Gå til innhold

dere som ammer og gir fast føde...

ett til!

Anbefalte innlegg

Skulle virkelig tro at dette var første gangen for meg,men jeg har faktisk ammet to andre barn, men jeg glemmer så lett!

Når dere har introdusert fast føde ,når ammer dere?Før måltidet,rett etterpå eller litt senere?

Jenta mi er straks 6 mnd,og spiser nå grøt til formiddagsmat,frukt/grønnsaker til middag og grøt til kvelds.

Ammer jeg før måltidene,vil hun ikke ha fast føde. Ammer jeg rett etter er hun ikke sulten...

Jeg vil jo fortsette å amme henne så lenge som mulig,men jeg kjenner jeg blir litt stresset av å hele tiden tenke mat!Når fikk hun sist,når er neste måltid,når amma jeg sist osv.

Hun ammes to ganger på natta, og jeg er redd at om jeg avslutter nattamming, vil jeg ikke ha noe melk igjen...

Hvordan gjør du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammer før smaksprøver, men nå som det er litt mer enn smaksprøver ammer jeg ca en times tid før mat. Nå er det fremdeles veldig små mengder her da og det funker bra så langt. Etterhvert erstatter man jo hele puppemåltidet med fast føde :) Det kommer jo an på interessen til barnet osv hva som er riktig tidspunkt for det, men det høres jo ut som du kan prøve å amme en god stund før maten og se omn det funker. Når babyen er 6 mnd er det ikke noe problem at de får fast føde som måltid alene når man vet at de tåler det som blir servert. Ved nye matvarer kan man forsatt amme før små smaksprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å gi så tørr mat som mulig (babystyrt tilvenning (BLW) er mye basert på dette) og ikke pushe på for å gi så mye vann som mulig ved siden av. Da er det ofte lettere å få barnet til å slokke tørsten med morsmelk. Vann lærer de alltids å drikke uansett om man venter et par måneder med å introdusere det som drikke til maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å amme når han våkner, vente en halvtimes tid eller noe sånt og så gi mat. Og så får han litt påfyll etterpå, før han skal sove. Gutten min er 7 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...