Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Jeg vurderer sterkt og prøve deres 5dagers meny, "ekspress" for 1095 kr i uka. Tenkte at måltidene derfra, som blir levert mandag ettermiddag, kunne vært middag tirs-, ons-, tors-, søn- og neste mandag? Er holdbarheten på råvarene såpass at det går greit? Fredager er det jo tacodag, og lørdag lager vi ofte noe litt bedre og skeier ut med ferskvaredisken på Meny etc..... Jeg renget 1000 i tilegg iuka på middag fredag (den er jo billig) og lørdag, inkl brus, vin og/eller øl og snack... Froksost og frukt kommer da i tilegg. Om jeg regner en 1000 lapp på det i uka, iberegner da andre dagligvarer som brødposer, zalo, tørkepapir osv.. er jeg på 3100 i uka, og slipper og tenke på middag alle dager bortsett fra lørdag.. Det vil si ca 13000 i måneden på mat mm......Egentlig tror jeg ikke et er så mye mot hva vi bruker nå.... Men igjen, er det noe særlig? funker det? liker barna det? Holdbarhet på varene, er det ok? Vi er 2voksen og 2 barn og jeg vet ærlig talt ikke hvor mye vi bruker på mat i uka. men tenker om middagen blir levert på døra, kan frokost/kvelds for ei uke lett kjøpes inn på en dag,-også slipper man innom butikken mer enn to gang i uka. EN dag for frokost/kvelds, frukt og grønt, og andre ferskvarer og en dag for helgehandel og påfyll av ferskvare til froksot/kvelds... Anonymous poster hash: 2e2a3...cc9
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Noen venner av meg prøvde, men de var ikke fornøyde med råvarene så de kuttet det ut. Anonymous poster hash: 4ef7e...9a6
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Noen venner av meg prøvde, men de var ikke fornøyde med råvarene så de kuttet det ut. Anonymous poster hash: 4ef7e...9a6 Takk for den Fler med egen eller andres erfaring? Anonymous poster hash: bfc22...edb
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Vi har også prøvd flere ganger men er ikke fornøyd med kjøttkvaliteten. Kyllingproduktene er greie men ikke svin og storfe produktene. Svineproduktene har ofte nesten utelukkende bestått av det jeg vil betegne som søppel, kun slintrer og fett. Den ene gangen jeg renskar kjøttet som vi utgangspunktet besto av 650 g satt jeg igjen med 120 g. I kjøttdeigen er det ofte harde bruskbiter og vi har to ganger funnet benbiter… da spiser ikke jeg det for å si det sånn! Fisken har vært så som så men som oftes grei nok. Grønnsakene har vært bra og det er ofte gode oppskrifter. Jeg har enkelte ganger kastet svin/storfeproduktene de har sendt med og brukt kjøtt jeg har kjøpt selv men det blir jo veldig dyrt. Nå kutter vi de ut. Anonymous poster hash: af902...6b1
Iiiiik Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Vi har hatt det nokså lenge. Begynte med orignialmeny, det tok for lang tid de dagene mannen lager middag. Har deretter hatt ekspressmeny i over et år. Hadde først fem dager, men gikk fort over til tre. Synes det er kjedelig å aldri kunne bestemme selv og det ble for mye som ikke ble brukt. Tre dager funker supert for oss. Vi er fem i familien og innimellom er det litt lite mat. Det er f eks ikke nok hvis barna har venner på besøk, det var også en grunn til å bytte til tredagers levering, da kan vi lage noe annet de dagene vi er mange rundt bordet. Det oppgis at fisken bør spises tidlig i uka, den holder ikke så lenge. Vi spiser imidlertid ofte den siste middagen en uke etter levering, det går fint når det er noe annet enn fisk. Nå har vi gått over til barnemenyen, har hatt den to uker. Den er enda mer populær hos barna, men også ekspressmenyen har fungert bra. Jeg kjenner ikke igjen det med at kjøttet har så dårlig kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Jge har også lyst til å begynne med dette, en sånn tredagersmeny. Men fins det ikke andre sånne tjenester også? Jge mener det fins ihvetrfall ett firma til som leverer på samme måten, men hukser ikke hva det heter...Noen andre som husker? kanskje deres råvarer er bdre? Anonymous poster hash: 9f3ef...32b
Bare blåbær Skrevet 7. november 2013 #7 Skrevet 7. november 2013 Vi har det, og vi er veldig fornøyd. Vi har exspressmeny og 3 dagers. Annenhver uke. Så jeg vil anbefale å begynne med 3 dager pr uke jeg, og da se hvirdan det går. Enkelte middager er mye mat, så da blir det ofte 2 middager av en. Jeg synes maten er veldig god jeg. Mange nye og spennende smaker.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Vi har hatt det nokså lenge. Begynte med orignialmeny, det tok for lang tid de dagene mannen lager middag. Har deretter hatt ekspressmeny i over et år. Hadde først fem dager, men gikk fort over til tre. Synes det er kjedelig å aldri kunne bestemme selv og det ble for mye som ikke ble brukt. Tre dager funker supert for oss. Vi er fem i familien og innimellom er det litt lite mat. Det er f eks ikke nok hvis barna har venner på besøk, det var også en grunn til å bytte til tredagers levering, da kan vi lage noe annet de dagene vi er mange rundt bordet. Det oppgis at fisken bør spises tidlig i uka, den holder ikke så lenge. Vi spiser imidlertid ofte den siste middagen en uke etter levering, det går fint når det er noe annet enn fisk. Nå har vi gått over til barnemenyen, har hatt den to uker. Den er enda mer populær hos barna, men også ekspressmenyen har fungert bra. Jeg kjenner ikke igjen det med at kjøttet har så dårlig kvalitet. Første positive innlegg. Mulig det variere rundt om i landet? De har sikert ulike leverandører lokalt, vil jeg tro.. Sitter fortsatt i tankeboksen, men de negative erfaringene har fått meg litt lenger bort fra ideen.....Håper kanskej "middag til under 100-lappen", er det Rema eller RIMI som har den? Hadde kommet med uke(5-dagers)meny levert rett på døra jeg Vil tro om folk begynner og bruke slike tilbud som "Godt levert" i større omfang, så vil sikkert flere daglivarekjeder slenge seg på.... Anonymous poster hash: bfc22...edb
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 Det finnes flere leverandører av samme/liknende tjenester, men jeg bor ikke I en storby, så eneste muligheten pr i dag er "Godt levet",- her jeg bor iallefall... HAr sjekket litt nemmelig.. Anonymous poster hash: bfc22...edb
Iiiiik Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Vi prøvde Kjøkkenhagen i en periode også, der ble det for mye linser og annet rart og økologisk, barna rynket på nesen av for mye av det.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #11 Skrevet 7. november 2013 Å, se her fant jeg en test. der kom kolonihagen best ut. Godt levert kom på nest siste plass. http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/stor-test-for-travle-middagsspisere-disse-leverer-best-og-verst-mat-paa-doera-4033552.html Anonymous poster hash: 9f3ef...32b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 Jeg har ikke prøvd det, så kan ikke svare på det du egentlig spør om, men vil bare si at 13000 på mat i måneden på to voksne og to barn er ganske mye altså. Sjekk www.sifo.no. Vi er to voksne og tre barn og bruker ca. 8000-9000, jeg syns det er mer enn nok... Men - jeg syns også det høres deilig ut med mat på døra, det er kanskje verdt å betale litt ekstra for det, så hører gjerne andres erfaringer jeg også Anonymous poster hash: 9985a...ec4
Iiiiik Skrevet 7. november 2013 #13 Skrevet 7. november 2013 Å, se her fant jeg en test. der kom kolonihagen best ut. Godt levert kom på nest siste plass. http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/stor-test-for-travle-middagsspisere-disse-leverer-best-og-verst-mat-paa-doera-4033552.html Anonymous poster hash: 9f3ef...32b Det var den testen som førte til at vi byttet til Kolonihagen, men vi var altså ikke fornøyde. Var for mye mat barna ikke likte, for mye økologiske linser og lite kjøtt og fisk. Til dere som argumenterer med pris - så en forbrukerundersøkelse som konkluderte med at familier brukte mindre penger på mat ved levering på døra. Mindre som blir kastet og færre impulskjøp.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. november 2013 #14 Skrevet 7. november 2013 Har hatt det en periode, variert mellom original og express. Jeg synes det blir for dyrt, ift hva man får. Det er jo svært billige kjøtt- og fiskeprodukter de leverer, svin, kylling, laks osv. Dessuten har jeg ikke alltid vært fornøyd med kvaliteten på kjøttet eller mengden av det. Dessuten blir for mye kastet, og mannen er heller ikke så begeistret for rettene som er der. Men jeg har beholdt endel av oppskriftene da, så nå lager jeg mat inspirert av dem, tilpasset våre preferanser og dessuten mye billigere i innkjøp.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #15 Skrevet 7. november 2013 Å, se her fant jeg en test. der kom kolonihagen best ut. Godt levert kom på nest siste plass. http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/stor-test-for-travle-middagsspisere-disse-leverer-best-og-verst-mat-paa-doera-4033552.html Anonymous poster hash: 9f3ef...32b Det var den testen som førte til at vi byttet til Kolonihagen, men vi var altså ikke fornøyde. Var for mye mat barna ikke likte, for mye økologiske linser og lite kjøtt og fisk. Til dere som argumenterer med pris - så en forbrukerundersøkelse som konkluderte med at familier brukte mindre penger på mat ved levering på døra. Mindre som blir kastet og færre impulskjøp. Det er det jeg tenker på også. At man ikke handler så mye "ekstra" når man får det på døra. Frokost, basisvarer og annet "dagligvaremateriell" ligger inne i de 13000...Håndsåpe, shampo/balsam, bind, deodorant, tørkerul, dopapir, engangsvåtmopper.....alt vi kjøper på vår dagligvarebutikk mao....Tror ikke det overskrider 1000 kr uka, fordi vi kjøpe rjo ikke alt dette hver uke. Jeg tror 13000 ikke ville lbi vanskelig og overholdt, og da tror jeg vi summa, summarum kommer billigere ut enn pr. idag... Nei, får tenke litt på det. Deilig og slippe planlegge middag...Men tenker også litt på vaskehjelp hver 14.dag, og det blir IKKE begge deler...Vi er ikke velstående, det går mer på min "tilfredshet", fordi jeg føler det hadde vært godt....jeg kan det ikke "bra nok" selv, i fohrold til hvordan jeg ønsekr og ha det hjemme mtp mat og husrengjøring.... Anonymous poster hash: bfc22...edb
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #16 Skrevet 7. november 2013 Vi bruker godtlevert og er godt fornøyd. En 5-dagers ekspressmeny holder til oss i 7 dager (pluss at det går litt rester og kjøtt i frysen ofte). Vi får levering hver 2.uke, for ellers blir det altfor mye, og vi vil jo ha barnas favoritter I helgene, og så blir det litt middagsbesøk. Anonymous poster hash: c4f9a...1bd
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #17 Skrevet 7. november 2013 Vi har brukt godt levert over lang tid. En periode fikk vi fisk og kylling som ikke holdt mål, men etter klager og penger refundert, får vi nå utmerkede varer. Vi har 5 dagers og det fungerer bra. To voksne og to barn på 7 og 10 år. Vi tar pausestopp innimellom for å gjøre endring til enkel barnevennelig mat, innimellom. Fornøyd, men bruker noe mer tid på å lage maten enn de opplyser. Anonymous poster hash: 1fbe1...7c8
Anonym bruker Skrevet 7. november 2013 #18 Skrevet 7. november 2013 Vi vurderer å prøve middagshjelpen etter nyttår, noen som har prøvd de? Anonymous poster hash: 1fbe1...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå