Gå til innhold

Når bruker skoleungen din ullongs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krangler med min hver dag

Anonymous poster hash: ef7a4...bd5

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

6 åring i 1 kl her.

Han bruker det hvis det ikke er mer enn 3-5 grader midt på dagen. Men på turdag har han det under overtrekksbukse.

De dager han ikke bruker longs har han foret bukser eller litt tykkere dongri.

Imorgen er det meldt 9 grader på dagtid. Da har han bare bukse og sokker

Gjest Julia1984
Skrevet

Bor også i Vestfold. Bruker altså ikke longs på vanlige skoledagen hvor det er mer enn 5 grader. Han svetter sånn. Aktiv gutt

Skrevet

Jeg har heldig vis barn som har vokst opp med å være mye ute og som derfor har lært seg at det ikke er godt å fryse, men at det heller ikke er farlig å være litt kald. De bestemmer derfor selv hvor mye de vil ha på seg. Nå går de i 2. og 4. og regulerer det helt fint selv.

Noen ganger gir jeg dem et tips om at det er kaldere enn vanlig, men de avgjør  selv. Noen ganger har de frosset, men da kler de mer på seg neste dag eller skifter på seg litt ekstra på skolen. Det har aldri vært noe problem. Vanligvis foretrekker de ullongs og trøye fra det er rundt +5 og så tar de heller av seg jekkea om det blir varmt.

Anonymous poster hash: 03cde...d88
Skrevet

Min har brukt det ganske lenge allerede, østlandet. Hun er seks år og frysepinn.

Anonymous poster hash: 0ef98...1bb

Skrevet

7klassingen bruker, hun burde ha brukt det lenge men ikke så gøy når få andre i klassen bruker det og heller ikke flere i huset. 3 og 5klassingene er veldig varme av seg,så de brukte strømpebukse kun når de var på turer ifjor. De tar på seg dressen om de syns det er kaldt, de bruker heller dress enn strømpebukse. Så lenge jeg vet de er flinke med dette så maser jeg ikke om strømpebukse. De blir ikke forkjøla, noe 7klassingen blir så fort det bare er ett vindpust ute. De er så forskjellige, og må nesten tilpasse klærne etr hvor varme eller kaldede er.

Anonymous poster hash: 68d25...39c

Skrevet

7-åringen bruker hver dag nå, her utenfor Bergen.

Hun begynte på eget initiativ, fordi hun syns det var kaldt ute.

Da hadde hun brukt ulltrøye under genseren en liten stund, men begynte som sagt å ta på seg stilongs også, fordi hun frøs på bena når hun gikk til skolen. Hun er en frysepinn, lik sin mor :-)

Anonymous poster hash: b5e36...75b
Skrevet (endret)

Bor i Vestfold. 10-åringen bruker det hver dag og har gjort det i en mnd tenker jeg. 7-åringen bruker det aldri. Hun misliker longs veldig sterkt, og fryser ikke like lett som broren. Hun er verken mer syk eller forkjølet enn broren, så jeg er overhodet ikke interessert i å krangle om noe sånt. (Ikke nå lenger. Prøvde meg mye i bhg, men må bare innse at det ikke går).

Endret av Mandala
Skrevet

jenta mi i 2 klasse bruker det hver dag. er kaldt her. enten ullstilongs eller ullstrømpebukse! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...