjenner jeg blir så irritert, og blir så forbanna på alle som stemte fram disse folka!!!! Anonymous poster hash: 0dce6...786 Barnehagen er ikke dyr i dag. Har vært alenemor til to så har ikke ræva full av penger. De som for skattelette som har ræva full av har jobbet for det. Er jo bare for oss andre å stå på også Anonymous poster hash: aee10...97c Helt enig med deg Anonymous poster hash: 793fe...9ea Er helt enig med deg. For snart fem år siden var jeg vanlig lønnsmottakere og fikk betalt deretter. Tok ansvar for meg selv og min misnøye over jobben og startet egen bedrift. Har jobbet ræva av meg de siste årene på minimalt med lønn og det er førstes i år jeg har kunnet ta ut en grei lønn. Nå har jeg fjorten ansatte, lønner de bra og som sagt tar ut en bra lønn selv. I tillegg kan jeg ta ut en del i overskudd i neste år. Og vet dere hva, med tanke på all jobben jeg har lagt ned (og ikke minst minimum 60 arbeidstimer i uken fortsatt) så mener jeg faktisk at jeg har rett til å skumme av fløten og sitte igjen med betydelig mer i lommeboka enn hva en vanlig lønnsmottakere har. Jeg er veldig langt fra Hagen mm, men de startet også i det små og jobbet seg oppover, og det er helt logisk at de som tar stor risiko og investerer enormt mye tid og krefter skal få igjen for jobben. De skaper verdier både for seg selv, for samfunnet og ikke minst mange arbeidsplasser. Er man misfornøyd får man slutte å syte og ta ansvar for sitt eget liv. Anonymous poster hash: 883d0...c4c Ikke alle kan være egne foretakere og grundere heller. Noen må fylle de andre funksjonene i sammfunnet også. De yrkene som ikke gir like mye i lommeboka, er like viktige som den jobben egne foretakere gjør. Selvsagt skal man belønnes for hardt arbeid, men noen arbeider gir faktisk ikke lønn for innsatsen. Jeg elsker min jobb og ønsker faktisk ikke å bytte, men jeg hadde virkelig ønsket jeg hadde fått en lønn som gjorde at også jeg kunne nytt godene av stadsbudsjettet. Jeg er hjelpepleier.
Vicky Pollard Skrevet 8. november 2013 #33 Skrevet 8. november 2013 Dette ble jeg skuffet over. Vi må betale mer for barnehage, må betale for at sønnen vår får frukt på skolen. Men hey- Thon og Reitan og Hagen slipper å skatte av sine penger- de som allerede har ræva full! kjenner jeg blir så irritert, og blir så forbanna på alle som stemte fram disse folka!!!! Anonymous poster hash: 0dce6...786 Barnehagen er ikke dyr i dag. Har vært alenemor til to så har ikke ræva full av penger. De som for skattelette som har ræva full av har jobbet for det. Er jo bare for oss andre å stå på også Anonymous poster hash: aee10...97c Helt enig med deg Anonymous poster hash: 793fe...9ea Er helt enig med deg. For snart fem år siden var jeg vanlig lønnsmottakere og fikk betalt deretter. Tok ansvar for meg selv og min misnøye over jobben og startet egen bedrift. Har jobbet ræva av meg de siste årene på minimalt med lønn og det er førstes i år jeg har kunnet ta ut en grei lønn. Nå har jeg fjorten ansatte, lønner de bra og som sagt tar ut en bra lønn selv. I tillegg kan jeg ta ut en del i overskudd i neste år. Og vet dere hva, med tanke på all jobben jeg har lagt ned (og ikke minst minimum 60 arbeidstimer i uken fortsatt) så mener jeg faktisk at jeg har rett til å skumme av fløten og sitte igjen med betydelig mer i lommeboka enn hva en vanlig lønnsmottakere har. Jeg er veldig langt fra Hagen mm, men de startet også i det små og jobbet seg oppover, og det er helt logisk at de som tar stor risiko og investerer enormt mye tid og krefter skal få igjen for jobben. De