Gå til innhold

Hva er forskjellen på å være : eiendomsmegler, megler og eiendomsmegler fullmektig ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde at en megler er og var en eiendomsmegler... Men ble nyskjerrig når jeg så en reklame for er meglerfirma her i byen og de ansatte var da altså : megler, eiendomsmegler og eiendomsmegler fullmektig.... Så hva er forskjellene ????

Fortsetter under...

Skrevet

Tror det skal være likt , bare med forskjellige navn. En megler er en megler, med mindre det er snakk om en annen type megler, f.eks finnes det meglere som driver med konfliksløsninger etc, men en eiendomsmegler kan man også fint kalle en megler, for det er jo det han/hun er!

Anonymous poster hash: 51632...2da
Skrevet

Ingen aning, og dessuten er de kun selgere, hele gjengen. Det krever jo ingen utdanning, akkurat.

Anonymous poster hash: aee83...918
Skrevet

Tror det skal være likt , bare med forskjellige navn. En megler er en megler, med mindre det er snakk om en annen type megler, f.eks finnes det meglere som driver med konfliksløsninger etc, men en eiendomsmegler kan man også fint kalle en megler, for det er jo det han/hun er! Anonymous poster hash: 51632...2da

Eiendomsmegler er en som har tatt bachelor i eiendomsmegler og har hatt minst to års praksis og tatt minst 30 oppgjør for å få tittelen eiendomsmegler

Megler har ikke tatt studie, men kan ha tatt overgangsordning eller er jurist.

Eiendomsmeglerfullmektig mangler 30 oppgjør før de får tittel.

Mangel på kunnskap å tro at eiendomsmeglere ikke har utdannelse. Det er nettopp et krav at de har det; enter jurist eller bachelor i eiendomsmeglerfaget...

Anonymous poster hash: 96e3c...6e1

Skrevet

Ingen aning, og dessuten er de kun selgere, hele gjengen. Det krever jo ingen utdanning, akkurat. Anonymous poster hash: aee83...918

Man må gå 3 år på BI eller jurist for å få lov til å praktisere eiendomsmegling :)

Anonymous poster hash: 96e3c...6e1

Annonse

Skrevet

Å, må man? Ja, men da lærte jeg noe nytt.

Anonymous poster hash: aee83...918

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...