Gå til innhold

Overvekt og graviditet. Kan noen se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg ble gravid veide jeg 97kg.

Er nå i uke 32 og veier 95,5kg.

Har vært nede i 89,0, før vekta begynte å gå opp igjen. Vil det si at jeg har tapt fettmasse? Det kan ikke bare være vann, eller?

Har hørt at det er på slutten barnet legger på seg mest, så er det nå svangerskapskiloene kommer?

Hvor mange kilo gikk du opp fra uke 32-fødsel?

Veldig spent på hvor mange kilo jeg vil være etter svangerskapet.

Anonymous poster hash: 59854...e1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veide 136 kg før jeg ble gravid. I uke 12 ca var jeg 123 kg tung. 

Nå veier jeg 128 kg og er i uke 40+4 (dvs termin var i går). Har lagt på meg 1 kg de siste 8 ukene. de andre 4 kom mellom uke 20 og 25.

Nei, det er ikke bare vann du har tapt. Du har gått ned i egenvekt, mens babyen tar av "overskuddet" ditt. 

Du skal ikke slanke deg i svangerskapet, men spise sunt og variert :) 

Er veldig spent på vekt når jeg er ferdig på fredag :) Kan være jeg får masse vann i kroppen, det gjorde jeg med førstemann. 

Med førstemann var det startvekt 112 kg, høygravid 150 kg og 1 uke etter fødsel var jeg nede i 136 kg. 

Skrevet

Jeg veide 87 kg da jeg ble gravid. Nå er jeg snart 41 uker og veier 97 kg.

Anonymous poster hash: 1c8d6...715

Skrevet

Jeg er ikke overvektig, men tillater meg å svare. Jeg la på meg mest i 2.trimester med alle mine. Ca 12 kg totalt. De var vekke etter fødsel. Baby, vann, morkake etc.

Du skal nok se at du hvertfall veier ti kg mindre etter fødsel, babyen har nok "tært" på overskuddet ditt.

Lykke til med kommende fødsel og babytid :)

Anonymous poster hash: f71a4...4a9

Skrevet

Starta på 96 forrige gang, gikk ned to kg første 12 vekene. I 2 trimester gjekk eg opp dei 2 kg og 4 til kg og i tredje gjekk eg opp 4 til så enda på 104.To dager etter fødsel var eg nede i 92 kg..

Denne gangen starta eg på 94 kg, og sto stille i første trimester. Er no på siste dag i 2 trimester og er oppe i 98 kg.. Spent på korleis det går i resten av svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...