skaper verdier både for seg selv, for samfunnet og ikke minst mange arbeidsplasser. Er man misfornøyd får man slutte å syte og ta ansvar for sitt eget liv. Anonymous poster hash: 883d0...c4c Ikke alle kan være egne foretakere og grundere heller. Noen må fylle de andre funksjonene i sammfunnet også. De yrkene som ikke gir like mye i lommeboka, er like viktige som den jobben egne foretakere gjør. Selvsagt skal man belønnes for hardt arbeid, men noen arbeider gir faktisk ikke lønn for innsatsen. Jeg elsker min jobb og ønsker faktisk ikke å bytte, men jeg hadde virkelig ønsket jeg hadde fått en lønn som gjorde at også jeg kunne nytt godene av stadsbudsjettet. Jeg er hjelpepleier. Amen...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #34 Skrevet 8. november 2013 Det er ein grunn til at noen ikkje gidder og velge. No fårstår dokke korfor dei ikkje gidder og velge. Lover og lyger. Anonymous poster hash: d04a4...ce7
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #35 Skrevet 8. november 2013 Dette ble jeg skuffet over. Vi må betale mer for barnehage, må betale for at sønnen vår får frukt på skolen. Men hey- Thon og Reitan og Hagen slipper å skatte av sine penger- de som allerede har ræva full! kjenner jeg blir så irritert, og blir så forbanna på alle som stemte fram disse folka!!!! Anonymous poster hash: 0dce6...786 Barnehagen er ikke dyr i dag. Har vært alenemor til to så har ikke ræva full av penger. De som for skattelette som har ræva full av har jobbet for det. Er jo bare for oss andre å stå på også Anonymous poster hash: aee10...97c Helt enig med deg Anonymous poster hash: 793fe...9ea Er helt enig med deg. For snart fem år siden var jeg vanlig lønnsmottakere og fikk betalt deretter. Tok ansvar for meg selv og min misnøye over jobben og startet egen bedrift. Har jobbet ræva av meg de siste årene på minimalt med lønn og det er førstes i år jeg har kunnet ta ut en grei lønn. Nå har jeg fjorten ansatte, lønner de bra og som sagt tar ut en bra lønn selv. I tillegg kan jeg ta ut en del i overskudd i neste år. Og vet dere hva, med tanke på all jobben jeg har lagt ned (og ikke minst minimum 60 arbeidstimer i uken fortsatt) så mener jeg faktisk at jeg har rett til å skumme av fløten og sitte igjen med betydelig mer i lommeboka enn hva en vanlig lønnsmottakere har. Jeg er veldig langt fra Hagen mm, men de startet også i det små og jobbet seg oppover, og det er helt logisk at de som tar stor risiko og investerer enormt mye tid og krefter skal få igjen for jobben. De skaper verdier både for seg selv, for samfunnet og ikke minst mange arbeidsplasser. Er man misfornøyd får man slutte å syte og ta ansvar for sitt eget liv. Anonymous poster hash: 883d0...c4c Ikke alle kan være egne foretakere og grundere heller. Noen må fylle de andre funksjonene i sammfunnet også. De yrkene som ikke gir like mye i lommeboka, er like viktige som den jobben egne foretakere gjør. Selvsagt skal man belønnes for hardt arbeid, men noen arbeider gir faktisk ikke lønn for innsatsen. Jeg elsker min jobb og ønsker faktisk ikke å bytte, men jeg hadde virkelig ønsket jeg hadde fått en lønn som gjorde at også jeg kunne nytt godene av stadsbudsjettet. Jeg er hjelpepleier. Amen... Med tanke på at jeg har jobbet i fire år med minimums lønn (det vil si under 100.000 i året) for å bygge opp min egen bedrift og skaffe jobb til flere, så har jeg ingen dårlig samvittighet for at jeg nå får noen goder. Jeg er faktisk stolt av hva jeg har oppnådd, og det blir merkelig hvis jeg ikke skal kunne være det. Det er greit at alle bør ha en lønn som det er mulig å leve av på en bra måte, men uten bedrifter og gründere har de "vanlige" arbeiderne ingen jobb i det hele tatt. Eller mener dere at vi kun skal satse på offentlig, og ikke ha verdiskapning i dette landet? Det er slik det kan komme til å bli hvis det overhodet ikke skal lønne seg å satse og ta stor risiko. Anonymous poster hash: 883d0...c4c
Vicky Pollard Skrevet 8. november 2013 #36 Skrevet 8. november 2013 Dette ble jeg skuffet over. Vi må betale mer for barnehage, må betale for at sønnen vår får frukt på skolen. Men hey- Thon og Reitan og Hagen slipper å skatte av sine penger- de som allerede har ræva full! kjenner jeg blir så irritert, og blir så forbanna på alle som stemte fram disse folka!!!! Anonymous poster hash: 0dce6...786 Barnehagen er ikke dyr i dag. Har vært alenemor til to så har ikke ræva full av penger. De som for skattelette som har ræva full av har jobbet for det. Er jo bare for oss andre å stå på også Anonymous poster hash: aee10...97c Helt enig med deg Anonymous poster hash: 793fe...9ea Er helt enig med deg. For snart fem år siden var jeg vanlig lønnsmottakere og fikk betalt deretter. Tok ansvar for meg selv og min misnøye over jobben og startet egen bedrift. Har jobbet ræva av meg de siste årene på minimalt med lønn og det er førstes i år jeg har kunnet ta ut en grei lønn. Nå har jeg fjorten ansatte, lønner de bra og som sagt tar ut en bra lønn selv. I tillegg kan jeg ta ut en del i overskudd i neste år. Og vet dere hva, med tanke på all jobben jeg har lagt ned (og ikke minst minimum 60 arbeidstimer i uken fortsatt) så mener jeg faktisk at jeg har rett til å skumme av fløten og sitte igjen med betydelig mer i lommeboka enn hva en vanlig lønnsmottakere har. Jeg er veldig langt fra Hagen mm, men de startet også i det små og jobbet seg oppover, og det er helt logisk at de som tar stor risiko og investerer enormt mye tid og krefter skal få igjen for jobben. De skaper verdier både for seg selv, for samfunnet og ikke minst mange arbeidsplasser. Er man misfornøyd får man slutte å syte og ta ansvar for sitt eget liv. Anonymous poster hash: 883d0...c4c Ikke alle kan være egne foretakere og grundere heller. Noen må fylle de andre funksjonene i sammfunnet også. De yrkene som ikke gir like mye i lommeboka, er like viktige som den jobben egne foretakere gjør. Selvsagt skal man belønnes for hardt arbeid, men noen arbeider gir faktisk ikke lønn for innsatsen. Jeg elsker min jobb og ønsker faktisk ikke å bytte, men jeg hadde virkelig ønsket jeg hadde fått en lønn som gjorde at også jeg kunne nytt godene av stadsbudsjettet. Jeg er hjelpepleier.Amen... Med tanke på at jeg har jobbet i fire år med minimums lønn (det vil si under 100.000 i året) for å bygge opp min egen bedrift og skaffe jobb til flere, så har jeg ingen dårlig samvittighet for at jeg nå får noen goder. Jeg er faktisk stolt av hva jeg har oppnådd, og det blir merkelig hvis jeg ikke skal kunne være det. Det er greit at alle bør ha en lønn som det er mulig å leve av på en bra måte, men uten bedrifter og gründere har de "vanlige" arbeiderne ingen jobb i det hele tatt. Eller mener dere at vi kun skal satse på offentlig, og ikke ha verdiskapning i dette landet? Det er slik det kan komme til å bli hvis det overhodet ikke skal lønne seg å satse og ta stor risiko. Anonymous poster hash: 883d0...c4c Tror ikke det er ment som et angrep på grundere da.... Vi er mange som jobber ræva av oss...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #37 Skrevet 8. november 2013 Jeg vet denne fyren er amerikaner og diskuterer amerikansk politikk. Men han demonsterer så ekstremt godt den politikken som de blåblå nå fører. VERDT Å SE! (vil du slippe rett til poenget, spol 1 minutt og 30 sekunder inn) Anonymous poster hash: cb4da...c04
Cat.68 Skrevet 8. november 2013 #38 Skrevet 8. november 2013 Dette ble jeg skuffet over. Vi må betale mer for barnehage, må betale for at sønnen vår får frukt på skolen. Men hey- Thon og Reitan og Hagen slipper å skatte av sine penger- de som allerede har ræva full! kjenner jeg blir så irritert, og blir så forbanna på alle som stemte fram disse folka!!!! Anonymous poster hash: 0dce6...786 Barnehagen er ikke dyr i dag. Har vært alenemor til to så har ikke ræva full av penger. De som for skattelette som har ræva full av har jobbet for det. Er jo bare for oss andre å stå på også Anonymous poster hash: aee10...97c Helt enig med deg Anonymous poster hash: 793fe...9ea Er helt enig med deg. For snart fem år siden var jeg vanlig lønnsmottakere og fikk betalt deretter. Tok ansvar for meg selv og min misnøye over jobben og startet egen bedrift. Har jobbet ræva av meg de siste årene på minimalt med lønn og det er førstes i år jeg har kunnet ta ut en grei lønn. Nå har jeg fjorten ansatte, lønner de bra og som sagt tar ut en bra lønn selv. I tillegg kan jeg ta ut en del i overskudd i neste år. Og vet dere hva, med tanke på all jobben jeg har lagt ned (og ikke minst minimum 60 arbeidstimer i uken fortsatt) så mener jeg faktisk at jeg har rett til å skumme av fløten og sitte igjen med betydelig mer i lommeboka enn hva en vanlig lønnsmottakere har. Jeg er veldig langt fra Hagen mm, men de startet også i det små og jobbet seg oppover, og det er helt logisk at de som tar stor risiko og investerer enormt mye tid og krefter skal få igjen for jobben. De skaper verdier både for seg selv, for samfunnet og ikke minst mange arbeidsplasser. Er man misfornøyd får man slutte å syte og ta ansvar for sitt eget liv. Anonymous poster hash: 883d0...c4c Ikke alle kan være egne foretakere og grundere heller. Noen må fylle de andre funksjonene i sammfunnet også. De yrkene som ikke gir like mye i lommeboka, er like viktige som den jobben egne foretakere gjør. Selvsagt skal man belønnes for hardt arbeid, men noen arbeider gir faktisk ikke lønn for innsatsen. Jeg elsker min jobb og ønsker faktisk ikke å bytte, men jeg hadde virkelig ønsket jeg hadde fått en lønn som gjorde at også jeg kunne nytt godene av stadsbudsjettet. Jeg er hjelpepleier. Amen... Med tanke på at jeg har jobbet i fire år med minimums lønn (det vil si under 100.000 i året) for å bygge opp min egen bedrift og skaffe jobb til flere, så har jeg ingen dårlig samvittighet for at jeg nå får noen goder. Jeg er faktisk stolt av hva jeg har oppnådd, og det blir merkelig hvis jeg ikke skal kunne være det. Det er greit at alle bør ha en lønn som det er mulig å leve av på en bra måte, men uten bedrifter og gründere har de "vanlige" arbeiderne ingen jobb i det hele tatt. Eller mener dere at vi kun skal satse på offentlig, og ikke ha verdiskapning i dette landet? Det er slik det kan komme til å bli hvis det overhodet ikke skal lønne seg å satse og ta stor risiko. Anonymous poster hash: 883d0...c4c Jeg har da ikke sagt at du ikke skal være stolt, eller at du gjort det godt. Selvfølgelig fortjener du det du fått til. Men jeg synes altså at andre samfunnsklasser fortjener en akseptabel lønn i lomma de også, og de har ikke noe å hente i dette statsbudsjettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå