Gå til innhold

Eldste kom hjem fra skolen i dag med en stor porsjon negerboller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, akkurat det kalte han det. Jeg fikk se oppskriften også, og der sto det helt tydelig negerboller som overskrift. Det kan da ikke være lov?!

Anonymous poster hash: 8e614...be5

Skrevet

Er det sånne med havregryn og sjokolade? De er veldig gode og de kaltes negerboller men jeg har igrunnen tenkt at de sikkert har byttet navn på dem til afroboller eller mørke boller eller noe i den duren.

Skrevet

Det er jo det det alltid har hett.. Men enig i at det kanskje ikke er like In lenger å si.

Anonymous poster hash: 992e0...ff1

Gjest Frøken Regine
Skrevet

Negerboller og jødekaker. Mormor lager alltid jødekaker til jul og de er veldig gode

Skrevet

Er det sånne med havregryn og sjokolade? De er veldig gode og de kaltes negerboller men jeg har igrunnen tenkt at de sikkert har byttet navn på dem til afroboller eller mørke boller eller noe i den duren.

Det er puffet ris og sjokolade. Typisk julegodteri. Jeg har alltid kalt det risboller selv, så jeg ble mildt sagt overrasket.

Skrevet

Før i tiden heter sukkerkulør Negro. Det var visst rasistisk det også...

Anonymous poster hash: bdc9f...b94
Skrevet

Er det bedre å si svartingboller eller muslimboller?

Anonymous poster hash: 96955...332

Skrevet

Er det bedre å si svartingboller eller muslimboller?Anonymous poster hash: 96955...332

Nei, nei, nei, muslimboller er de med musli og ristet koran det. Smaker helt annerledes!

Anonymous poster hash: 5b569...e71

Skrevet

Før i tiden heter sukkerkulør Negro. Det var visst rasistisk det også... Anonymous poster hash: bdc9f...b94

De flaskene var jo egentlig litt rasistiske. Det var bilde av en hottetntott med bein i nesa på flaska.

Konsentrert negerfarge...

Skrevet

Før i tiden heter sukkerkulør Negro. Det var visst rasistisk det også... Anonymous poster hash: bdc9f...b94

De flaskene var jo egentlig litt rasistiske. Det var bilde av en hottetntott med bein i nesa på flaska.

Er leverpostei barnedrap da?

Anonymous poster hash: a5cb6...06d

Skrevet

De flaskene var jo egentlig litt rasistiske. Det var bilde av en hottetntott med bein i nesa på flaska.Konsentrert negerfarge...Anonymous poster hash: 5b569...e71

Er leverpostei barnedrap da? Anonymous poster hash: a5cb6...06d

Nei, det er organmissbruk.

Skrevet

Det er puffet ris og sjokolade. Typisk julegodteri. Jeg har alltid kalt det risboller selv, så jeg ble mildt sagt overrasket.

Merkelig at disse blir kalt negerboller. De kalles jo risboller hos oss også. "Negerboller" forbinder jeg med små kuler med sjokolade og havre som nevnt tidligere.

Skrevet

De flaskene var jo egentlig litt rasistiske. Det var bilde av en hottetntott med bein i nesa på flaska.Konsentrert negerfarge...Anonymous poster hash: 5b569...e71
Er leverpostei barnedrap da? Anonymous poster hash: a5cb6...06d

Nei, det er organmissbruk.

Organmisbruk av barn da? Sånn siden det er bilde av små barn på boksen. Må jo være det, når sukkerkulør er konsentrert negerfarge.

Anonymous poster hash: a5cb6...06d

Skrevet

Nei, det var det ikke. Iallefall ikke når jeg var barn. Så ut som de gjør i dag, men sto "Negerkulør"

Skrevet

Nei, det var det ikke. Iallefall ikke når jeg var barn. Så ut som de gjør i dag, men sto "Negerkulør"

Negro...var ikke det varemerket til ovnssverte; ser for meg en lite tube i en gul eske. Tror jaggu de selges fortsatt ?!
Skrevet

Negerboller = kokosboller uten kokos, bare mørk sjokolade utenpå!

Anonymous poster hash: 69c31...3ae
Skrevet

"Negro" :D Skulle til å si at det hadde vært noe annet om det sto "Negerkulør" Negro betyr jo bare sort.

Skrevet

Før var det ihvertfall "lov" å si det. Helt teit at alt skal forbys nå?

Anonymous poster hash: 4c437...080

Skrevet

Torbjørn egner sin sang "vesle hos" er heller ikke lov å spille på radio/tv/ media lenger...

Den som er så fin :D

Skrevet

Ti små negerbarn sang vi før og.. :)

Anonymous poster hash: 4c437...080

Skrevet

Det er faktisk ikke så lenge siden det het det. Noen få år siden. Syntes ikke det var noe galt i å kalle det Negro. Det betyr jo svart. Men da var det verre med bildet på flaska... :P

Anonymous poster hash: 46770...edc

Skrevet

Det er faktisk ikke så lenge siden det het det. Noen få år siden. Syntes ikke det var noe galt i å kalle det Negro. Det betyr jo svart. Men da var det verre med bildet på flaska... :P

Anonymous poster hash: 46770...edc

Var aldri noen bilde så lenge jeg har levd?

post-42-0-82260700-1383855618_thumb.jpg

Skrevet

Og hvis leverpostei er organmisbruk, kan du jo bare forestille deg babyolje...!!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...