Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Har en stesønn som bor langt vekk, han er verdens nydeligste,men er for liten til og dra alene til faren sin,så bare lurer bør mor og sønn komme hit engang i måned, og far til dem,blir jo veldig dyrt,jeg føler vel at det er best at han drar,men han er dårlig med penger,og låner ofte av meg,jeg har ikke så god råd heller,klarer meg selvfølgelig,men tar tid før han betaler tilbake. Jeg ønsker og gjøre barnets beste og det er at faren drar dit,men jeg føler at ikke jeg kan gå personlig konkurs for det,har jo en til og ta oss av,men stesønnen min er så viktig for meg,er jo tross alt halvbroren til sønnen min og jeg føler stor skyld for at han ikke kan dra hvis jeg ikke låner han. så hadde blitt glad for tips Anonymous poster hash: 4aefc...61e
Gjest mamma til goprinsen Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Jeg har også en stesønn,vet ikke hvor gammel din er,men min er under 3,og bor langt vekk, og er over 8 timer med tog,så her må min samboer drar hver mnd,men tilbake til hovedproblemet ditt, du må bare la være og låne han penger hvis han ikke er flink til og betale tilbake, og synes ikke at du skal gå rundt og ha dårlig samvittighet for det,selvom jeg skjønner du har det,men er ikke riktig. Gir deg en stor varm klem
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Jeg tenker at enten dere eller moren bør flytte slik at barnets foreldre blir boende i nærheten av hverandre. Foreldre som velger å flytte 8 timer vekk fra barna sine eller som flytter vekk medd barnet er normalt sett ikke gode foreldre. Anonymous poster hash: 55a79...862
monson Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Hmm, jeg tenker at det kommer ann på hvem som flyttet "vekk" jeg. Den som gjorde det den burde reise. Med mindre det er veldig langt og slitsomt for barnet da..
monson Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Jeg tenker at enten dere eller moren bør flytte slik at barnets foreldre blir boende i nærheten av hverandre. Foreldre som velger å flytte 8 timer vekk fra barna sine eller som flytter vekk medd barnet er normalt sett ikke gode foreldre. Anonymous poster hash: 55a79...862 Enig. Bortsett fra den kommentaren om at man ikke er gode foreldre.. Kanskje noen måtte flytte pågrunn av jobb. Men, så snart man kan skifte jobb igjen så burde man flytte nærme barnet sitt tenker jeg..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Jeg tenker at enten dere eller moren bør flytte slik at barnets foreldre blir boende i nærheten av hverandre. Foreldre som velger å flytte 8 timer vekk fra barna sine eller som flytter vekk medd barnet er normalt sett ikke gode foreldre. Anonymous poster hash: 55a79...862 Enig. Bortsett fra den kommentaren om at man ikke er gode foreldre.. Kanskje noen måtte flytte pågrunn av jobb. Men, så snart man kan skifte jobb igjen så burde man flytte nærme barnet sitt tenker jeg.. Derfor jeg skrev "normalt sett" ikke "bestandig". Anonymous poster hash: 55a79...862
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #7 Skrevet 7. november 2013 Uansett om mor og gutten reiser til dere eller far reiser til dem så skal de dele på å betale. Så betale for reiseutgifter må han uansett. Anonymous poster hash: 42c65...253
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Det var moren som velgte og flytte. Vi har nettverk her og de nærmeste og fleste i familien i nærheten,men hun flyttet fordi familien hennes bor der hun bor nå Anonymous poster hash: 4aefc...61e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 Normalt sett er det vel samværsforelder ansvarlig for å hente og bringe (med mindre det fører til vesentlig ulempe for barnet). Utgiftene til reise for barnet og for en voksen som følger så lenge barnet ikke kan reise alene, skal fordeles mellom foreldrene i forhold til inntekt. Ut over det ville jeg helt klart vurdert f.eks. en uke i mnd heller enn annenhver helg hvis det er veldig langt å reise. Anonymous poster hash: 956fc...094
monson Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Det var moren som velgte og flytte. Vi har nettverk her og de nærmeste og fleste i familien i nærheten,men hun flyttet fordi familien hennes bor der hun bor nå Anonymous poster hash: 4aefc...61e ja, hun over her sa jo at man kan dele på utgiftene og det synes jeg høres ut som en bra midlertidig ordning ?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #11 Skrevet 7. november 2013 Ja, gjør det låner han gjerne,men vil ha de igjen også. men må han har det skriflig, tror ikke eksen hans går med på det,skal på fvk 25 november,da bør han ta det opp der? Anonymous poster hash: 4aefc...61e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå