Gå til innhold

Hva skjer på overtidskontroll??

Anbefalte innlegg

Skal på overtidskontroll i morgen :) Hva kan vi forvente at skjer da?

Jeg er en uke på overtid i morgen, 22dager på overtid ut ifra menstermin ;) Håper virkelig de tar det i betraktning! Har masse vonde kynnere/rier som ikke kommer i gang, er passe utslitt etter å ha gått sånn i over 3uker og alene ansvar for ei lita frøken på 13 måneder hele dagen ;)

Håper jeg på for mye? :P hehe :) Noen med erfaringer? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144095103-hva-skjer-p%C3%A5-overtidskontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg var på overtidskontroll på Ullevål sist graviditet 10 dager over UL-termin. Jeg satt først med sånne reimer over magen (husker ikke hva det heter) som måler hjertet til lille og sammentrekninger i livmoren- samtidig som jeg selv skulle trykke på en knapp hver gang jeg kjente spark/bevegelse. Etter på dette var jeg inne hos en lege som så på ultralyd, og sjekket åpning/modning. 

Det ble konkludert med at jeg hadde på grensen lite fostervann, at babyen ikke hadde vokst de siste fem ukene (at hun var 2-2,5 kg) og at jeg ikke var i nærheten av å gå i fødsel. Jeg fikk derfor beskjed om å komme igjen dagen etter for igangsetting. 

Jeg var ferdig å føde under et døgn etter denne kontrollen, fødselen kom i gang spontant (var ferdig å føde da jeg egentlig hadde time for innleggelse), babyen veide 3,9 kg og jordmor mente jeg hadde normal menge fostervann. Legen jeg var hos var veldig ung og nyutdannet, så mulig derfor det ble så mye feil...

Jeg ønsket ikke igangsetting selv, så var glad for dette. Skjønner at du blir nervøs av å ha gått såpass langt over egen termin! Lykke til, og håper babyen din kommer snart!

Hei! Jeg var på overtidskontroll på Ullevål sist graviditet 10 dager over UL-termin. Jeg satt først med sånne reimer over magen (husker ikke hva det heter) som måler hjertet til lille og sammentrekninger i livmoren- samtidig som jeg selv skulle trykke på en knapp hver gang jeg kjente spark/bevegelse. Etter på dette var jeg inne hos en lege som så på ultralyd, og sjekket åpning/modning. 

Det ble konkludert med at jeg hadde på grensen lite fostervann, at babyen ikke hadde vokst de siste fem ukene (at hun var 2-2,5 kg) og at jeg ikke var i nærheten av å gå i fødsel. Jeg fikk derfor beskjed om å komme igjen dagen etter for igangsetting. 

Jeg var ferdig å føde under et døgn etter denne kontrollen, fødselen kom i gang spontant (var ferdig å føde da jeg egentlig hadde time for innleggelse), babyen veide 3,9 kg og jordmor mente jeg hadde normal menge fostervann. Legen jeg var hos var veldig ung og nyutdannet, så mulig derfor det ble så mye feil...

Jeg ønsket ikke igangsetting selv, så var glad for dette. Skjønner at du blir nervøs av å ha gått såpass langt over egen termin! Lykke til, og håper babyen din kommer snart!

Tusen takk for svar! :) 

Da vet jeg litt mer hva jeg går til i morgen! Vet liksom ikke helt om jeg skal grue eller glede meg, hehe! Uansett er det like før nå :) Håper selv på naturlig fødsel og at det skal sette i gang av seg selv denne gangen. Forrige gang ble det i gang satt to dager før termin pga. vannavgang og null rier, det hele endte i hastesnitt. Ingen skrekk opplevelse fra da egentlig, men vil gjerne at det skal skje naturlig nå! :) Samtidig som jeg er så nervøs med tanke på at jeg er 22 dager over mens terminen! 

:)

Hei! Fødselen startet av seg selv klokka 5 på morningen i går, så vi rakk aldri noen overtidskontroll! :) Hadde en flott fødselsopplevelse! Kom inn med 4cm klokka 9, hadde 6cm klokka 11, valgte da epidural som dessverre kun funket på en side (men må erlig innrømme at det var mye bedre enn ikke noe! :P ) Og full åpning klokka 13! :) Prinsen var stor, så han brukte litt tid på å komme godt nedover! Måtte stimulere litt for å få gode pressrier, og han var ute klokken 16.57 :) Slapp heldigvis tang eller sugekopp, selv om de sto klare ;) Må virkelig si jeg hadde en super fødsel denne gangen og er glad det gikk såpass kjapt ;) Han var 4735gram og 57cm LANG!!!! Dessverre svelget han en del missfarget fostervann, og må ligge litt til observasjon på nyfødt avdeling. Men alt ser foreløpig veldig bra ut :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...