Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Hadde jo masse klær fra storesøster som bare er 2 år eldre. De lå i en lukket pose , men nå som jeg skulle vaske dem for nye babyen så ser jeg at det er masse larver på dem. De hadde visst blitt våte da. Det er sånne små bille larver. Mannen sier at vi bare skal vaske det , hva syntes dere ? Hadde dere kastet alt ? Er jo litt dyre fine ulldresser å sånn også men.. Vil helst bare kaste jeg. Hva ville dere gjort ??? Anonymous poster hash: 7aba6...577
Gjest cd0da Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 (endret) Kast! Ville han brukt sine klær om de hadde liggi i to år og når han skulle bruke de igjen hadde de vært våte og fulle av larver? Endret 7. november 2013 av Plysh
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Kast! Ville han brukt sine klær om de hadde liggi i to år og når han skulle bruke de igjen hadde de vært våte og fulle av larver? Nei , enig med deg. Men ja han ville nok bare vasket sine egne ja men jeg kaster altså..... æsj ! Anonymous poster hash: 7aba6...577
Collette Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Hvis det ikke er hull i klærne og de kan vaskes på 60 gr, hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å bruke de igjen.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Hvis det ikke er hull i klærne og de kan vaskes på 60 gr, hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å bruke de igjen. Ok, skjønner jo at de blir borte og det er jo ikke farlig . Men syntes abre det er såååå ekkelt. Anonymous poster hash: 7aba6...577
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Dette er Majorstubille- larver. Vanskelig å få bukt med hvis de først er i hus, og de spiser bomull, pels og ulltekstiler. Alt av klær bør du heretter skylle med kokende vann hver gang du skal vaske det. Mens det som vaskes på 60 grader tar eggene. Anonymous poster hash: 526da...042
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #7 Skrevet 7. november 2013 Dette er Majorstubille- larver. Vanskelig å få bukt med hvis de først er i hus, og de spiser bomull, pels og ulltekstiler. Alt av klær bør du heretter skylle med kokende vann hver gang du skal vaske det. Mens det som vaskes på 60 grader tar eggene. Anonymous poster hash: 526da...042 leste om det , men håper det ikke er det du sier. ÆSJ, . Har ikke funnet de på noen andre klær, bare de våte . Mener du at jeg skal vaske alt vi har nå ? Og skylle alt med kokende vann før jeg vasker det ?+?? Anonymous poster hash: 7aba6...577
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 DYTT iNGEN SOM VET NOE ? Anonymous poster hash: 7aba6...577
Stella&My+2 Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 KAST!!! Du vil vel ikke kle en nyfødt i dette selv om det blir kokt? Usj...hørtes bare ekkelt ut!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Siden det var ullklær så kan det kanskje være møll? Det er jo larvene som spiser tøyet. Anonymous poster hash: 30382...90b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #11 Skrevet 7. november 2013 Men ja jeg hadde kastet de. Anonymous poster hash: 30382...90b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 Siden det var ullklær så kan det kanskje være møll? Det er jo larvene som spiser tøyet. Anonymous poster hash: 30382...90b Nei var ikke bare ull , bare litt ull, mest vanlig bomullsklær. Er bare såå redd det er majorstubiller nå.. Faen as, føler vi må flytte .... Trodde og håpet det var litt biller her pga barna søler med mat å drikke, som jeg ikke har vasket ordentlig opp fordi det var bak seng å sofa. men nå når jeg så fullt av larver på klærne som har ligget under en seng i en oppbevaringspose , så blir jeg redd. Eller egentlig kom ikke larvene før jeg hadde tatt ut klærne å lagt de på vaskerommet i en veske for å vaske det , men så har det nok kommet vann oppi vesken , fordi vi hadde en liten oversvømmelse. HJELP ??? MÅ det være majorstubiller i hele huset nå da??? Anonymous poster hash: 7aba6...577
