Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #26 Skrevet 6. november 2013 Anonymbruker: ulempene med plan fadder o.l. er prosentene som går til administasjon. Det kommer man desverre ikke utenom. Om du ønsker å komme i kontakt med en familie personlig i Vest-Afrika, og støtte med f.eks 500kr hver 6mnd, si gjerne ifra pr pm. Naboene våre der nede har nå seks barn, og kun råd til å sende en av de på skolen. Om det skulle vært aktuelt, ta som sagt kontakt ... Og akkurat derfor gidder jeg ikke bruker penger på slike ting. Har man ikke penger til å fø på, eller sørge for et godt liv for barna, så får man heller ikke barn! Jeg bruker pengene mine på dyrevelferd og oppbygging av samfunn i enkelte områder. Ingen direkte penger, siden dette tydeligvis ikke hjelper. Anonymous poster hash: 15ccf...da2 Og grunnen til at de får mange barn er fordi de aldri vet hvor mange som overlever de første fem årene, de trenger barna for at familien skal overleve i lengden, både med tanke på jordbruket og når man er gammel og trenger pleie. At man ikke har råd til SKOLEGANG, betyr ikke dermed at man ikke kan gi barna sine MAT. Stor forskjell. Og, det er nå ikke sånn at mennesker slutter å forelske seg og ha sex selv om de ikke har ett hus å bo i. Tenke seg til... Trist når man ser hvor mange som sulter ihjel... Syns det er en egoistisk tankegang å få barn fordi man trenger pleie som gammel. Hadde alle tenkt fornuftig hadde det vært mye bedre vilkår der nede! Anonymous poster hash: 670cb...b35 Hjelpe meg… Les en historiebok eller to, og ta deg en tur ut i verden, kanskje det vil gi deg noen perspektiver… Makan til ignorante og korttenkte mennesker som det finnes på dette forumet… Urgh. Anonymous poster hash: f0c46...3d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå