Gå til innhold

kunne du vært sammen med en "utlending"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, var sammen med en Amerikaner i 3 år.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To av de tre jeg har delt tilværelse med i mitt voksne liv er utenlandsk. Den norske av eksene var desidert vanskeligst å leve med. Dansken min har jeg på livstid, for han er det helt himmelsk å leve med. <3

Skrevet

Jeg er gift med en amerikaner, så ja. 

Jeg tror derimot ikke jeg hadde klart å vært i et forhold hvor man konstant måtte manøvrere seg igjennom kulturforskjeller. Religioner som tar mye "tid" og som berører mange deler av livet hadde jeg heller ikke orket. 

Skrevet

Siden jeg er gift med en høy, mørk og skremmende kjekk muslimsk mann av utenlandsk opprinnelse; ja!

Anonymous poster hash: 55a4b...351

Skrevet

Ikke neger eller asiat eller noe halv-svart

Anonymous poster hash: aeab6...c81

Skrevet

Siden jeg er gift med en høy, mørk og skremmende kjekk muslimsk mann av utenlandsk opprinnelse; ja!

Anonymous poster hash: 55a4b...351

Skremmende er nok stikkordet ja :laugh:

Anonymous poster hash: b8ccd...0a0

Skrevet

Vel, jeg har vært gift med en i 10 år nå, så ja det kunne jeg.

Utlendinger er forskjellige, som folk flest. Syns det var er rart spørsmål.

Anonymous poster hash: 18593...db8

Skrevet

Jeg er utlending og gift med en utlending. Kunne aldri vært sammen med en norsk gutt. Ikke at det er noe galt med de, men som noen her skrev, det er kulturforskjeller.

Anonymous poster hash: 7d8fe...fc3

Skrevet

Kunne fint vært sammen med en utlending med tilnærmet lik kulturell bakgrunn. Men thats it!

Kunne aldri vært sammen med en praktiserende religiøs person, uansett religion.

Skrevet

Nei, kunne ikke falt med inn å være sammen med en Nordlenning.

Anonymous poster hash: c821f...ef3

Skrevet

ja og ja.

1 xen var kameruner, 2xen palestiner, 3xen nordmann. mannen er nigerianer

Skrevet

Det blir som og sammenlikne det og bli sammen med en fra by når man selv elsker bygda og omvendt. Man har ulike forventninger og  ønsker til tilbud både mtp offentlige tilbud og andre service og underholdnignstilbud. Aktivitetersmuligehter for barn er også veldig forkjellig, og mens bygda ofte baserer slike ting på frivillighet og innsats for alle og rimeligre pris, er bynee mer basert på betling, og innkjøpt hjelp.

En utelnding fra samme "miljø" er kanskje enklere og  leve sammen med enn en som har helt andre ønsker og oppfatninger om hvordan fritida skal benyttes og pengene brukes. Nå endte jeg opp med en mann fra samme sted som meg, så har ikke hatt noe kulturkrasj hverken pga annen nasjonalitet eller annet miljø. Men interessemessig er vi langt fra hverandre, noe  som for OSS var en fordel. De store ulikheten der gjorde at vi tidlig i forholdet måtte inngå kompromiss. Diskusjon om dosetet blir liksom bagateller da..

Skal ikke se bort fra at to menneser fra to ulike nasjonaliteter får det BEDRE enn to fra veldig like forhold/land/steder. Man opplever fort ulikehter i bakgrunn, meninger og interesser, og disse må man ta tak i ganske tidlige. Istedet for at når man møter en gjennom en interesse f.eks, fra samme land OG sted som seg selv,- så starter man med at ALT klaffer, fra det og like utseende, humor og interesser, tilog etter hvert oppdage små og større ulikheter.Om ulikhetene fra STARTEN av er tydelig, tror jeg de mange gang kan være enklere og gjøre noe med.

Anonymous poster hash: 2c21e...e75
Skrevet

Jeg er gift med en utlending.  Ser ikke helt problemet.  Vi traff hverandre da begge jobbet med i et tredje land, vi hadde dermed samme jobb og samme kollegaer da vi traff hverandre!

Anonymous poster hash: d59b2...395
Skrevet

Nei... 

Anonymous poster hash: 9dcc1...aa9
Skrevet

Det kommer ann på kulturen. Ville ikke vært sammen med en muslim, jøde, katolikk osv.

da måtte isåfall personen ikke vært relgiøs.

Anonymous poster hash: e5e08...b9f
Skrevet

Har vært sammen med en bergenser. Og en danske. Det var mye vanskeligere å forholde seg til bergenserens rariteter enn danskens ;)

Anonymous poster hash: 9ab8a...8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...