Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Jeg tenkte jeg skulle kjøpe halalpølser å servere i barneselskapet til barnet mitt for å gjør det litt enklere for meg selv. Vi snakket om dette på jobben og en del ikke-muslimske foreldre reagerte sterkt. Nei deres barn skulle IKKE ha i seg noe halalmat nei. Det kom ikke på tale. Er det så ille egentlig? Vet jo at dyrene er slaktet på en lite human måte. Anonymous poster hash: 76d05...b8a
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Det kan du ikke vite, for dyrene er faktisk slaktet på en like human måte som "vanlig". Ved begge slakteformer slås dyret i svime med en boltpistol mot panna. Ved vanlig slakt avlives dyret med å stikkes i hjertet. Ved halal kuttes strupen slik at dyret blør ut. Jeg blir så oppgitt over folk som er så imot halal når de ikke aner hva de er imot. Det er ingen virkelig forskjell på halal og annen slakt. Anonymous poster hash: 268af...30d
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Jobber med muslimer, så spiser mye halal på jobb... Personlig synes jeg ikke det smaker like godt som "vanlig kjøtt". Litt annen konsistens på det, også blander de gjerne inn lammekjøtt i div kjøttprodukter. Men det er helt ok. Skjønner ikke helt poenget med denne halal slaktingen, og synes ikke det blir gjort på en ok måte, men gidder ikke være så utrolig prinsippfast heller altså... vi vet endel om hvordan man behandler kyllinger (som eksempel) som blir brukt til "vanlig kjøtt", og jeg synes ikke det virker så mye bedre uansett..... Anonymous poster hash: dbe86...982
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Så lenge dyret er slaktet i Norge skal det ikke være værre foret om det blir drept på den ene eller den andre måten. Sterkt religiøse mennesker kan muligens se det som et problem at kjøttet er velsignet av noen med en annen religin, men ellers forstår jeg ikke at det skulle være noe problem. Anonymous poster hash: 28211...a5f
PrinsesseHengepupp Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 http://www.nortura.no/dyrevelferd/halal-slakting/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå