Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Jeg er gravid og var hos legen i dag. Ikke svangerskapskontroll, men svangerskapsrelatert da jeg måtte be om en gradert sykemelding pga elendig form. Da jeg gikk måtte jeg betale 186,- No big deal, men jeg trodde legetimer generelt i svangerskapet var gratis, så lenge det er graviditetsrelatert. Noen som vet? Anonymous poster hash: 42a75...ee1
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Jeg vet ikke hva som er rett, men jeg betalte ikke noe for timer utenom svangerskapskontroll så lenge det var svangerskapsrelatert. Anonymous poster hash: e40e1...0d8
Edelweis Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Det skal være gratis ja. jeg har aldri måtte betale under svangerskap. var til legevakten med halsbetennelse også, måtte ikke betale da heller!
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Ja, det stemmer at du ikke skal betale så lenge sykemeldingen skyldes dårlig pga svangerskapet, og ikke dårlig form pga andre årsaker.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Skal ikke betale så lenge du er gravid Anonymous poster hash: 719c6...cc8
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Takk dere. Da vet jeg det til neste gang Anonymous poster hash: 42a75...ee1
Vil Skrevet 7. november 2013 #7 Skrevet 7. november 2013 Jeg er gravid og var hos legen i dag. Ikke svangerskapskontroll, men svangerskapsrelatert da jeg måtte be om en gradert sykemelding pga elendig form. Da jeg gikk måtte jeg betale 186,- No big deal, men jeg trodde legetimer generelt i svangerskapet var gratis, så lenge det er graviditetsrelatert. Noen som vet? Anonymous poster hash: 42a75...ee1 Jeg betalte ingenting. Var på kontroll og ble delvis sykemeldt i samme slengen..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Så lenge det er svangerskaps relatert, så skal du ikke betale nei. Om du allerede har betalt, så kan du søke om å få igjen pengene, det vil bli innvilget uansett, men må søkes om pga papirarbeidet rundt det, om du har fått regning på det, så er det bare å ringe inn og si det var pga svangerskapet. De i skranken (om det var der de sa du måtte betale?) har en tendens til å ikke få med seg at det er pga svangerskap, så lenge det ikke er standard kontroll. Jeg har fått på regning en tur, ringte inn den gangen, også har jeg betalt i skranken, søkte om å få igjen pengene, og fikk de igjen på samme vis som man får igjen det man har betalt for mye for å få frikortet sitt. Selv gikk jeg på legekontoret og forhørte meg, fikk søke skjema av de der. Anonymous poster hash: c2759...2e7
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 Gratis, gratis og gratis! Rart at legekontoret ditt ikke vet det!?!? Anonymous poster hash: dd38e...97e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Dersom ikke legen sier fra til de som sitter i skranken og tar betaling at det er svangerskapsrelatert kan ikke jo ikke de vite dett:) Så si i fra, så slipper du å betale neste gang. Anonymous poster hash: ed37e...d6c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #11 Skrevet 7. november 2013 Her er selve timen gratis, men man må betale et lite beløp for evt. utstyr som må bli brukt ved spesielle undersøkelser. Jeg tar auto-blodtrykk i svangerskapet og må betale litt over 100 kr for det hos fastlege. Er på svangersapspoliklinikk en gang i uka og tar CTG bl.a, der er alt gratis. Anonymous poster hash: e1653...ee1
Hjertefru Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 Sånn jeg forstår det skulle du ikke betalt noe. Men det finnes unntak, jeg måtte sy et kutt som gravid og det måtte jeg betale for. Hadde jo ikke skjært meg pga graviditeten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå