Gå til innhold

Løslatelse av trippeldrapssiktet !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge artikkel på Dagbladets nettside ønsker hans forsvarer at siktede skal løslates og politiet er redd for at han skal gå under jorda ?? Er det virkelig en mulighet for at en person som har drept tre mennesker bare kan spasere ut av politistasjonen etterpå. Hvordan kan politiet frykte dette ??? Hvem er det som bestemmer i dette landet ? Det er jo ikke logisk!

Anonymous poster hash: 25261...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke akkurat noen stor overraskelse at forsvareren ønsker det? Det er jo milevis derfra til at han faktisk løslates. Det er det jo domstolen som bestemmer

Skrevet

Det er jo jobben til en forsvarer og argumentere for at klienten sin ikke skal sitte i varetekt. Har aldri hørt en forsvarer som sier: Jodda, klienten min vil gjerne sitte i varetekt i noen uker.

Og så argumenterer politiet imot. Og i saker som det her er det jo en selvfølge at han blir satt i varetekt. 

Sånn er gangen på fengslingsmøter. Ro ned egga.

Anonymous poster hash: 708b1...66d
Skrevet

Men når det står at politiet frykter det så må det jo være en viss mulighet for at det skal kunne skje. Og det burde det jo ikke være. Når noen gjør noe sånt så burde det ikke være et fnugg av tvil om at personen blir borte fra samfunnet lenge. HI

Skrevet

Det er jo det politiet argumenterer med. De kan jo ikke bare gå inn i rettsalen og si at vi vil ha han varetektsfengslet fordi vi bare vil det. De må jo ha en grunn og denne gangen er grunnen fordi han vil forsvinne hvis ikke.

Lov å bruke hue..

Anonymous poster hash: 708b1...66d
Skrevet

De vil jo ikke varetektsfengsle han "bare fordi de vil det" men når noen har drept og du vet uten tvil at det var han så burde de ikke engang behøve å begrunne hvorfor. Du dreper - de finner deg - fengsel/psyk.inst. Det eneste retten behøver gjøre er å bestemme lengden på straffen.

Skrevet

Kjenner jeg koker over selv, fy flate fir et rettssystem vi har i Norge..

Jeg har INGENTING imot utlendinger, og er ingen rasist. Men jeg blir så sint og fortvila over at denne mannen i frustrasjon over å skulle bli sendt hjem begår drap for å få fortsette og være i dette landet, og straffen han får: Han får bli.. Vi skal bruke av våre resursser, penger og tid på denne mannen, som tok 3 uskyldige liv og ødela flere pårørendes!! Jeg syns mer enn noe, at denne mannen skulle blitt sendt i fengsel i sitt eget land, det er straffen han skulle fått for det han har gjort.. Det burde jo ikke være slik at det skal nesten lønne seg å gjøre som han gjorde?!

Anonymous poster hash: 584ae...af5

Skrevet

Men når det står at politiet frykter det så må det jo være en viss mulighet for at det skal kunne skje. Og det burde det jo ikke være. Når noen gjør noe sånt så burde det ikke være et fnugg av tvil om at personen blir borte fra samfunnet lenge. HI

Jo, selvsagt burde det være en mulighet for at det kan skje! Det er jo det som er rettsstaten: Det er opp til en uavhengig domstol å vurdere om vilkårene for varetekt foreligger, ikke politi, eller forsvarer for den saks skyld. Hvis de ikke gjør det, skal jo vedkommende løslates. Det kan jo ikke være sånn at politiet bare kan holde hvem de vil fengslet. I dette spesielle tilfelle er det vel liten tvil om at han kommer til å bli sittende i varetekt, men det skal jo uansett avgjøres av en domstol.

Skrevet

Dobbeltposting er fjernet :)

Himmel og hav

Brukermoderator

Skrevet

Passer ikke helt, men vil dele denne:

http://www.p4.no/story.aspx?id=548313

Syns forresten det er en smule overreaksjon å hisse seg opp over rettssytemet i Norge, det er da ingen som tyder på at han skal løslates?? Men klart man må igjennom forhandlinger i retten, det er viktig i en rettsstat. Og hvor kommer konklusjonen fra at han gjorde dette for å bli i Norge? Er ikke det litt tidlig? (Sier ikke at det er feil, men vi kan da ikke vite det nå.) Det finnes feks noe som heter psykostisk tilstand? Trenger ikke gå lenger enn til det forferdelige "Halloween"-drapet.

Anonymous poster hash: 7b69a...ca8
Skrevet

Beklager men jeg ser ikke logikken i at det skal være en mulighet for at siktede skal kunne gå fri. Omstendigheter for mildere straff ja. Det er der jeg tenker rettssystemet kommer inn. Har du stjelt i butikken eller kjørt for fort så kan du gå gå fri for du utgjør ingen fare for samfunnet. Men det burde stå i lovverket at en som blir sett på som en fare for samfunnet (en som dreper) blir satt vekk med umiddelbar virkning.

Skrevet

HI der oppe

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om siktede er gul, brun eller rosa. Om han er frisk eller psyk spiller heller ingen rolle. Om han er nordmann, amerikaner eller australier har ingen betydning. Jeg lurer heller på om det må være noe galt med det norske rettssystemet når det faktisk finnes en bitte bitte bitte liten mulighet for at en som et siktet for drap kan gå fri. Altså bare spasere ut på åpen gate igjen. HI

Skrevet

Har en sak med lignende problemstilling i Fredrikstad om dagen..

http://touch.f-b.no/nyheter/loslot-utvist-27-aring-etter-avhor-1.8148441

Vold, komatøst offer, voldsutøver er utvist fra Norge, men man finner ikke

ID-papirer på mannen, så politiet kan ikke begjære fengsling..
Altså -mannen løslates etter avhør..

Jeg kan for lite om rettssystemet til å uttale meg, 

men jeg kan tillate meg å si at dette ikke gir meg noen god magefølelse, akkurat.. 

Anonymous poster hash: 43411...335
Skrevet

Akkurat det samme som dette skjedde jo for ti år siden , en utlending som skulle sendes ut , drepte 2 stk på bussen , nå er han fri , i NORGE.

Så når dette faktisk er noe man kan gjøre for å få bli her så sier det seg selv at de prøver !

Bare tenk hvor mye bedre de har det her, tilogmed i fengsel enn i hjemlandet sitt.

HELT helt sinnsykt! De skulle jo bare blitt drept .

Anonymous poster hash: cb2b8...c32
Skrevet

Det er jo akkurat dette som skremmer vettet av meg. Hvem vet hvor de dukker opp neste gang? Av alle lover og regler som regjeringen trer nedover hodet på oss.... Kan ikke noen kyndige menn og kvinner sette seg sammen i et lite rom med penn og papir og sørge for at slikt ikke kan skje ? Er det SÅ vanskelig?? HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...