Gå til innhold

andre som har hatt mrsa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 3 uker fikk brennkopper i forrige uke, bak det var bakterien gule stafylokokker. Han ble lagt inn på isolat i noen dager da det er ganske smittsomt. Mens vi var der fikk jeg brystbetennelse og de tok en melkeprøve av meg, det viste seg at jeg og har gule stafylokokker i brystet. Antakelig fordi jeg prøvde å amme (prøvde ja da han ikke klarer å ta brystet) dagen før brennkoppene kom. Men så sjekket de melka mi mer og jeg har mrsa, altså min infeksjon har mutert og blitt resistent mot div antibiotika. Jeg skal til legen igjen i morgen og ta flere prøver.

Noen som har hatt mrsa? Hvor lenge hadde du det? Funket noen slags antibiotika på det?

I morgen når jeg skal til legen så får jeg ikke lov til å gå inn dit og sette meg på venterommet, jeg må vente ute og bli hentet da jeg ikke har lov til å røre dørhåndtak hos legen. Jeg har snakket med helsesøster og hvis jeg ennå har mrsa på 6 ukers kontrollen så må samboer bli med for å åpne dører for meg og han må veie babyen. Ergo jeg føler at jeg har noe grusomt, at jeg er spedalsk eller noe, og håper at det forsvinner fort! :(

Anonymous poster hash: 31a35...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tillegg skulle jeg egwntlig få fjernet en enorm polypp i en bihule og få sjekkert mærmere en cyste på synsnerven, men det må sikkert utsettes. Ser for meg utsettelse kanskje et helt år! Da man ikke regnes som frisk fra mrsa før man har hatt 3 negative prøver iløpet av 12 mnd.

Skrevet

Ingen? Sitter her å depper fordi det var ikke sånn her det skulle bli å bli mor for første gang :(

Skrevet

Jeg vil gi deg en klem <3

Anonymous poster hash: 11247...507

Skrevet

hei... du har vel startet behandling ?  har de sjekket barnet og din samboer ?     egentlig bør du ha på deg munnbind også når du skal inn på legekontor og helsestasjon......

Disse bakteriene får du behandling for og de blir borte :-) men det kan ta noen mnd,,,,,,  om de undersøkelsene vedr, cysten og polyppen kan vente så gjør de mest sannsynlig det... men om ikke så tar man forholdsregler og du får undersøkelsene utførtt..... er opptil behandlende lege å avgjøre hvor mye disse undersøkelsen haster...

Anonymous poster hash: 9dd0b...52b
Skrevet

Jeg har ikke hatt det, så har ingen historie å dele med deg. Jobber imidlertid i systemet til et stort sykehus og der var førsteoppslaget på intranettet i dag at det er oppdaget MRSA-smitte på sykehjemmet der mamma er. Har altså googlet i dag og lest om det.

På Norsk Helseinformatikk for helsepersonell står det at det finnes fortsatt effektive medisiner, men at det kan være nødvendig å gi anitbiotika intravenøst.

Jeg skjønner følelsen av å være spedalsk. Min yngste fikk RS-virus da han var liten og vi ble innlagt på isolat med sluse fra gangen og inn. Personalet gikk med munnbind og plastforkle. Var en stor belastning siden jeg jo også var så redd for ham.

Skrevet

Vi var på samme type isolat på sykehuset når gutten min hadde stafylokokkinfeksjon nettopp, og personalet hadde frakker, hansker og munnbind ja (noen droppet munnbindet)

Jeg tar antibiotika men de sa at den kanskje ikke funker. Har tatt nye prøver i dag, da brukte legesekretæren munnbind, ikke jeg. Det ble tatt prøver av babyen min og. Samboer skal i morgen.

Jeg snakket med øyepoliklinikken i sta og de vil ikke ha meg der, så jeg må bli frisk først.

Skrevet

Jeg fikk påvist mrsa-smitte på en nesetest som alle på institusjonen der jeg jobbet måtte ta, da en av pasientene hadde fått påvist dette. Jeg var da gravid, 6. mnd.

Jeg ble sykmeldt fra helsevesenjobben og jeg og mannen ble pålagt vaskeregime hjemme over noen ukers tid, husker ikke lenger hvor lenge. Det innebar to daglige dusjer med kropps- og hårvask med hibiscrub, antibiotikasalve i nesen, grugling med corsodyl flere ganger om dagen, masse håndspriting, bytte alt av håndkler og sengetøy hver dag (skulle leveres på institusjonen jeg jobbet, i gule poser, for å vaskes der). Nedvasking av hus og tekstiler. Puh. Husker ikke om det var noe mer. 

Husker at jeg følte meg temmelig spedalsk, og ufattelig ren!

Tok tester igjen etter fullført regime, og de var negative - da ble jeg sjekket ut. Mannen ble også testet da, med negative tester - han hadde vært gjennom samme "rengjøring" som meg, men aldri fått påvist mrsa.

Alt ferdig i god tid før fødsel. Sa fra på føden, men det var ok.

Hadde heldigvis en veldig avslappet lege som gjorde alt hun skulle, uten å frykte dette noe særlig. Men et styr var det. Jeg hadde heller ingen sår eller infeksjoner, så det var ikke slik at disse stafylokokkene var til noe helsemessig problem for meg.

Jeg husker jeg var sjeleglad for at dette var mens babyen lå trygt inne i magen, alt sympati med deg som har fått påvist dette med et så lite knøtt i hus. Lykke til!

Anonymous poster hash: 9c2ef...b63
Skrevet

Oj for et styr dere fikk :( Siden det foreløbig er påvist mrsa kun i puppen min så slipper vi noe sånt styr, bare god håndhygiene. Men det kan jo bli heftig her om en av oss har mrsa andre plasser i kroppen.

Skrevet

Ja, håper jo det forsvinner uten alt for mye styr! God bedring både til deg og lille babyen med brennkopper, det hørtes også stressende ut,så liten som han er, men han får sikkert god behandling.

Anonymous poster hash: 9c2ef...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...