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #13 Skrevet 7. november 2013 Siden det var ullklær så kan det kanskje være møll? Det er jo larvene som spiser tøyet. Anonymous poster hash: 30382...90b Nei var ikke bare ull , bare litt ull, mest vanlig bomullsklær. Er bare såå redd det er majorstubiller nå.. Faen as, føler vi må flytte .... Trodde og håpet det var litt biller her pga barna søler med mat å drikke, som jeg ikke har vasket ordentlig opp fordi det var bak seng å sofa. men nå når jeg så fullt av larver på klærne som har ligget under en seng i en oppbevaringspose , så blir jeg redd. Eller egentlig kom ikke larvene før jeg hadde tatt ut klærne å lagt de på vaskerommet i en veske for å vaske det , men så har det nok kommet vann oppi vesken , fordi vi hadde en liten oversvømmelse. HJELP ??? MÅ det være majorstubiller i hele huset nå da??? Anonymous poster hash: 7aba6...577 Siden det var noen ullklær, så kan det være fra de. Og er de sultne nok så spiser de også bomull. Men kan også være Majorstua biller også. Anonymous poster hash: 30382...90b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #14 Skrevet 7. november 2013 Siden det var ullklær så kan det kanskje være møll? Det er jo larvene som spiser tøyet. Anonymous poster hash: 30382...90b Nei var ikke bare ull , bare litt ull, mest vanlig bomullsklær. Er bare såå redd det er majorstubiller nå.. Faen as, føler vi må flytte .... Trodde og håpet det var litt biller her pga barna søler med mat å drikke, som jeg ikke har vasket ordentlig opp fordi det var bak seng å sofa. men nå når jeg så fullt av larver på klærne som har ligget under en seng i en oppbevaringspose , så blir jeg redd. Eller egentlig kom ikke larvene før jeg hadde tatt ut klærne å lagt de på vaskerommet i en veske for å vaske det , men så har det nok kommet vann oppi vesken , fordi vi hadde en liten oversvømmelse. HJELP ??? MÅ det være majorstubiller i hele huset nå da??? Anonymous poster hash: 7aba6...577 Siden det var noen ullklær, så kan det være fra de. Og er de sultne nok så spiser de også bomull. Men kan også være Majorstua biller også. Anonymous poster haAtsh: 30382...90b At det er møll mener du ? Men finner jo en bille i ny og ne her hjemme . Så tror det er larvene til disse små billene. Pluss jeg har funnet en larve i en lekekasse og i søppelkassen. Der er vel ikke møll. Anonymous poster hash: 7aba6...577
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #15 Skrevet 7. november 2013 Siden det var ullklær så kan det kanskje være møll? Det er jo larvene som spiser tøyet. Anonymous poster hash: 30382...90b Nei var ikke bare ull , bare litt ull, mest vanlig bomullsklær. Er bare såå redd det er majorstubiller nå.. Faen as, føler vi må flytte .... Trodde og håpet det var litt biller her pga barna søler med mat å drikke, som jeg ikke har vasket ordentlig opp fordi det var bak seng å sofa. men nå når jeg så fullt av larver på klærne som har ligget under en seng i en oppbevaringspose , så blir jeg redd. Eller egentlig kom ikke larvene før jeg hadde tatt ut klærne å lagt de på vaskerommet i en veske for å vaske det , men så har det nok kommet vann oppi vesken , fordi vi hadde en liten oversvømmelse. HJELP ??? MÅ det være majorstubiller i hele huset nå da??? Anonymous poster hash: 7aba6...577 Siden det var noen ullklær, så kan det være fra de. Og er de sultne nok så spiser de også bomull. Men kan også være Majorstua biller også. Anonymous poster haAtsh: 30382...90b At det er møll mener du ? Men finner jo en bille i ny og ne her hjemme . Så tror det er larvene til disse små billene. Pluss jeg har funnet en larve i en lekekasse og i søppelkassen. Der er vel ikke møll. Anonymous poster hash: 7aba6...577 Uten å være møllekspert, så har jeg lest et sted at biller kan bli til møll. Om dette stemmer vet jeg ikke. Har selv hatt litt problem med møll. Lavendel var tingen da. Anonymous poster hash: 30382...90b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #16 Skrevet 7. november 2013 Siden det var ullklær så kan det kanskje være møll? Det er jo larvene som spiser tøyet. Anonymous poster hash: 30382...90b Nei var ikke bare ull , bare litt ull, mest vanlig bomullsklær. Er bare såå redd det er majorstubiller nå.. Faen as, føler vi må flytte .... Trodde og håpet det var litt biller her pga barna søler med mat å drikke, som jeg ikke har vasket ordentlig opp fordi det var bak seng å sofa. men nå når jeg så fullt av larver på klærne som har ligget under en seng i en oppbevaringspose , så blir jeg redd. Eller egentlig kom ikke larvene før jeg hadde tatt ut klærne å lagt de på vaskerommet i en veske for å vaske det , men så har det nok kommet vann oppi vesken , fordi vi hadde en liten oversvømmelse. HJELP ??? MÅ det være majorstubiller i hele huset nå da??? Anonymous poster hash: 7aba6...577 Siden det var noen ullklær, så kan det være fra de. Og er de sultne nok så spiser de også bomull. Men kan også være Majorstua biller også. Anonymous poster haAtsh: 30382...90b At det er møll mener du ? Men finner jo en bille i ny og ne her hjemme . Så tror det er larvene til disse små billene. Pluss jeg har funnet en larve i en lekekasse og i søppelkassen. Der er vel ikke møll. Anonymous poster hash: 7aba6...577 Uten å være møllekspert, så har jeg lest et sted at biller kan bli til møll. Om dette stemmer vet jeg ikke. Har selv hatt litt problem med møll. Lavendel var tingen da. Anonymous poster hash: 30382...90b men jeg har ikke sett noe møll i huset mitt. Har heller ikke sett noe hull i klær. Får vel bare støvsuge som f... Og kaste alt som jeg ser larver på. Samt gå igjennom alt av klær i skapet. Og begynne å støvsuge nøyere under seng og sofa. Er der jeg tror de er. Så håper jeg de ikke er for mange så vi klarer bli kvitt de sånn nogenlunde. De er jo ikke farlige , så om man ser ett par biller i uka er jo ikke verdens undergang. Men jeg liker det ikke nei. Anonymous poster hash: 7aba6...577
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #17 Skrevet 7. november 2013 Larver/egg har underlige tilholdsplasser. Min samboer opplevde et mellarve/bille problem i oppveksten sin, og de måtte rense gjennom hele huset. Men så fant de ut hvor det kom fra, og kan du gjette det? Et spikerhull som ikke ble brukt lengre. Eller et skruehull, jeg husker ikke riktig. Støvsug alle sprekker og hull, hjørner og overalt hvor du kommer til egentlig. Anonymous poster hash: 76bbc...0e7
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #18 Skrevet 7. november 2013 Larver/egg har underlige tilholdsplasser. Min samboer opplevde et mellarve/bille problem i oppveksten sin, og de måtte rense gjennom hele huset. Men så fant de ut hvor det kom fra, og kan du gjette det? Et spikerhull som ikke ble brukt lengre. Eller et skruehull, jeg husker ikke riktig. Støvsug alle sprekker og hull, hjørner og overalt hvor du kommer til egentlig. Anonymous poster hash: 76bbc...0e7 Ok , takk. Skal nok gjøre det. Slitsomt det her. Men men... Anonymous poster hash: 7aba6...577
mamma'n til 2 :) Skrevet 7. november 2013 #19 Skrevet 7. november 2013 Er det disse? http://m.db.no/2012/10/22/tema/bolig/klikk/23990743/?www=1
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #20 Skrevet 7. november 2013 Er det disse? http://m.db.no/2012/10/22/tema/bolig/klikk/23990743/?www=1 Herregud for et stort bilde som kom opp på den linken. Fikk jo helt noia jo .... ÆSJ AS. Så på de der istad, kan hende det er de, men er litt vanskelig å si. Ligner på billene men er ikke sikker på larvene. Tror hvertfall ikke så masse klær vi har er angrepet. Funnet litt overalt før, men nå har mannen sjekket litt å ikke funnet noe mer på klær ennå. Men vegg til vegg teppet på ene barnerommet må vi nok rive opp å sjekke under. Vil det. Er så kvalmt at vi må finne ut hvor det er mest av de. Men skal sjekke hele leiligheten nå. Anonymous poster hash: 7aba6...577
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #21 Skrevet 7. november 2013 Hadde ABSOLUTT kasta alle klærne!Hadde kasta mine egne klærom de hadde vært full av larver og biller,æsj!! Anonymous poster hash: d85f2...c50
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #22 Skrevet 7. november 2013 Finnes i hovedsak på Oslos vestkant?? Så rart! Hvorfor (nesten) bare der?! Den kommer fra Afrika på 60-tallet, men den sprer seg ikke noe særlig, bare holder seg på Vestkanten? Så utrolig snodig! Glad jeg bor på Vestlandet! Anonymous poster hash: f8756...89e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #23 Skrevet 7. november 2013 Hadde ABSOLUTT kasta alle klærne!Hadde kasta mine egne klærom de hadde vært full av larver og biller,æsj!! Anonymous poster hash: d85f2...c50 ja skal det ! Vi bare skjønte ikke helt hva det var. Trodde det bare var fordi klærne hadde blitt fuktige og det hadde tilfeldigvis vært noe insekter der. Men skjønner vel nå at vi har et lite eller stort larve/bille problem her.... Anonymous poster hash: 7aba6...577
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #24 Skrevet 7. november 2013 Siden det var ullklær så kan det kanskje være møll? Det er jo larvene som spiser tøyet. Anonymous poster hash: 30382...90b Nei var ikke bare ull , bare litt ull, mest vanlig bomullsklær. Er bare såå redd det er majorstubiller nå.. Faen as, føler vi må flytte .... Trodde og håpet det var litt biller her pga barna søler med mat å drikke, som jeg ikke har vasket ordentlig opp fordi det var bak seng å sofa. men nå når jeg så fullt av larver på klærne som har ligget under en seng i en oppbevaringspose , så blir jeg redd. Eller egentlig kom ikke larvene før jeg hadde tatt ut klærne å lagt de på vaskerommet i en veske for å vaske det , men så har det nok kommet vann oppi vesken , fordi vi hadde en liten oversvømmelse. HJELP ??? MÅ det være majorstubiller i hele huset nå da??? Anonymous poster hash: 7aba6...577 Siden det var noen ullklær, så kan det være fra de. Og er de sultne nok så spiser de også bomull. Men kan også være Majorstua biller også. Anonymous poster haAtsh: 30382...90b At det er møll mener du ? Men finner jo en bille i ny og ne her hjemme . Så tror det er larvene til disse små billene. Pluss jeg har funnet en larve i en lekekasse og i søppelkassen. Der er vel ikke møll. Anonymous poster hash: 7aba6...577 Nei. Møll er noe helt annet. Herregud, går det ikke an å Google selv. Pelsbillen/ Majorstubillen sprer seg snart over hele Østlandet, og larvene spiser klær. De biter ikke mennesker. http://www.skadedyr.no/biller/pelsbiller-brun-pelsbille.html Anonymous poster hash: 526da...042
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #25 Skrevet 7. november 2013 Finnes i hovedsak på Oslos vestkant?? Så rart! Hvorfor (nesten) bare der?! Den kommer fra Afrika på 60-tallet, men den sprer seg ikke noe særlig, bare holder seg på Vestkanten? Så utrolig snodig! Glad jeg bor på Vestlandet! Anonymous poster hash: f8756...89e Den flyr gjennom åpne vinduer. Og finnes nå over hele Østlandet, i mange boligstrøk. Anonymous poster hash: 526da...042
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå