Gå til innhold

hva ligger hb'en din på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10,7. Var ingen som leet et øyelokk hos legen idag. Dvs, hun som tok prøven sa det var lavt, og tok en til, men legen gjorde ingenting med det. Burde jeg begynne med jerntabletter kanskje? Stusset litt på det, for den har ligget på 12 hele tiden...

Annonse

Annonse

10,9. Legen ba meg ta jerntabletter, husker ikke nøyaktig hvilken type. Jeg har vært veldig sliten i det siste, og blir fort andpusten. Så får håpe det bedrer seg bittelitt hvertfall. Synes det er litt ille å få åndenød av å stå rett opp og ned..

10,9. Legen ba meg ta jerntabletter, husker ikke nøyaktig hvilken type. Jeg har vært veldig sliten i det siste, og blir fort andpusten. Så får håpe det bedrer seg bittelitt hvertfall. Synes det er litt ille å få åndenød av å stå rett opp og ned..

Veldig rart hvordan leger dømmer forskjellig altså... Jeg hadde samme og fikk beskjed om at det var ok. Men jeg er en del svimmel og har åndenød, så kanskje jeg skulle tatt litt jern? Hvilke jerntabletter tar du? Fant noen i skapet men der sto det rådfør deg med lege hvis gravid, de var 100 mg eller noe... Jeg får høre med legen når jeg skal djt på tirsdag... Skal til ny lege da

Dere må be om å få kontrollert jernlageret (Ferririn) også. Hb kan være ok selv om jernlageret er nesten tomt! Babyen forsyner seg virkelig fra jernlageret fra uke 24 og utover! Mange kan bli forstoppet av de vanlige jerntsblettene, også niferex. Jeg anbefaler virkelig Aminojern. Må ofte spørre i disken på apoteket etter det. Denne type jern taes opp 4 ganger bedre enn vanlige jernpreparater og påvirker ikke magen! Jeg har hatt jernlager på 7 og Hb på 11,6 og spiser aminojern for harde livet nå! Skal kontrollere jernlageret noen uker før fødsel så vet jeg hvordan jeg ligger i forhold til blodtap under fødsel!

Anonymous poster hash: 79d52...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...