Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #1 Del Skrevet 6. november 2013 Jeg forsøker å finne meg en ny jobb til februar, for da er permen over. Nesten alle jobbene jeg ønsker meg er i 100%. Jeg tenker å heller finne en mindre stilling.. Klarer ikke tanken på å komme hjem kl fire, fem dager i uka, når han legger seg kl seks. Synes det er dumt at politikerne ikke lar oss få bestemme oppdelingen selv.. faren er ikke glad i babytiden, men er kjempe flink med større barn. Hvordan er det hjemme hos dere? gleder eller gruer dere dere til å begynne i jobb? skal dere jobbe mye? har dere ulønnet permisjon først? må bare lufte ut.. min er 10 mnd i februar, når jeg skal i jobb.. ALT for tidlig spør du meg. Anonymous poster hash: 34791...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna08 Skrevet 6. november 2013 #2 Del Skrevet 6. november 2013 Nei ikke i det hele tatt. Nå er poden 3 mnd, skal egentlig være hjemme til han er ni mnd og så skal pappaen overta. Men nå prøver jeg desperat å få pappaen til å gå med på en annen inndeling slik at jeg kan gå tilbake på jobb tidligere. Trives ikke med å gå hjemme over lang tid og elsker jobben min og utfordringene jeg har der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #3 Del Skrevet 6. november 2013 Ja! Jeg skulle egentlig tilbake på jobb nå i november, men skal ta ulønnet permisjon frem til august. Det vil si at jeg får vært hjemme med sønnen min til han er 1,5 år. Er utrolig glad for at vi har mulighet til dette, for er IKKE klar for å slippe taket på han helt enda Må nok jobbe 100 % når jeg er tilbake på jobb! men er jo mulig å redusere litt om vi har råd til det Koser meg virkelig hjemme med han!! Nyter tiden, for den går virkelig alt for fort. Anonymous poster hash: a87cb...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mavat Skrevet 6. november 2013 #4 Del Skrevet 6. november 2013 Jeg skal tilbake i begynnelsen av mai! Jenta mi er snart 5 mnd. Jeg gruer meg ja! Kunne tenkt å gått hjemme MYE lenger, men det blir sikkert bra å ha pappaen hjemme i 8 uker, før vi tar ut ferie sammen før barnehagestart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 6. november 2013 #5 Del Skrevet 6. november 2013 Nei, jeg gruer meg ikke. Jeg skal tilbake når han er 9 mnd, da har vi hatt en måned ferie sammen først. Jeg tar 2 uker ulønnet og 2 uker ferie. Jeg kommer også til å ta 2 uker ulønnet og 3 uker ferie i sommer så jeg får litt mer tid sammen med lillegutt når han blir litt eldre. Tror dette blir en bra løsning for alle. Pappaen blir hjemme 7 mnd. 3 av de blir ulønnet (men da har vi i alle fall kontantstøtten som er bedre enn ingenting). Jeg skal ha ammefri 2 timer per dag dersom jeg fremdeles ammer når jeg er tilbake i jobb. Det blir derfor en myk start for både mor og barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fae Skrevet 6. november 2013 #6 Del Skrevet 6. november 2013 Ja jeg gruer meg. Pga at min kom på overtid vil han bare være 6 mnd og 3 uker når jeg skal tilbake i arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 6. november 2013 #7 Del Skrevet 6. november 2013 Vi graderer permisjonen fra mini er drøye 5 mnd, jeg jobber 40 % og pappaen 60 %. Mini er nok bare rett over året da han må begynne i bhg, på en måte skulle jeg gjerne hatt han hjemme litt til - men dersom han blir son broren trenger han mer aktivering enn han får her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tro1986 Skrevet 6. november 2013 #8 Del Skrevet 6. november 2013 Gruer meg litt til å begynne på igjen ja, mest til lange dager og lite tid hjemme på ettermiddagen. Han er 10,5 mnd når jeg begynner i desember og pappaen begynner permisjonen, men gruer meg enda mer til han begynner til dagmamma/barnehage da vi begge jobber 100 % og derfor meg at d blir veldig stress. Gruer meg egentlig ikke til selve jobben men til å stå opp tidlig å komme meg av gårde, køkjøring og litt lang arbeidsvei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siamese Hellhound Skrevet 6. november 2013 #9 Del Skrevet 6. november 2013 Uff, ja, jeg gruer meg. De har omorganisert på jobben min, så det eneste jeg vet, er at vi er mange færre om de samme oppgavene, og jeg aner ikke hvordan min jobb ser ut. Håper på litt fleksibilitet mht arbeidstid, men kan nok ikke forvente altfor mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 6. november 2013 #10 Del Skrevet 6. november 2013 Jeg gruet meg veldig, men ser at hun har det knallfint med pappa`n sin hjemme. De koser seg, triller turer og leker. Gruer meg mer til januar for da er det barnehagen. Heldigvis jobber jeg i samme barnehage, så jeg kommer til å se henne ofte på dagen. Da vil hun være 14 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda_S Skrevet 6. november 2013 #11 Del Skrevet 6. november 2013 Jeg gruet meg også innmari! Men det gikk veldig bra. Hadde trodd jeg kom til å sitte på jobb med tårer i øynene og nedovermunn, men nei - det var faktisk deilig å kunne dra tidlig på jobb, sette meg ned med en kopp kaffe og spise frokost og lese aviser i fred og ro. Jeg føler jeg får nok tid med mini selv om jeg jobber og går på trening etter jobb en eller to ganger i uken. Bor såpass nærme jobb og så jeg slipper bruke mye tid på reiseveien! Heldigvis har vi fleksitid, så jeg pleier dra så tidlig jeg kan, så drar jeg heller hjem tidlig. Man setter liksom mer pris på den tiden man får sammen, og helgene blir gull verdt:)Nå er hun riktignok hjemme med pappaen, og jeg skal være hjemme med henne igjen etter jul siden kontrakten på jobben går ut da. Så jeg har ikke riktig sluppet lillemor ut i den store verden ennå, da... Dét blir vel litt vanskeligere... Nå er hun 10,5 måneder, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå