Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Hva legger dere i ordet integrering? Når er man fullt integrert? Tror dere noengang man kan integrere (assimilere?) en hel folkegruppe? Om du flyttet til Palestina, ville du glemt din norske kultur og bli palestinsk fordi landet forventet det av deg? Eller kan vi bedre tilrettelegge; slik at flere grupperinger kan leve sammen? Anonymous poster hash: 2209c...396
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Ingen? Anonymous poster hash: 2209c...396
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Assimilere er det man feks. gjorde med den samiske befolkningen. Alt det samiske skulle bort. Språket skulle ikke snakkes, kofter og skalla skulle bort, all samisk kunsk måtte legges vekk og alle samene skulle være norske på alle mulige måter. Det ble en skam å være samisk fordi man ikke skulle få beholde noe av sin egen kultur og språk. Å integrere er å sammensmelte den kulturen du har og den kulturen du får. Man integrerer det ene i det andre uten å måtte utslette den ene eller den andre. Anonymous poster hash: b0644...978
Skautrollet Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 jeg ville nok aldri glemt min norske kultur, eler tradisjoner for den saks skyld. men jeg ville nok gjort mitt for å lære meg så mye som mulig om kulturen i det nye landet jeg var kommet til. har bodd ett år i Nigeria så da måtte jeg gjøre det. lærte meg kulturen, lærte litt av språke/ne(flere stammespråk der så lærte meg bare ett av dem), spiste maten og deltok i tradisjonelle feiringer
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 jeg ville nok aldri glemt min norske kultur, eler tradisjoner for den saks skyld. men jeg ville nok gjort mitt for å lære meg så mye som mulig om kulturen i det nye landet jeg var kommet til. har bodd ett år i Nigeria så da måtte jeg gjøre det. lærte meg kulturen, lærte litt av språke/ne(flere stammespråk der så lærte meg bare ett av dem), spiste maten og deltok i tradisjonelle feiringer Dette. Drar man til et annet land bør man leve livet som dem man kommer til. Fortsetter man i samme spor som hjemme viser man dårlige holdninger overfor dem man kommer til. Anonymous poster hash: b15ed...d69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå