Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #51 Skrevet 7. november 2013 Tragisk hele greia. Mørkhudete (lov å si det??) må være utrolig hårsåre.. Alle barnesanger om negere, negerboller, black boy, negro osv har da eksistert i årevis. Greit at nigger er stygt, men nå er liksom alt stygt og rasistisk?? Vi blir kalt hvite horer. Er det noe bedre?? At folk kaller meg hvit, bleiking osv osv kunne ikke brydd meg mindre.. Anonymous poster hash: 4c437...080
Peggy Sue Skrevet 7. november 2013 #52 Skrevet 7. november 2013 Er det sånne med havregryn og sjokolade? De er veldig gode og de kaltes negerboller men jeg har igrunnen tenkt at de sikkert har byttet navn på dem til afroboller eller mørke boller eller noe i den duren.Det er puffet ris og sjokolade. Typisk julegodteri. Jeg har alltid kalt det risboller selv, så jeg ble mildt sagt overrasket. Anonymous poster hash: 8e614...be5 Merkelig at disse blir kalt negerboller. De kalles jo risboller hos oss også. "Negerboller" forbinder jeg med små kuler med sjokolade og havre som nevnt tidligere.Nei, nei. De med havre heter jo elgebæsj
Ugl@ ruger... Skrevet 7. november 2013 #53 Skrevet 7. november 2013 (endret) Tragisk hele greia. Mørkhudete (lov å si det??) må være utrolig hårsåre.. Alle barnesanger om negere, negerboller, black boy, negro osv har da eksistert i årevis. Greit at nigger er stygt, men nå er liksom alt stygt og rasistisk?? Vi blir kalt hvite horer. Er det noe bedre?? At folk kaller meg hvit, bleiking osv osv kunne ikke brydd meg mindre.. Anonymous poster hash: 4c437...080 Jo da, men disse tegningene og ordene kommer av utdaterte gamle fordommer, stereotyper og holdninger som bør være et tilbakelagt stadige i dagens opplyste samfunn. Jeg synes vi skal være glad for at de rensket opp i sånt. Vi etnisk hvite har aldri blitt behandlet på den samme måten som mørkhudede og ingen av oss kan forstå fullt ut hva det vil si å bli behandlet på en rasistisk måte. Jo, vi kan bli oppfattet slik og sånn når vi er utenlands, og godt mulig enkelte kulturer ser skrått på hvordan vi kler oss og oppfører oss, men ikke i nærheten av hvordan mørkhudede og da kanskje særlig disse med afrikansk opprinnelse. Vi snakker her om slaveri i mange generasjoner, apartheid og annen elendighet. Endret 7. november 2013 av Ugl@ er tilbake...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #54 Skrevet 8. november 2013 Men altså, dette er jo litt bortenfor mat, men hva når man går tur til negerlandsbyen? De har vel ikke byttet navn der også? Neida alle skolebarn skal tvinges med der på skidagen, enten de vil eller ikke. (Ja jeg _hater_ ski) Anonymous poster hash: b4693...bb7
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #55 Skrevet 8. november 2013 En av familiens beste kaker heter Negerskjorte. Mørk nøttebunn med hvit krem. Anonymous poster hash: c52d9...4b9
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #56 Skrevet 8. november 2013 Og hvis leverpostei er organmisbruk, kan du jo bare forestille deg babyolje...!! For ikke å snakke om familieskinke. Anonymous poster hash: 1b371...49f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #57 Skrevet 8. november 2013 Alle barnesanger om negere, negerboller, black boy, negro osv har da eksistert i årevis. Vi blir kalt hvite horer. Er det noe bedre?? Anonymous poster hash: 4c437...080 Nei, du har rett. Alle barnesanger om hvite horer burde absolutt få leve videre! Anonymous poster hash: 1b371...49f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #58 Skrevet 8. november 2013 Da jeg var liten sa vi 'hvitost'. Måtte sjekke emballasjen nå, og heldigvis står det 'gulost' på den, for da slapp jeg å bli fornærmet. Jeg pleier å føle meg litt truffet når det står 'chicken' på noen pakker også, så jeg håper ordet blir forbudt å bruke på emballasjer. Anonymous poster hash: bd8cc...f0f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #59 Skrevet 8. november 2013 Kall nå en spade for en spade. Det heter jo negerboller! Anonymous poster hash: e45ff...386
Anonym bruker Skrevet 8. november 2013 #60 Skrevet 8. november 2013 Har aldri hørt ordet før, og det betyr nok at det er utgått fra språket svært mange steder allerede. Jeg baker en del. Anonymous poster hash: 9ea36...bc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå