Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Hvor mye ull trenger jeg? Luer, jakker osv? Hjelp!! Anonymous poster hash: a38ca...3a9
Lalina Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Noe ull er jo fint men det er smak og behag. Jeg hadde det godt og varmt hjemme så brukte lite ull innendørs. Tok på ulldress når vi skulle på trilletur. Lue av ull og litt tykke babyullvotter brukte jeg mye. Nøstebarns ullfleece er topp. Jeg brukte lite jakker, hadde heldresser i stedet.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Du trenger egentlig bare ulltøy. Bomull blir bare klamt, men ull er temperaturregulerende både inne og ute. Anbefaler virkelig ullpysj fra nøstebarn også. Anonymous poster hash: a4218...01c
Tullemor29 Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Enig i at du trenger bare ullklær. Jeg fikk datteren min i desember og venter nr. 2 i februar, og synes ull absolutt er best! bomull er deilig, men blir fort klamt ja, og hvis det da blir kaldt så er babyen våt og kald. Ull puster og regulerer varmen. Jeg har også handlet mye på nøstebarn, og ullpysjen er super Jeg kom også over noe veldig deilig fra celavi på http://smaaungene.no/products/celavi-heldrakt-ull-rosa som jeg ikke har sett før, måtte bare bestille det selv om jeg har mye arveklær fra nr.1 Heldress er et must ja, jakker og gensere er bare klønete på små babyer synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 IKKE KJØP ULL FØR DU VET AT BABYEN TÅLER DET!! Body, strømpebukse + helseteppe til innebruk. Bomull blir ikke klamt, da har man feil temperatur inne. Dress i fleece eller ull til utebruk Du trenger et par gode luer Pose til vogna (Voksi Urban anbefaler jeg) Anonymous poster hash: 7d80c...99d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Takk for svar alle dere! :-) noterer det ned nå, skal handle ferdig mye i morgen tenkte jeg. Men det med at babyen ikke tåler ull, kan man ikke kjøpe de med ull/bomull? er ikke de like gode, eller er ren ull best? ser for meg at ren ull kan klø sånn på en liten sart babyhud? Anonymous poster hash: a38ca...3a9
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #7 Skrevet 7. november 2013 Venter januarbaby jeg også, og har kjøpt en del merinoull, som er MYKT og ikke kløete i det hele tatt. Satser på at baby tåler det... Anonymous poster hash: 3c94e...0ef
Tullemor29 Skrevet 10. november 2013 #8 Skrevet 10. november 2013 Mitt intrykk er at det er få babyer som ikke tåler ull. Selvfølgelig kan det jo hende og man må ta hensyn til det. Jeg ville likevel ha kjøpt litt ull til å ha klart. Det finnes så utrolig mye mykt og deilig ull nå som ikke klør..
Gjest Anybody Skrevet 10. november 2013 #9 Skrevet 10. november 2013 Kjærlighet, bleier, pupper, og noe mykt innetøy,lue, vogn, dyne og en myk ullderess til å ha ute i vognen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå