Gå til innhold

Sikkert et teit spørsmål, men har tenkt å fryse av fryseren..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bruke en føner for å få løs de store isklumpene?

Anonymous poster hash: f9bb9...b41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg skjønner spørsmålet, men jeg tolket det dit hen at dette blir svaret mitt: Du skal vel ikke hete opp noe som helst, men bruke en "ishakke" for å få vekk rim og is. 

Anonymous poster hash: a7e58...809
Skrevet

Antar det er avise du mener.

Hårføner trikset er treigt, ta heller å bruk varmt vann og bruk oppvask hansker.

Ikke bruk metall men tre når du skal hakke.

Aviser på gulvet er og greit for å samle opp vann

Skrevet

Tøm fryseren for mat og slå den av. Deretter setter du inn bøtter, boller og kjeler med varmt vann og lukker døren. Det tiner isen slik at du slipper å bruke hakke ol. Sjekk fremdriften hver kvarter og sett eventuelt inn nytt varmt vann om nødvendig. Hvor mye varmt vann du trenger kommer ann på hvor mye is det er. Denne måten er mye mer skånsom mot fryseren enn å hakke. Det er mye enklere også.

Anonymous poster hash: 80554...cc3
Skrevet

Tøm fryseren for mat og slå den av. Deretter setter du inn bøtter, boller og kjeler med varmt vann og lukker døren. Det tiner isen slik at du slipper å bruke hakke ol. Sjekk fremdriften hver kvarter og sett eventuelt inn nytt varmt vann om nødvendig. Hvor mye varmt vann du trenger kommer ann på hvor mye is det er. Denne måten er mye mer skånsom mot fryseren enn å hakke. Det er mye enklere også.

Skulle akkurat til å si dette :) 

Veldig lettvint og greit! 

Skrevet

Ikke bruk hakke, samboeren min gjorde og ødela hele greia (nå har vi kjøpt isfritt, hehe). Sett inn boller med kokende vann når du har tatt ut mat og skrudd av strømmen. Bytt vannet etterhvert. Da løsner det av seg selv

Anonymous poster hash: f14a2...d5d

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Holder med denne.. Gjorde det samme nylig (vi forbereder oss på å få en slaktet og oppdelt gris på godt over 100 kg)

Uansett.. Om fryseren er litt nyere modell, så har den også en propp i bunnen, som man kan åpne opp, om du har det, husk å lokalisere hvor vannet kommer ut på utsiden, og sett noe under der, da går det hele fort for seg :) Med nok varm damp i fryseres, så er det ikke lange tiden før det er avrimet og du kan få på plass maten igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...