Gå til innhold

Mor i barnehagen; er det mulig å ha så liten selvinnsikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut til at du HI, du mangler selvinnsikt

Punktum

Hva i alle dager?!?! Og du mangler evne til å oppføre deg sivilisert mot folk. Er det slik du prater til folk når de forteller deg noe også? Flere av dere her inne må det jo være et mareritt å prøve å føre en samtale med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut til at du HI, du mangler selvinnsikt

Punktum

Hva i alle dager?!?! Og du mangler evne til å oppføre deg sivilisert mot folk. Er det slik du prater til folk når de forteller deg noe også? Flere av dere her inne må det jo være et mareritt å prøve å føre en samtale med.

Jeg er ærlig. Jeg syns at det hi skriver er snevert. Jeg synes det vitner om lite selvinnsikt. Så når hun forsøker å overbevise meg om at andre har det, basert på de opplysninger hun har, velger jeg å si det samme.

Ellers er jeg egentlig ganske ok;)

Skrevet

Da har vel bhg en pedagog som er ute av stand til å kommunisere til denne moren at datteren er et problem

Du vet, nyheten når sist den som blir baksnakket

Anonymous poster hash: 3f36a...497

Skrevet

Dette er bhg sitt problem og bhg må gjøre en bedre jobb for å få barnegruppa til å fungere. Det hjelper ikke å skylde på moren, moren er ikke bhg og kan fotfølge datteren sin dagen lang, det må de som jobber i bhg gjøre om denne jenta finner på mye tull.

Jeg var vikar i en bhg for mange år siden og der gikk det en gutt som fikk skylden for alt, både av barna og de ansatte. Denne gutten var virkelig blitt lagt for hat av alle og det var helt hjerteskjærende å se.

Jeg tok flere barn på fersken i finne på tull og hver gang la de skylden over på gutten som noen ganger ikke en gang var i samme rommet.

Jeg hadde bare lyst til å ta med meg gutten hjem, fordi han hadde ikke bra verken hjemme eller i bhg :( 

Skrevet

Jeg vet ikke hvem som er lite empatisk her, jeg. Det er et barn du snakker om.

Anonymous poster hash: 567d0...b2e

Skrevet

Egentlig så er det moren hun snakker om... 

Anonymous poster hash: d317e...f19

• 4 uker senere...
Skrevet

Egentlig så er det moren hun snakker om...

Anonymous poster hash: d317e...f19

Takk.. Ser det er noen som skjønte poenget med innlegget! :-)

Det er MOR og ikke datteren. Datter syns jeg synd på, selv om det er hun som utelukker/herser og setter det meste i sving. Noe har "fått lov til" å utvikle seg i gal retning der i heimen.

Jeg vet at ped.leder sier klart i fra, det har hun gjort til oss om vårt barn.

Anonymous poster hash: 2aeb8...ea2

Skrevet

Ok, skjønner at dette kunne misforståes.

Det jobbes med gruppen, med de eldste spesielt, og med denne jenta i særdeleshet. Såpass har jeg skjønt.

Men for å ikke henge noen ut er det begrenset hva jeg kan skrive her.

Poenget var å beskrive barnet, for å få frem hvor absurd det var at det nettopp var denne moren som sa at "hennes stakkars lille barn" ble tvunget med på ting.

DET var poenget. 

Dere vet det finnes "vanskelige mødre", slike som utmatter bhg-ansatte og lærere? Som alltid legger skyld et annet sted enn i eget hjem og oppdragelse? SOm alltid krever masse ekstra? Som lager dårlig stemning?

Som ikke vil se at eget barn gjør bøll, da er det isåfall andre som står bak?

Dere vet at disse finnes, ikke sant?

Vel, hun er en slik mor, bare ta det som god fisk når jeg skriver det.

(Det er jo litt av poenget med et slikt forum, vi kan jo ikke vite om noe som skrives er sant, man må jo gå utifra det for å kunne svare.)

Men, så er det nå faktisk eget barn som står bak..

Og GRUNNEN til det, kan være så mangt, ET BARN ER ALLTID USKYLDIG! Selvsagt.

HI

Jeg lurer på hvordan du vet så mye om situasjonen og hvordan barnet er i barnehagen, Barnehagen har jo taushetsplikt

Anonymous poster hash: 8803c...3fd

Skrevet

Synes veldig synd på denne lille jenta jeg.

Barn trenger ikke ha det vanskelig hjemme for å drive med slikt. Barn er individer. Her må jo barnehagen løse dette med mor og rette instanser om det er slik at barnet har adferdsproblemer.

Å sitte i et fellesmøte i barnehagen og få høre at ens eget barn er en trøbbelstarter må være uhyre smertefullt om man virkelig gjør det man kan som mor.

Anonymous poster hash: ac1d5...126

Skrevet

Jeg har et slikt barn. Et barn som er slemt og som er kun trøbbel, ifølge andre foreldre i barnehagen. Jeg gjør så godt jeg kan hjemme, men i barnehagen får jeg dessverre ikke gjort så mye. Jeg kontaktet PPT og fikk de inn i barnehagen, de oppdaget at barnet mitt ble ertet og plaget, derfor oppførte barnet seg som barnet gjorde. Barnehagen gjør ikke så mye med det og jeg får stadig høre fra andre foreldre diverse ting om barnet mitt. Det gjør veldig vondt :(

Jeg mangler ikke selvinnsikt, men jeg er rådløs.... Barnet mitt er blitt en "drittunge" i barnehagen, men hva skal jeg gjøre? Annet enn å ta barnet ut av barnehagen....

Godt mulig at denne moren mangler noe i topplokket, det vet jeg ikke, men kanskje du kan reflektere litt over hvordan det kan være.

Anonymous poster hash: 6c944...931
Skrevet

Jeg har et slikt barn. Et barn som er slemt og som er kun trøbbel, ifølge andre foreldre i barnehagen. Jeg gjør så godt jeg kan hjemme, men i barnehagen får jeg dessverre ikke gjort så mye. Jeg kontaktet PPT og fikk de inn i barnehagen, de oppdaget at barnet mitt ble ertet og plaget, derfor oppførte barnet seg som barnet gjorde. Barnehagen gjør ikke så mye med det og jeg får stadig høre fra andre foreldre diverse ting om barnet mitt. Det gjør veldig vondt :(

Jeg mangler ikke selvinnsikt, men jeg er rådløs.... Barnet mitt er blitt en "drittunge" i barnehagen, men hva skal jeg gjøre? Annet enn å ta barnet ut av barnehagen....

Godt mulig at denne moren mangler noe i topplokket, det vet jeg ikke, men kanskje du kan reflektere litt over hvordan det kan være.

Anonymous poster hash: 6c944...931

Har ikke et barn med slike utfordringer selv men føler så med deg.

Det kan ikke være lett for deg.

Det er så lett å dømme uten å se hele bildet. En ting er å bli dømt som "dårlig" mor (mener ikke deg men meg selv) men å plukke på ungen din. Det kjæreste du har er det værste som kan skje.

Noen barn HAR problemer med å kommunisere, de er ikke dumme, mor er ikke dum osv osv.

Hva med å vise litt storsinn og prøve å forstå?

Det er så lett å ta med seg sitt perfekte barn hjem fra barnehagen og tenke, fy fxxn for et slemt barn.

Selvsagt merker barnet avstanden fra de voksne og blir kanskje enda mer utagerende.

Vit at jeg dømmer ikke. Hverken deg eller barnet.

Skrevet

Troe du må lese en gang til.. det er ingen som har snakket om dette barnet i noe fellesmøte! Er du helt galen!

Understreker IGJEN at det er mor jeg reagerer på, og ikke barnet.

Men ugrunnet er det håpløst å ta opp noe slikt her, skjønner at det lett kan misforsåes, og det blir det så menn her også.

Dere skjønner at man ikke alltid kan fortelle alt her inne når man ønsker å holde folk anonyme?

Og premissene her inne er jo at man nesten må forholde seg til at det som blir skrevet er god fisk, ellers er jo poenget borte.

Når jeg skriver jeg vet visse ting, så må dere nesten tro det hvis det skal være noe poeng.

HI

Synes veldig synd på denne lille jenta jeg.

Barn trenger ikke ha det vanskelig hjemme for å drive med slikt. Barn er individer. Her må jo barnehagen løse dette med mor og rette instanser om det er slik at barnet har adferdsproblemer.

Å sitte i et fellesmøte i barnehagen og få høre at ens eget barn er en trøbbelstarter må være uhyre smertefullt om man virkelig gjør det man kan som mor.

Skrevet

Her er jeg helt enig i at HI ser ut til å være forutinntatt og mangle elementær innsikt i menneskelig dynamikk. Hva gjør deg så sikker på at mor tar feil HI? Jeg oppfatter deg som den som stempler og er vanskelig her.

Barn som er aktive, snakkesalige og litt utagerende kan også utestenges eller plages av andre. Og det er ikke lett å vite om det ene er en medvirkende årsak til det andre, eller motsatt. Dette må man være klar over.

For den saks skyld kan barn selv plages av noen, og samtidig selv plage andre.

Ikke overforenkle og tro at det du selv har observert er den hele og fulle sannhet, vær lydhør og åpen for at det er ting du ikke vet.

Hvis mor har fortalt at barnet har det vondt i barnehagen, så kan man mest sannsynlig regne med at det stemmer. Også må man prøve å møte barnets indre smerte og finne årsaken slik at man kan være til hjelp.

Skrevet

Hi, hvis "alle vet" at det er denne jenta som er problemet, tror du ikke at også moren har fanget det opp, og prøver å forsvare barnet sitt?? Det er snakk om barn i barnehagealder!!!! Bli voksen, hinnnn

Anonymous poster hash: 1bc50...05a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...